Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik het allemaal zo lees qua tijden ben ik wel blij met de hele dag hier, ipv maar bv 2,5 uur op een dag. Daar heb je net niks aan als je thuis werkt.

Roanna en Nataly1972 vinden dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Nee idd. En die scholen gaan daarmee ook in tegen het dringende advies en de dringende vraag van het ministerie. Het gaat er dan om dat bij afwijken het aantal vervoersbewegingen op straat wordt vergroot en het organiseren van de BSO enorm wordt bemoeilijkt.
    Daarnaast is (thuis) werken dan vaak ook lastiger.
    Bijzonder dat die scholen zich hier niks van aantrekken. Maar het mag helaas.

hummeltje5, Adje en Nataly1972 vinden dit leuk.
  3. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Bij ons doen ze het ook zo.

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zoals ik al eerder zei; scholen zullen hier best over nagedacht hebben. Hier bv weinig bso gebruik, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. En zo zullen andere scholen vast hun eigen beweegredenen hebben. En tjah, ik werk zelf 2 morgens, maar ik ben blij dat mijn kinderen elke dag weer naar school mogen. Voor kinderen is het ook gewoon beter, elke dag naar school. Dus voor sommige scholen vast een lastige keuze, en gelukkig mag het beide :)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja en bv bij ons. Wij hebben allebei een vitaal beroep waarbij we niet thuis kunnen werken. Moet ze 2,5 uur in de klas en daarna noodopvang op school en daarna bso. Dat is voor een school toch ook niet handig?

Syane vindt dit leuk.
  6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ben ook blij met twee dagen en dan nog om de woensdag tot 12 uur.

Vorige week kregen we eerst een mail dat ze vijf ochtenden zouden gaan, maar een dag later een mail dat ze toch voor hele dagen gingen.

Ze gaan precies twee van m’n drie werkdagen. Dus ik ben blij!

Kolibrie2, Athina, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Wij hebben bericht dat we 2 dagen voor school weer begint bericht gaan krijgen, want het is allemaal maar erg lastig en ingewikkeld om iets te bedenken...

Syane vindt dit leuk.
  8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Klopt. Zij waren vorige week en deze week vrij en volgende week werkt de school weer en dan gaan ze plannen maken. Maar voor mensen die BSO moeten regelen, aanpassingen op werk etc is dat natuurlijk wel heel kort dag

Syane vindt dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man zit in de MR van de school van onze kinderen en heeft (officieel) nog niks gehoord. Als het goed is krijgen ze vandaag meer info. Er is nog geen uitnodiging om te overleggen met het bestuur. Maar morgen moeten wel de brieven met informatie naar de ouders.

Van de GMR kreeg hij gistermiddag een mail met 3 bijlagen. En het verzoek of ze vandaag voor 1 uur akkoord willen gaan, anders raakt het bestuur in tijdnood... Voor de GMR staat ook geen overleg gepland. Dus die reageren ieder voor zich per mail.

Tja, zo kun je ook omgaan met je medezeggeschapsraden.

amdaa en Syane vinden dit leuk.
  10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier dus 2,5 uur per dag naar school. Ik kan dus nu elke dag 2,5 uur thuiswerken wat inderdaad niet handig is. Na school krijgen ze ook nog huiswerk mee en moeten de ouders de kinderen hierin begeleiden. Gelukkig is mijn werkgever erg flexibel want ze gaan ook nog de ene week van 8.30 tot 11.00 en de andere week van 11.45 tot 14.15.

De klaar-over groep is ook al helemaal in rep en roer. Normaal is het al lastig om vrijwilligers te vinden (we hebben een continue rooster) maar nu komen er 2 momenten per dag van wegbrengen en ophalen bij. Dat gaat nog leuk worden.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  11. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde. En ik heb een vitaal beroep. Dus ik kan volgende week binnen 2 dagen mijn opvang dicht bouwen, terwijl mijn werkgever graag vandaag wil weten of ze me 100% kunnen inzetten of niet.

