De school mag dan nog niet open, dus vanaf 11 mei naar school. Maar wel ha dig dat je weet wat en voor thuiswerk gemaakt dient te worden.
Oh echt? Hier echt nog nooit gehoord! Wat is daar normaliter dan de meerwaarde van? En tot welke groep gaat dat?
Het gaat er ook om dat in andere landen kinderen juist als flinke verspreiders worden gezien - ze worden zelf amper ziek, maar besmetten anderen wel. In Duitsland worden ze zo behandeld omdat kinderen bij virussen die zich via hoesten ed verplaatsen vaak ‘super spreaders’ zijn. En dit virus is er ook zo een, vandaar dat ze daar eerst meer data willen voor ze zomaar aannemen dat dat nu niet zo is.
Dat kwam uit het onderzoek van het Rivm onder Brabantse kinderen. In die groep waren alle kinderen de ontvangers en niet de verspreiders.
Voor kinderen die verkouden zijn en die in een risicogroep vallen, is het anders. Maar het ging om de kinderen die uit angst worden thuisgehouden. De vraag is in hoeverre je hierin moet meegaan, zeker omdat corona voorlopig niet weg is.
Ja oke, maar in principe staat er gewoon; het komt minder vaak voor. Wat dus niet zegt dat het niet kan.
Dan heb je dat onderzoek verkeerd begrepen... Want het is niet bewezen dat kinderen volwassenen niet kunnen besmetten. Er was alleen aangetoond dat in die gezinnen de kinderen niet als eerst besmet waren, maar juist door de ouders besmet raakte... Er is nergens gerept over dat ze het niet kunnen overbrengen op volwassenen! Wel lagen de percentages lager voor besmettingen van kinderen naar volwassenen.. @Mammielove op mijn zoon z'n eerste school zouden de jongens ook in dezelfde klas komen. Voor groep 1/2 is het niet zo gek volgens mij om broers en zussen indezelfde klas te hebben.. Zeker niet voor zo'n korte periode. Daarna zullen ze niet meer bij elkaar in de klas kunnen komen.
@Hemeltjelief impliceert dat overdracht van virus niet mogelijk is van kinderen naar volwassenen. Dit beaam jij door dat onderzoek erbij te halen. Vandaar mijn reactie dat je het dan niet begrepen hebt. Mocht je hetzelfde als ik bedoelen, heb je het wel begrepen ;p
Dat onderzoek ondersteunt iig die stelling. Dat je dit niet een op een kunt doortrekken klopt, maar het is wel een duidelijke aanwijzing in de richting van die stelling.
Alleen de middelbare scholen, zij laten juist de basisscholen dicht. Hier is t linkje https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item/duitsland-opent-middelbare-scholen-maar-laat-basisschool-dicht-jonge-kinderen-kunnen-een-belangri/
Ik ben benieuwd hoe ze het op de school van mijn dochter gaan doen vanaf 11 mei. Nog niks gehoord, maar ze zullen waarschijnlijk de 1e week vakantie gehouden hebben. Hoop op 2 hele dagen en dan in ieder geval de maandag, dan kan ik weer aan het werk.Verder geen eisen . Nee hoor, we passen ons aan, maar 2 hele dagen hoop ik wel op.
Er is niet echt een onderzoek waar dat echt uit blijkt, er zijn alleen onderzoeken die door verschillende instanties anders geinterpreteerd worden. En Duitsland betrekt ook hun eigen uitgebreide contactonderzoeken hierin waaruit blijkt dat kinderen net zo vaak besmet zijn als volwassenen. Hier is een linkje waarin dat wordt uitgelegd: https://duitslandinstituut.nl/artikel/37309/kinderen-als-verspreiders#
Als de oudste nog maar tót de zomer in klas A zit, en de jongste start in april ofzo, dan zitten ze 3 maanden samen in de kleuterklas. Daarna nooit meer - want er zit 2 jaar tussen verder. Dus dan doen ze daar hier niet zo moeilijk mee. Voor de jongste is het makkelijker opstarten omdat de oudste er is én omdat de jongste de juf al kent vanwege het naar school brengen met de oudste. Verder -als het contact goed is- vinden veel ouders het hier ook wel fijn dat hun 2 kind in de klas komt waar de eerste ook gezeten heeft (als de juffen niet veranderd zijn intussen) omdat ze de docent al kennen. Vroeger - toen ik jong was- kwam mijn middelste broer overigens bij de juf waar mijn oudste broer ook gezeten had. Ik zelf echter kwam toen wel in een andere klas, omdat we anders 7 maanden samen gezeten hadden. Dat was iets te lang . (andere school overigens- maar wel het principe van, zelfde kinderen, zelfde juffen)