Bereid jij je voor op een nieuwe uitbraak?

Discussie in 'Corona forum' gestart door aYh4L8, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    #1 aYh4L8, 22 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2020
    Bereid jij je voor op een nieuwe uitbraak van corona besmettingen?

    ik zit er zeker wel aan te denken om alvast extra handschoenen, mondkapjes en desinfectie middelen in huis te halen, want heb zomaar het idee dat als er weer een nieuwe uitbraak komt dat bepaalde dingen weer schaars verkrijgbaar zullen zijn! En heb ook ergens het idee dat een nieuwe uitbraak heftiger zal zijn :(

    extra hamsteren aan wc papier enz, zal ik uiteraard niet doen heb ik de vorige keer ook niet gedaan
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ja, handschoenen heb ik in huis en mondkapjes ook (dat laatste vooral omdat mijn man met het ov reist) . Desinfectie hebben we hier standaard in huis.

    Maar verder ga ik niet hamsteren oid, vorige keren ook niet gedaan.
     
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ik denk juist dat nieuwe opvlammingen minder heftig verlopen. (Afgaande op wat ik nu weet)
    De besmetting is nu weer hoger maar de opnames zh en ic (nog) niet. Dat strookt nog niet met de 1e golf tot nu toe.


    Ik wacht het af,houd mij aan de regels en meer kun je niet. Extra handgel etc gaat daar niets aan veranderen voor mij.
     
    GossipGirlxoxo, Zoe123, yoghurt en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik koop eigenlijk stadaard nu wel extra handcel. Als ik bij bijvoorbeeld de wirbra ben neem ik het mee.
    Ik heb wasbare mondkapjes en heb voldoende filters in huis.

    Handschoenen ga ik over nadenken.

    ik heb echt geen idee of er een tweede golf gaat komen. Als ik de mentaliteit van veel mensen zie dan denk ik dat het weleens flink terug kan komen.

    Hamsteren doe ik ook niet. Helemaal geen nut. Supermarkten en de meeste winkels blijven toch wel open.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! :)
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nee, ik heb hetzelfde mini tubetje handgel in mn tas wat er al jaren in zit. Nooit gebruikt, en verwacht dat ook bij een tweede uitbraak niet ineens te gaan doen. Mondkapjes begin ik al helemaal niet aan.
     
    Mylittlepony en julia80 vinden dit leuk.
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Nog niet. Ik ben vooral heel benieuwd hoe de overheid de huidige brandhaarden gaat blussen. Wanneer dat goed gaat heb ik er wel vertrouwen in dat een tweede golf minder erg zal worden.
     
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Niet echt. Ik denk niet dat het echt erg gaat worden.
    Het gaat opgeblazen worden door de media maar dezelfde toestanden als de vorige keer denk ik niet dat gaat gebeuren.
    En ook hier is de handgel nog niet op. Zijn nog steeds met de eerste portie bezig en had 2 potten sterilium gekocht.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Niet, ik geloof niet in een 2e golf. Deze had volgens mij al 10 keer geweest moeten zijn.
    Wel denk ik dat als straks de R weer in de maand zit, er meer mensen met verkoudheidsklachten en dus ook meer met corona zullen zijn. Net zoals dat met overige (influenza) virussen het geval zal zijn.
     
    SAARC, GossipGirlxoxo, Bloem2310 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik denk dat je straks mondkapjes op moet in winkels. Die heb ik ingeslagen.

    Heb altijd een grote voorraad, nu dus ook.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.847
    113
    Dat komt ook doordat momenteel de meeste mensen die positief testen jonger zijn (doordat ze meer buiten de deur zijn, meer mensen ontmoeten etc waarschijnlijk) , en daar verloopt het vaak milder.
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Nee, ik bereid me niet voor op een tweede golf, behalve dan dat ik met argusogen in de gaten houd hoe het verloopt met mijn vakantieboekingen voor september en oktober. Na 5 gecancelde trips eerder dit jaar hoop ik dat ze straks, als de R weer in de maand zit en er dus veel mensen weer gaan snotteren en grieperig worden, geen rare beslissingen gaan nemen. Verder wachten we het maar weer af allemaal.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

