Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Er is maar één soort noodopvang. Dat is die voor kinderen met ouders in vitale beroepen. Diezelfde noodopvang is ook open gesteld voor kinderen in een moeilijke thuissituatie (geindiceerd door het wijkteam, in overleg met de directeur van de school).

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.244
    11.824
    113
    Het zijn protocollen opgesteld door PO-Raad, AOb, CNV Onderwijs, FvOv, en AVS, in afstemming met LECSO/SBO Werkverband, Vivis, Simea, Ouders & Onderwijs, het Lerarencollectief, Boink, BMK, BK, Voor Werkende Ouders, OCW en SZW.

3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ze noemen het wel een protocol... vind het wel echt naar als scholen bewust zo’n protocol negeren. Het is toch niet voor niks opgesteld? Er is toch echt over nagedacht. Het lijkt mij behoorlijk vervelend als je kind elke week andere dagen/tijden naar school moet. Of halve dagen, wisselend. Voor ouders en voor de school zelf een hoop gedoe.

Syane, hummeltje5 en amdaa vinden dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah okee. Ja zo kan het ook! Hier zit er wel verschil in. In de praktijk sluiten ze wel bij elkaar aan hoor.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mee eens hoor, het is ook raar dat het niet voor alle kinderen gelijk is.

Maar we kunnen ons er ontzettend druk over maken, waarschijnlijk is het maar voor een week of 3....

hummeltje5 en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb niet de letterlijke tekst, maar is het niet gewoon vrij ruim geformuleerd? Met (heel) veel ruimte voor interpretatie? Ik heb nl niet het idee dat de scholen hier (bewust) iets negeren.

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja precies. Maar toch. Een hoop ouders zullen er een hoop stress en gedoe door krijgen. Leerkrachten die veel meer extra moeten schoonmaken. Waarom maken die scholen het zichzelf zo moeilijk:roflmao: Voor die paar weken

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou. Als de minister zelf met het dringende verzoek komt om geen halve dagen te doen lijkt mij dat toch heel duidelijk...

Nataly1972 en Syane vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Je bedoelt met klassenwissel of ook zonder?

En wanneer is iets een halve dag?

En een verzoek is geen eis...en dat biedt dus de ruimte die ik bedoel...

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik snap dat het niet ideaal is hoor, halve dagen..
    Maar het is altijd al meer dan nu.. Probeer het positief te bekijken.. 5x 2,5uur is in ieder geval 12,5 uur in de week waarin je momenten hebt waarin je kunt werken zonder je kinderen, relaxen zonder je kinderen en minder of helemaal geen schoolwerk met je kinderen hoeft te maken.. de regels voor het thuiswerken gelden namelijk nog steeds, en ook de noodopvang voor mensen in vitale beroepen...
    En daarnaast is het waarschijnlijk maar voor een week of drie..

En voordat er nu allemaal weer een hun eigen persoonlijke situatie gaan schetsen; ik begrijp dat het niet ideaal is.. maar probeer ook de positieve aspecten ervan te zien!

Lill, Roanna, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2611 hummeltje5, 29 apr 2020
    Laatst bewerkt: 29 apr 2020
    Ik eerst ook maar begreep dat er flink wat scholen zijn die al vakantie hadden toen het nieuws bekend werd. "Volgens het oude rooster" zouden deze scholen weer op 6 mei starten. Bij die scholen verwacht ik dus dat ze van 6 t/m 8 mei pas uitsluitsel geven.

Dat laatste staat vast niet zo letterlijk in de mail?

Zou het bij jullie ook niet zo kunnen zijn door de vakantie?

Enige wat ik wel bijzonder vind in deze roerige tijd is dat leerkrachten van scholen die anders op 6 mei al zouden beginnen, niet nu een Skypesessie (of welk programma dan ook) met zn allen kunnen houden om het eea. te bedenken.
    Desnoods besteden ze er een dag aan en zeggen dan dat ze vervolgens op 7 mei weer te bereiken zijn ofzo..
    Ik vind t oprecht rot voor al die ouders die nu nog 7-9 dagen langer in spanning moeten zitten.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    helemaal mee eens. Het is maar tijdelijk en het thuiswerken en thuis blijven blijft nog steeds het belangrijkste.

