Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Ik niet nee, maar dat zei ik toch ook nergens. Ik ben er blij mee dat onze school die optie aanbiedt en of mensen die er gebruik van maken een gegronde reden hebben of niet, is niet aan mij.

hummeltje5 en NiekeKris vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Negatieve berichten hebben vermoedelijk ook een grotere nieuwswaarde... Sensatie is toch iets wat veel mensen kennelijk leuk vinden...denk ook aan bladen als de Story en de Privé, hoeveel mensen dat we niet lezen en het nog leuk vinden ook...

Ik denk dat er in alle sectoren mensen zijn die negatief zijn en de kantjes er vanaf lopen ed. Alleen niet alles wordt breed uitgemeten en dat maakt veel uit voor de beeldvorming. Ik ken aardig wat leerkrachten (zeg maar rustig veel ;)) en het merendeel werkt zich uit de naad, normaal al en de afgelopen periode helemaal.

Roanna, Adje, Lisa280887 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Als ik hier even op mag reageren. Ik heb 27 kleuters en ik kan het nooit voor alle 54 ouders goed doen, hoe graag ik dat ook zou willen. Als we hier bijvoorbeeld 1 negatieve reactie lezen, kan het heel goed zijn dat daar 26 positieve reacties tegenover staan. 54 ouders = 54 optieken, 54 meningen, 54 wensen op het gebied van eigen werk/onderwijs/aanpak (je wilt niet weten wat voor verzoeken ik soms krijg o_O), 54 verschillende karakters. En dan heb ik het nog niet eens over de kinderen, waar het uiteindelijk om gaat!
    Ik heb het al een paar keer gezegd, en ik ga het nu weer zeggen. Als je het niet eens bent met hoe dingen gaan op school, zeg er dan wat van. Je kunt het anoniem op dit forum zetten, maar dan weet de school nog steeds niet wat jij nodig hebt. Ga het gesprek aan. Lukt dat niet met de leerkracht, dan ga je naar de directeur. En als je helemaal geen vertrouwen meer hebt in de school of de leerkracht van je kind, adviseer ik je een andere school te zoeken.

Roanna, hummeltje5, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Mag een school dat überhaupt controleren? Als jij als ouder zegt dat je kind ziek of in een risicogroep zit, kan een school daar dan iets mee?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Deels komt dan misschien ook wel omdat het onderwijs iets is wat je 'raakt'. Ik bedoel, als ik een pak melk koop en de cassiere is een hork, dan verbaas ik me daarover en leg het naast me neer. Als de leerkracht van mijn kind zo is, dan heb ik daar veel meer moeite mee en zal ik er dus (veel) eerder over klagen. Want mijn kind heeft er last van en dus heb ik er last van. De melk smaakt er niet anders door. Dat is wel een groot verschil.

Roanna, hummeltje5, amdaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Toevoeging op mijn vorige post: het lijkt soms ook wel alsof leraren/scholen het nooit goed kunnen doen en geen fouten mogen maken. Thuisonderwijs? Hop. Megaveel scholen die zich in een paar dagen tijd compleet aanpassen. Commentaar want ja, het is teveel/te weinig/wat dan ook. Is het vak dan echt zo stug als wordt gezegd? Als we het hele onderwijs op zijn kop hebben gezet? Lijkt me niet.

We gaan weer naar school? Hop. Megaveel scholen passen zich weer in een paar dagen aan. En ja. Weer commentaar. Want: te weinig school, niet de juiste dagen/tijden, en thuisonderwijs dan?

Echt. Probeer ervanuit te gaan dat scholen/leraren doen waarvan zij denken dat het goed is. Deze crisis is nieuw voor iedereen. Ook voor ons. En als je niet tevreden bent, ga dan vooral met school in gesprek! Dan is er misschien wel wat mogelijk. De meeste leraren werken echt hard en ja, er zijn uitzonderingen. Maar die heb je in ieder vakgebied.

Mocht jouw school nou na gesprek nog steeds enorm af laten weten is het misschien goed om een overstap te maken. Klinkt hard, maar als het vertrouwen beschadigd is, is er weinig wat dat nog goed kan maken.

Roanna, hummeltje5, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Precies! Dat was wat ik eerder ook bedoelde.

