Kan niet anders dan je bericht beamen! PS: jouw zoon kent zijn nieuwe school wel. door zijn grote zussen? Die van ons niet namelijk.
Ik zou willen dat ze dat overal zouden doen... Wat fijn voor jullie nieuwe kleuters en ouders dat er nog enige vorm van uitzondering gemaakt wordt <3
Hier mogen ouders niet op het schoolplein maar leek mij voor de veiligheid op de weg en ook de 1,5m. regel tussen volwassenen juist wèl beter om te doen (met een uitgestippelde looproute naar en van de verschillende deuren dan). Wel heel tof dat groep 8 een andere draai geeft aan de eindmusical!
Ik dacht dat gymzalen nu niet gebruikt mogen worden? Of heb ik dat mis? Ik zou trouwens geen eens weten of onze kleuter straks wel of geen gym krijgt Heb niet gehoord van niet dus dan ga ik maar uit van wel, zoals het normaal ook zou zijn dus? Moet ik straks ook nog gymschoenen voor buiten aan gaan schaffen voor die paar weken
Dat is ook apart dat als je besluit je kind niet te laten gaan, je dan ook geen lesmateriaal voor thuis krijgt Dan zou school het kind onthouden van recht op onderwijs. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.....
Wat is daar zo erg aan? Het valt me op dat je dit al voor de tweede keer benoemt. En het is ook maar 1x in de week.
Hier gymmen de kleuters normaal in het speellokaal, maar daar zit bij ons de nieuwe instroomgroep sinds de voorjaarsvakantie. Ik denk dat zij nu meer naar buiten gaan met de kleuters. Gym voor de oudste twee gaat wel door.
Maar je onthoudt je kind toch zelf van onderwijs door het niet naar school te brengen. Hier krijgen ze straks op de schooldagen huiswerk mee voor de niet-schooldagen. Dat is toch niet meer te doen voor school als er ook nog een alternatief programma zou moeten komen voor kinderen die niet naar school gaan.
Hier gaat juist gym voor de kleuters door (in het speellokaal) en voor de oudere kinderen niet haha. Zo zie je maar... elke school heeft andere regels bedacht.
Fijn dat je al iets gehoord hebt. Wij wachten n of steeds, maar ze leiden ook meteen op woensdag weten komende week met de plannen te komen. Hier heeft dochter al 2 keer gebeld met de juf. De eerste keer was de juf speciaal naar school gegaan om de klas te kunnen laten zien. Toen was ze dus nog niet eens 4. De tweede keer was afgelopen week om te vertellen dat ze elkaar snel echt zouden gaan zien. Ik ben hier wel blij mee. Zo heb jij en je kind een beeld bij de juf.
Wij hebben een mail gehad waarin stond dat we 6 mei een mail krijgen Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen Tot die tijd heeft niemand dus enig idee hoe alles vanaf 11 mei geregeld gaat zijn.
Lekker op tijd zeg. Heeft school toch ook zichzelf mee? Als ze dan pas de noodopvang kunnen realiseren? Hier werd er al gevraagd dat door te geven, zodat we ruim op tijd horen hoe en wat. En dan hebben zij ook tijd genoeg om dat te regelen. Dochter dus maandag en donderdag naar school, en 2 dinsdagen noodopvang nodig. Er is ook verzocht vanaf groep 3 gewoon zelf komen zonder ouders. Kleuters afzetten bij het hek. Maar er zijn er een hoop, zoals dochter in groep 2, die al alleen kunnen. Dus die gaan met een aantal samen naar school.
Een klein beetje maar. Mijn jongste dochter zit al in groep 7 en gaat zelfstandig naar school, dus hij is maar een enkele keer mee geweest naar haar klas. En toen ze allebei kleiner waren zat ze ook nog op een andere locatie. Daar kan hij zich niks van herinneren. Maar de psz zit ook in het bso gebouw van school en ligt direct naast de school en is er zelfs mee gelinkt via een loopbruggetje. Hij zag mijn dochter regelmatig buitenspelen in de pauze als ik hem ophaalde aangezien we dan langs het schoolplein komen.
Dat is ook helemaal waar. De vraag is echt wanneer alles weer normaal is. En niemand heeft die zekerheid dat dat na de zomervakantie is. Dus dan zou ik mijn zoon nu thuislaten omdat alles anders dan normaal is (terwijl hij niet eens weet wat normaal is) een dan hebben we na de zomervakantie dezelfde situatie. En de vraag is maar of hij nog zolang extra naar de psz zou mogen. Daar komen natuurlijk ook gewoon nieuwe kinderen die de groep bezetten. Dan valt hij helemaal tussen wal en schip.
Wij hebben wel al mail gehad van peuterspeelzaal. We krijgen nog met details over alle protocollen e.d. Maar iig al bericht dat je je kind aan de deur bij de juf brengt en zij zorgt dat hij mbv andere juffen op hun plek komt. Maar is me nog niet precies duidelijk want er staat eersteen stukje over deur vn de groep en daarna iets over de buitendeur. Er zit hier ook een kinderdagverblijf in het gebouw, dus even afwachten wat nu voor wie de route wordt. Maar daar krijgen we nog uitgebreider bericht over. Voor nu fijn om bericht te krijgen dat ze gewoon open gaan en over bepaalde zaken nadenken.
Klopt inderdaad, maar liever iets dat je kind doorgaat, dan niets leert op dit moment. Ik snap dat mensen dat niet wenselijk vinden, maar ik ga graag door met de ontwikkeling van mijn dochter. Ik heb nu ook een extra oefenboek rekenen besteld en methodes van rekenen voor groep 5 en 6 alvast opgeslagen, zodat ik haar kan gaan helpen als ze in de volgende klassen weer moeite krijgt met rekenen. Ik ga nu ook gewoon door in de vakantie, met rekenen, lezen en de tafels. Ze krijgt hier wel genoeg aangeboden trouwens, maar alsnog maak ik zelf (leuke, digitale en interactieve) lessen voor haar. Ik weet het, ik ben zelf docent. Maar als je niet tevreden bent kun je er wat aan doen of je kunt gaan klagen.
Hier doen ze dat wel en vind ik zelf heel normaal. Er zijn namelijk ook kinderen die in een risico groep vallen en daardoor niet naar school kunnen.