Syane vindt dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ja dat geloof ik wel dat ze er over nagedacht hebben. Maar ik lees toch ook veel reacties hier waar scholen vooral hun eigen plan trekken en vanuit hun eigen visie besluiten nemen. Terwijl er natuurlijk een breed volksgezondheidsprobleem nu is, waarbij men de dringende adviezen niet voor niks geeft.

PenK en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ze maken het de ouders niet echt makkelijk op deze manier nee. We krijgen nu ook bericht van de kinderopvang. Grote organisatie in de regio voor meerdere scholen. De meeste scholen hebben de planning inmiddels al doorgegeven, maar onze school had ook naar hun nog niks gecommunceerd ivm meivakantie, dus wij krijgen als uitzondering meer tijd om de opvang door te geven als er iets bekend is. :|

14. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Ik werk dus voor zo'n grote kinderopvang organisatie. Mijn zoon gaat bij dezelfde organisatie naar school. Zij weten niks, maar willen wel graag weten hoe ze mij kunnen inzetten vanaf de 11e. Heel begrijpelijk. Maar ik kan helemaal niks nu. Heb dus gezegd dat als zij noodopvang kunnen bieden op 2 van mijn werkdagen, dat ik er gewoon kan zijn. Maar daar kunnen zij geen antwoord op geven, omdat ze geen idee hebben voor hoeveel kinderen dat nodig zal moeten zijn. Ik vind het maar onzeker allemaal. Wil heel graag werken, maar moet natuurlijk wel mijn kinderen ergens 'kwijt' kunnen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier nu bericht dat ze alleen naar de BSO kunnen op de dagen dat ze op school ingepland staan. Tja, daar heb ik geen ene bal aan. Op de dag dat ze niet op school ingepland staan, moet ik gewoon werken. Vitaal beroep.
    Ze dacht toch echt van niet en gaat het overleggen maar kans was groot dat ik maar even een andere oplossing moest gaan zoeken....:rolleyes:

16. Krtek

Krtek Niet meer actief

Wij horen uiterlijk morgen hoe of wat. Wel in ieder geval halve dagen op de lange schooldagen, waarbij ik me afvraag hoe dat bij de onderbouw gaat. Bestuur koepel zei bij voorbaat al dat er problemen met de kinderopvang zouden komen...
    Mij maakt het niet uit, ik ben sowieso altijd thuis.
    Onderbouw heeft volgende week ook nog vakantie, bovenbouw moet woensdag weer beginnen.
    Middelbare school heeft al een week vakantie achter de rug en moet 6 mei weer verder met thuisonderwijs. Had het voor welzijn kinderen beter gevonden als puber weer mocht starten ipv kleuter trouwens....

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Noodopvang voor kinderen van ouders van vitale beroepen hoort toch gewoon door te gaan? Hier heeft school nog geen roosters ed bekend gemaakt omdat ze dus samen met de bso’s met die puzzel bezig zijn om vooral juist die noodopvang te kunnen waarborgen. Ook voor kinderen die normaal nooit naar de bso gaan en voor kinderen die normaal op andere dagen gaan.

hummeltje5, amdaa en Syane vinden dit leuk.
  18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij vangen kinderen van ouders met een vitaal beroep op, op de dagen dat zij niet naar school ‘moeten’. Deze kinderen komen die dagen dan extra in je klas. Dit omdat we geen ruimte hebben voor een extra opvang (er zit een klas in de bso ruimte). Er werd bij ons gezegd dat we verplicht zijn deze kinderen op te vangen!

Daniellexxx en Syane vinden dit leuk.
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Omdat er minder kinderen op de bso komen moet er toch plaats zijn voor noodopvang? En volgens mij zijn ze verplicht om na schooltijd noodopvang te bieden.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

Deel Deze Pagina