Schokkende uitspraak pedofiel.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vrouwen kunnen net zo goed pedofiel en/of pedoseksueel zijn, het zijn niet alleen mannen.

    Verder is een pedoseksueel niet perse ook een pedofiel. Soms zijn het mensen die degene pakken die ze op dat moment eenvoudig pakken kunnen. Kinderen zijn dan een makkelijker slachtoffer dan een mondige volwassen vrouw.

    In mijn familie zijn verschillende vrouwen slachtoffer geworden van pedoseksuelen, omdat ze als meisje/kind een makkelijk doelwit waren. Maar geen van de daders was een pedofiel.

    Dat gezegd hebbende, ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen zoiets zal overkomen.

    Ik heb geen oplossing voor de pedofielen, lijkt me echt een nachtmerrie om dat te zijn. Pedoseksuelen mogen wat mij betreft gebiedsrestricities krijgen, zoals nu al in de VS gebruikelijk is. Edit: dit uiteraard na een flinke gevangenisstraf te hebben uitgezeten.
     
    Maslov, Orchid24 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Met je eerste stuk ben ik het eens. Geloof ook dat ze dit als ziekte ervaren en als ze zelf inzien dat het niet oke is en er tegen (dus tegen zichzelf) vechten vind ik dat ze daar hulp bij horen te krijgen van artsen en zorgverleners.

    De man van dat filmpje... ik kan met geen woorden omschrijven wat die man in die paar minuten beeld bij mij losmaakt. Daar kan ik geen begrip of medelijden voor opbrengen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Kun je het uitleggen wat het verschil is in pedoseksueel en pedofiel? Ik dacht dat de laatste was als ze ook echt wat doen met hun seksuele geaardheid (dus kinderen misbruiken) maar dat klopt niet?
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    In de zin van je kinderen uit zijn buurt houden zeker, maar ik ben wel tegen geweld en ik vind hoe erg zijn gedachtegang ook is.. dat door politie en hulpverleners actie moet komen (als dat er al niet in een bepaalde vorm is) maar tegenwoordig is er zoveel geweld en ik denk niet dat dat de oplossing is dus in die zin hoop ik wel dat hij beschermd word.
     
  5. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Begrip, medelijden, medeleven.....ik hoef er geen enkele "moeite" voor te doen. Ik heb het gewoon.....net als ik dingen vaak automatisch van verschillende kanten bekijk.
    Hoe fout het gedrag van iemand ook is er zijn vaak delen van dit gedrag en/of de oorzaak die echt sneu zijn. Maakt het gedrag absoluut niet minder erg. Wel vind ik dat het mee moet wegen in een oordeel, net als de kans op gedragsverandering en dus de kans op herhaling.
    Aangezien de kans op gedragsverandering heel klein is en de kans op herhaling dus groot(voor zover ik weet). Moeten deze mensen niet vrij in de maatschappij leven. Met hordes aan jonge kinderen en dus potentiële slachtoffers om zich heen.

    Bij mij gebeurt er ook veel hoor tijdens het zien van deze man. Zo ook een te realistische inleving van de kindjes:confused::cry:
     
    RachelleNM, Sherbet, Ansel en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als ik zonder emotie en met verstand denk inderdaad in de zin van kinderen uit zijn buurt. Maar ik schreef het bericht vanuit emotie en toen bedoelde ik wel met geweld! Deze man haalt zo extreem veel agressie in mij naarboven.
     
    Biny vindt dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Mooi hoe je het verwoord! Ik zie en ervaar het echt precies zoals jij omschrijft!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Een pedofiel heeft de geaardheid, maar handelt hier niet naar.
    Een pedoseksueel handelt zoals het woord eigenlijk al aangeeft wel naar de geaardheid.

    Dat je een pedoseksueel kan zijn zonder pedofiel te zijn, daar moest ik even over nadenken. Temeer omdat ik me niet kan voorstellen dat je seksuele handelingen bij een kind kan verichten zonder pedofielegeaardheid....
    Maar het het zou inderdaad wel kunnen....
    Echt wat een moeilijk onderwerp, ben er echt onpasselijk van...:confused:
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Kan ik me ook voorstellen hoor, ik denk dat agressie in dit geval bij veel mensen naar boven komt. Bij mij komt er wel veel emotie naar boven als ik dit kijk, maar dat is meer verdriet en geschokt en alles maar agressie komt er bij mij gewoon nooit naar boven. Nogmaals snap wel dat het bij andere mensen naar boven komt, bij mij zit dat gewoon niet in mij
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor de uitleg, duidelijk!
    En dat laatste gevoel deel ik weer wel met je.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Het is gewoon een lastig onderwerp. In hoeverre moet je / mag je / kun je, de samenleving en vooral onschuldige weerloze kinderen beschermen hiertegen?!
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja dat is echt ontzettend moeilijk.. Het erge is gewoon dat je je kinderen niet helemaal kan beschermen:cry: er gebeurt zoveel in het geheim.. De mensen die er voor uit komen of ze er zelf voor of tegen zijn, daar kan je wat mee.. tenminste ik hoop wel dat er gedwongen hulpverlening of iets komt.. maar het gebeurt zo ontzettend veel in het geheim..
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ja misschien is dat ook wel weer zo. Triest is het.
     
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb een stukje zitten kijken en werd er zo ongelooflijk misselijk van dat ik het uit heb gezet. Ik kan de gedachtegang van deze man niet volgen en kan er niks anders mee dan heel boos worden.

    Een ding weet ik wel zeker, als iemand in mijn omgeving zo’n bordje in zijn huis heeft staan dan stopte ik het bordje ergens waar deze dan heerlijk pride kan gaan zitten wezen. Geloof alleen niet dat deze er zelf vrolijk van zou worden en nee ben normaal absoluut niet agressief maar zoiets :cry:
     
    Noxe, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn eerste gedachte was ook geef me 10 minuten alleen met deze man... ik kan ook niet verder kijken omdat ik echt letterlijk misselijk word. Ik betrek dit soort dingen meteen op mijn eigen kinderen en die gedachten is onverdragelijk.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
  17. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik word echt letterlijk misselijk van de uitspraak van deze man. Wat voor een verknipt hoofd heb je als je dit goed kan praten. En er ook echt iets mee wilt gaan doen.
    Als ik hem tegen zou komen, zou ik niet weten of ik me in zou kunnen houden. Of wat er zou kunnen gebeuren. Maar hiervan gaan al mijn nekharen overeind staan.

    Genoeg mannen en/of vrouwen die deze geaardheid hebben, maar gewoon snappen dat het echt niet oké is (wat me ongelofelijk zwaar lijkt). Maar deze man ziet het gewoon echt niet. Die man is gevaarlijk. Hij moet weg uit de maatschappij. Hij zou absoluut geen stap buiten de deur mogen zetten. Idioot.
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ik begrijp helemaal niet waarom zo’n man zendtijd krijgt....
     
    MaMa vindt dit leuk.
  19. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Hij heeft nu politie bescherming bij zijn huis...
     
  20. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Walgelijk!
     

Deel Deze Pagina