Maar als je dan je ene kind sochtends moet brengen, dan voor de lunch weer moet halen. Dan een tweede kind na de lunch weer op school moet brengen, die daarna door kan naar de BSO, maar dat je zelf kind 1 dan nog naar de bso moet brengen. En weer op moet halen ga je dus 5x de straat op, waar 2x ook had kunnen volstaan.

Syane en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Das wel netjes van de K.O.
    Beter dan dat ze zeggen: jullie school heeft als enige nog niks laten horen en nu zitten alle/de meeste plekken al vol..

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heel lastig ja. Maar wat niet gaat gaat niet dus zowel voor jou zelf als voor je werkgever zit er niets anders op dan afwachten helaas :(

OT: maar kon je geen vrolijkere cq. minder enge avatar kiezen? :|

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier blijven ze maar vasthouden aan pas 13 mei open zo irritant. Als ik morgen nog geen fatsoenlijk antwoord heb ga ik toch eens contact opnemen met de koepel of ministerie of die er wat mee kunnen. (Als we het nu aankaarten wordt of gezegd we hebben 13 mei gezegd of we worden genegeerd maar 11 mei is 11 volgens Slob dus ja ik wil wel graag dat daar iets mee gedaan wordt)

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2616 hummeltje5, 29 apr 2020
    Laatst bewerkt: 29 apr 2020
    Welke reden geven ze op?
    Hebben ze misschien in hun vakantie het nieuwe schema op poten gezet waardoor ze nu twee dagen extra eraan vast plakken?
    Niet dat dat ten koste mag gaan van het aantal lesuren voor de leerlingen... maar de gedachte snap ik verder wel.
    Goede eerste stap om het hogerop te zoeken.

Hier overigens een zoontje wat pas de 15e start.
    Hij is nieuw en ze willen nieuwe kindjes pas graag op de donderdag of de vrijdag (afhankelijk van in welke groep ze zijn ingedeeld) laten starten. Zo hebben ze op ma/di hun handen vrij voor hun "oude" ll. om ze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden in deze nieuwe situatie en hebben ze do/vr hun handen vrij voor de nieuwe ll.

Ik heb -bedenk ik me nu- niet gehoord dat ie dan 12 mei (de dinsdag; de andere dag waarop ie normaliter zou gaan) digitaal onderwijs krijgt, maar a. ga ik daar niet van uit (anders had ik het wel gehoord neem ik aan) en b. maakt me dat ene dagje minder ook eigenlijk niet zo heel veel uit gezien ie nog maar een kleuter is.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  17. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah zo. Ja ik bedoel beide. Met klassenwissel op een dag moet je tussendoor alles schoonmaken. En na schooltijd weer. En lijkt mij voor werkende ouders echt heel vervelend.

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ze hoeven geen schema te verzinnen speciaal onderwijs dus volledig open. Na de mededeling duurde het nog 3 dagen voor ze vakantie hadden dus hadden ze toen alles gewoon kunnen regelen lijkt me en er wordt dus als reden gegeven voorbereiding nou dat hadden ze vind ik dus al kunnen doen. Bovendien zomaar 2 dagen extra aan d2 vakantie plakken vind ik slecht. So gaat niet voor niks volledig open.

19. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Nee, zo stond het (gelukkig) niet letterlijk in de mail. Alleen lees ik dus wel tussen de regels de sneer naar de ongeduldige ouders die al gemaild hadden en dat we begrip moeten hebben voor school. Maar ik was al niet helemaal onbevooroordeeld meer over onze school, dat moet ik dan ook wel toegeven.

Van de kinderopvang was het inderdaad wel heel netjes dat ze de kinderen van onze school ook de kans geven, maar jammer dat school kiest voor vakantie en om daarom niet te reageren op de vraag van de kinderopvang om het samen op tijd te kunnen organiseren.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hmm dat is wel extra bijzonder dan aangezien het om so gaat.
    Raar hoor.
    Ben benieuwd wat de scholenkoepel gaat zeggen zodra je aan de bel trekt.

Deel Deze Pagina