Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    We hebben alleen een mail gehad dat we 30 april horen wat of hoe.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Precies! Hier doen ze het ook gewoon. Heb van de school van de oudste zelfs de weektaak voor na de vakantie al gehad. Gewoon voor alle vijf de dagen, dus daar kunnen ze ook gewoon thuis mee aan de slag als het moet.

Ze hebben vooraf ook geïnventariseerd welke kinderen er wel en niet gaan komen ed.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik lees hier toch vooral gezonde kinderen, die niet gaan. De kans dat ze onderweg naar school een ongeluk krijgen is groter, dat dat kinderen een ernstig verloop hebben van covid. Om deze reden ga je toch ook niet thuis houden??

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.269
    113
    Nou ik moet zeggen dat de rest wel prima is. 2 keer in de week gesprek met de juffen en leuke klaar werkjes. Het enige is dat we niks hebben gehoord van de ib'er.

Gisteren nieuws gehad!
    Hij gaat 2 hele dagen naar school. (Gesplitst in 2 groepen)Ze hebben het volgens mij wel goed voor elkaar. Ze hebben wel echt nagedacht over hoe ze het willen doen. Gr 1 en 2 hebben een eigen ingang.
    Gr 3 en 4 mogen de ouders tot aan het poort. Kinderen mogen niet spelen en gaan direct naar binnen. Ze hebben daar ruime tijden voor om zo te verspreiden.

Ze eten in de klas en blijven bij de juf. Ze spelen tijdens de pauzes ook niet met andere kinderen. Alle pauzes zijn verdeeld. Wc's hebben ze nu verdeeld op klas dus 1 wc voor die klas.

Klinkt als een goed nagedacht plan, alleen iets meer communiceren was prettig geweest.

Heb er wel vertrouwen in, het is een super fijne school en ik denk dat dit wel goed zal gaan

hummeltje5 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.269
    113
    Nee vonden wij ook wel erg vreemd. Gelukkig hebben ze een heel goed uitgedacht plan

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Geen idee. Hier stond dat ze of op maandag of op vrijdag gym hebben (afhankelijk wanneer ze gaan) Maar alles wordt wel extra gedesinfecteerd enzo (was een aparte paragraaf haha)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij horen het ook in de loop van die week (dus tussen 6 en 8 mei).

Ik dacht dat dit in het zuiden bij meer scholen zou zijn (omdat ze vorige week dinsdag al meivakantie hadden)...

8. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Serieus? een kind hoort gewoon in alle rust aan tafel zijn broodje te kunnen eten....Nouja, is iets met ''mijn'' opvoeding.... ;)

hummeltje5, Suzy85 en Mammielove vinden dit leuk.
  9. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Hier helaas ook nog geen bericht van school. Ben nu toch wel erg benieuwd. Het thuisonderwijs was ook niet erg veel. Alleen wat zelfstandig online werkjes maken en een keer een mail van de leraar. Ik had toch wel meer verwacht want ze zitten wel in groep 4 en 5.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap je punt, maar vanuit de (officiële) media wordt volgens mij enkel en alleen positief bericht. Ik heb echt geen enkele krantartikel gelezen waarin negatief geschreven wordt over de inzet en aanpak door de leraren afgelopen weken.
    Jullie worden op tv en kranten ook in 1 adem genoemd met andere vitale sectoren "inzet van de zorg, leraren, winkeliers, ambulancepersoneel..."

En dan krijg je best onwijs veel mensen die die inzet anders hebben gezien en ervaren. Dat valt echt op, en komt tot uiting in de reacties en in media.
    Ik heb al een paar keer eerder hier gezegd: ik vind dit oprecht jammer voor de docenten die zich 100% inzetten en vanuit hun hart werken.

hummeltje5, Syane en Lisa280887 vinden dit leuk.
  11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    ❤️

Ja het zijn vooral berichten die allerlei nare reacties oproepen. ‘Leraren willen meer geld’, ‘meeste leraren zijn bang om de scholen te openen’, ‘scholen openen later dan 11 mei want hebben meer tijd nodig’. Echt zo ontzettend jammer...

12. maliro

maliro Niet meer actief

Hier gaat gymnastiek niet door, de gemeente heeft de gymzalen nog niet vrij gegeven (het gaat overigens bij beide scholen om grote gymzalen, onderdeel van mfa. Wordt door meerdere scholen en clubs gebruikt, zal er vast mee te maken hebben).

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het eerste heb ik niet gelezen, maar het tweede ging natuurlijk om ruim een kwart leraren in Nederland obv peilingen (ook door de ministerie, één van de belangrijkste redenen om de scholen te sluiten), en dat van meer tijd nodig kwam zo massaal naar buiten dat de minister moest ingrijpen.
    Het is op zich niet raar dat dit gemeld wordt in de media, want het waren geen incidenten van enkele leraren.

hummeltje5 en Juul75 vinden dit leuk.
  14. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Maar het roept wel vreselijk veel nare reacties op. Wat ik persoonlijk gewoon echt heel jammer vind. Dat hadden ze zelf ook best in kunnen schatten. Weer ons hele imago naar beneden...

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Kinderen die vanwege gezondheid niet komen krijgen afstandsonderwijs, wanneer je er zelf voor kiest je kind niet te brengen dan niet stond in de brief

16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Niet om lullig te doen hoor... Maar dan kunnen ouders toch ook gewoon ‘zeggen’ dat hun kind ziek is?

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt goed!

owly vindt dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Weet je wat lastig is?

Er zijn echt op hele grote schaal negatieve ervaringen met de houding in het onderwijs op dit moment. Echte ervaringen van de ouders en kinderen, en die komen ook naar buiten.

Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat vervolgens, weer op grote schaal, leraren die zich actief mengen in de reacties en bericht geving, vaak een houding laten zien die zo afwijkt van de rest van werkend Nederland dat het echt opvalt.
    En vooral deze mede collega's van jullie, zijn vernietigend voor het imago. Dat was zo tijdens de stakingen, en is nu niet anders.

En dat is echt ontzettend jammer voor de docenten die hun werk serieus nemen en zich hard inzetten om hun werk in deze omstandigheden naar behoren uit te voeren.
    Deze periode had namelijk groot verschil kunnen maken voor het imago, ook voor de aantrekkelijkheid van het beroep na de crisis.

MyMiracle, hummeltje5, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar is die schaal wel echt zo groot? Of lijk dat zo door dat je vaak alleen de negatieve dingen hoort in media? Mensen die zoveel negatieve dingen uiten.

Leraren zijn ook maar mensen he. Het is echt jammer dat veel mensen er zo negatief over denken en dat die dit ook groots spuien. Positieve berichten raken ondergesneeuwd hierdoor.

Roanna, hummeltje5, marloes80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben het deels met je eens, maar ik heb geen media nodig om toch wel echt teleurgesteld te zijn. En ik weet van scholen onder dezelfde koepelorganisatie dat het ook echt anders kan. Ligt dat aan de school? Mogelijk. Maar ik schrik dan wel dat er zo'n groot verschil zit in de scholen in diezelfde koepel.

En het leert een hoop over hoe flexibel een school is. En heel eerlijk had ik dit niet verwacht van de school van mijn dochter.
    Ik verwachtte niet de wereld. Ik verwachtte wel dat mijn dochter meer dan het totaal van 50 minuten in 6 weken contact heeft gehad met de juf. Met alle gevolgen van dien voor mijn dochter.

Zijn ze dan digitaal niet sterk? Dat vind ik anno 2020 wel een groot minpuntje. Ik ben zelf geen voorstander van zogenaamde iPad scholen maar iets meer mag ik nu toch wel verwachten.

Mijn mening zegt niets over het onderwijs in het algemeen maar ja, ik denk dat de juf van mijn dochter het vrij makkelijk heeft gehad de afgelopen weken.

En ergens denk ik nog "let it go, volgend jaar heeft ze een nieuwe juf" maar toch wringt het.

Deel Deze Pagina