Ook mee eens. ;) En dat laatste heb ik zelf dus ook gedaan voor de oudste. En dat heeft goed uitgepakt. Al heeft die school de afgelopen weken het onderwijs dus (veel) minder goed vormgegeven dan de school waar ze eerst op zat. Voor mij tekenend dat je nooit overal goed in kan zijn, zeg maar. En het maakt dus ook dat ik de tweede school de afgelopen weken 'vergeef'; normaal gesproken is het voor mijn dochter een prima school, veel beter dan de school waar ze eerst zat, ook al hebben zij het de afgelopen weken dan misschien heel goed gedaan.

Roanna, hummeltje5, rijo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ik mij zeker voorstellen! Heb je hierover gesprekken gehad met de leerkracht? Weet de leerkracht dat er meer behoefte was dan dat wat ze aangeboden heeft? Heb je dat tijdig aangegeven zodat ze er iets mee kon?

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De leerplichtambtenaar wel lijkt me. Ik vind wel bijzonder dat er nu al wordt aangegeven dat er niet actief gecontroleerd gaat worden.

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bij twijfel of een kind echt ziek is, kan de school en/of de leerplichtambtenaar normaal gesproken een onderzoek instellen. Edit: Ik weet niet hoe dat nu zal gaan. Kinderen die in een risicogroep vallen zullen, in overleg met de leerkracht, een programma voor thuis krijgen, lijkt mij.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Ik niet. Ik vind het nogal wat om mensen te dwingen als de mogelijke gevolgen nog helemaal niet duidelijk zijn.

hummeltje5, Zonnestralen en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Ja de leerplichtambtenaar, maar daarvan is al gezegd dat er niet op wordt gehandhaafd volgens mij. Ik vind het nogal wat van een school om dan zulke uitspraken te doen.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar de gevolgen van een half jaar geen onderwijs (en misschien nog wel langer, want na de zomer is covid nog niet weg) kunnen toch niet zomaar weggewuifd worden?

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik weet niet of en hoe er nu gehandhaafd gaat worden. Het kan ook zijn dat de school verplicht is dit te melden vanuit de overkoepelende organisatie.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Nee, vind ik ook niet, dus mijn kinderen gaan gewoon heen, maar als mensen daar wel voor kiezen is dat iets waar ze rekening mee moeten houden. In hun ogen misschien toch minder belangrijk dat dat kleine risico.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier sluit ik me bij aan. Het is onmogelijk iedereen op zijn wenken te bedienen. Maar ik lees vnml commentaar en negatieve reacties.
    Ik denk dat het te maken heeft met dat iedereen nog zo vast hangt aan het oude normaal en zich te weinig beseffen dat dat niet en nergens meer terug komt.
    Enigste waar ik me echt mateloos aan irriteer zijn leerkrachten die eerst wilde dat de scholen dicht gingen om vervolgens te roepen dat het thuiswerken zo zwaar was voor hun beroepsgroep. Dat vond ik tenen krommend aangezien half nederland het zwaar heeft met thuis onderwijs geven in combi met werken.
    En ik begrijp werkelijk niet waarom anno 2020 het thuisonderwijs zo moeizaam op gang is gekomen. Hier een volledig digitale school dus vanaf dag 1 liep het. Inclusief videobellen, chatfunctie voor vragen etc. Maar als ik hoor hoe het bij sommige verliep...

hummeltje5, NiVa0230, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar die keuze is vaak op angst gebaseerd en niet op feiten en de vraag is in hoeverre je daarin mee moet gaan (zeker als we het over de ontwikkeling van kinderen hebben).

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.866
    5.139
    113
    Home
    Bij ons ook heel duidelijk
    Nog voor de persconferentie van rutte bericht dat we donderdag verdere info zouden ontvangen
    Geen verjaardag vieren, geen gym, tijd voor bespreken van het virus, geen ouders op het plein
    Broers en zussen zelfde dag ingedeeld

amdaa vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zijn dat dezelfde mensen?

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Er is een motie aangenomen in de tweede kamer vorige week waardoor er gedoogd wordt wanneer ouders hun kinderen nu thuis houden. Weet alleen niet tot wanneer dat zou ik moeten nazoeken.

Deel Deze Pagina