    Als je meer gaat testen, zul je ook meer positieve gevallen vinden. Die waren er mogelijk eerder ook al, maar waren eerder gewoon niet bekend, omdat er veel minder getest werd... In het begin werd er gevaren op de hoeveelheid ziekenhuis- en IC-opnames, logisch, want je wilt niet dat de zorg overbelast raakt. Nu gaan we ons in eens druk maken om het aantal besmettingen. Who cares hoeveel mensen er besmet zijn. De belangrijke vraag is; wat doet dit gegeven met het beloop in het ziekenhuis? Nou zoals je kunt zien op het coronadashboard in de link hier boven, doet het helemaal niks met de ziekenhuis opnames. Al weken niet. Op de IC’s is het extreem rustig (dat weet ik, want ik werk er zelf). Voor degenen die even goed hun informatie bekijken; je kunt zelfs zien dat het reproductiegetal eind februari al begon te dalen, nog voordat de maatregelen ingezet werden. Daarnaast werd voor de berekening dat reproductiegetal (dus hoeveel mensen worden besmet door 1 positief geval) eerst het aantal ziekenhuis opnames gebruikt. Maar omdat er nu nauwelijks opnames zijn en de berekening dan minder betrouwbaar wordt zijn ze vanaf 11 juni overgestapt op een berekening met het aantal besmette personen. Een paar dagen nadat we ons ineens allemaal massaal konden laten testen... In de wetenschap slaat dit echt kant noch wal en is het echt appels met peren vergelijken.
    Mijn conclusie; laat je niet zo bang praten. Zorg gewoon voor goede handhygiëne, nog altijd de belangrijkste maatregel om virussen niet te verspreiden, en blijf gewoon lekker thuis als je niet fit bent, net zoals je dat doet als je een griepje hebt of zware hoofdpijn.
     
    Soturi, English, Zwierezwaai en 13 anderen vinden dit leuk.
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Ik denk dat als je in een bepaalde groep zit het heel belangrijk is dat er weer veel mensen besmet zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk besmet geraakt en hoeveel doden zijn er gevallen (percentages ten opzichte van populatie betreffende landen) http://eu-chronicle.eu/2020/07/which-pandemic/?fbclid=IwAR1EWfXlIzzyc8G8mIA-V7nKUb6U5NVderxt55ZGsqRXwWgfc7as5-s9VV4

    Interessant leesvoer van ethicus en oud ic-verpleegkundige Erwin Kompanje: https://www.google.nl/amp/s/kompanje.org/2020/04/15/een-verwacht-overlijden-op-hoge-leeftijd-of-een-coronadode/amp/

    En mensen, laten we niet vergeten dat die hele 1,5 meter maatregel is gebaseerd op een artikel uit begin 20e eeuw waarin niet werd aangetoond dat de maatregel bewezen effectief is. En dat het wel wetenschappelijk is bewezen dat je door sociale deprivatie een verminderd immuunsysteem krijgt.. Dus ik geef mijn vrienden en familie nog een extra knuffel en als ik mij niet fit voel blijf ik braaf thuis.

    En nog even twee flauwe plaatjes, maar die wel tot de verbeelding spreken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mylittlepony, Soturi, English en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ter info: handgel doodt niet het corona virus, wel water en zeep. Daar is het corona virus wel gevoelig voor.
    Dus voor onderweg in nood kan het. Maar beter waterwipes / vochtige wegwerpwashandjes, flesje zeep en hydrofiele doek in de tas.
     
  17. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik denk dat als je in een bepaalde groep zit (ik neem aan dat je hiermee risico factoren bedoeld?) je dan beter helemaal niet meer kan deelnemen aan de hele maatschappij, want ons hele leven wordt omringt door potentieel dodelijk virussen. Je kunt ook doodgaan aan de griep, ook als je 35 bent, of aan de waterpokken of aan een geïnfecteerd wondje.
    En die dingen wil ik dan ook helemaal niet bagatelliseren, ik kan wel een boek schrijven over alle ellende die ik op mijn werk op de IC (bij jonge mensen) heb gezien.
    Mijn boodschap is alleen dat je soms wat verder moet kijken dan je neus lang is en niet zomaar klakkeloos moet overnemen wat er gezegd wordt. Ik denk dat een hoop mensen momenteel ten onrechte in angst leven en dat vind ik zonde, want het leven is te mooi om aan je voorbij te laten gaan.
     
    English, Whysteria, julia80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is onzin hoor, handgel met voldoende alcohol doodt ook het coronavirus.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  19. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Mits je handgel hebt met voldoende desinfectans en een bepaald keurmerk én je handen goed schoon en vetvrij zijn. Maar eerste keuze is toch echt wassen met water en zeep. Teveel en fout gebruik van ‘desinfecterende handgel’ kan er zelfs toe leiden dat het virus er minder gevoelig voor wordt en het helemaal niet meer werkt. Bron; RIVM itself
     
    Whysteria en aicirtap vinden dit leuk.
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, maar het is dus gewoon niet waar dat handgel het virus niet doodt - goede handgel doet dat wél.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina