Zou ik ook doen. Gewoon minder speelgoed neerzetten. En spul wat zo makkelijk mogelijk schoon te maken is. Denk dat ouders dat ook echt wel snappen hoor.
Nope ik werk altijd tot 14 uur ivm school tijden, normale tijden zijn van 08.30 tot 14.15 uur! Dus dat lukt mij wel
Ja dat geloof ik gelijk! Wij hebben ook daarom gekozen om hele dagen te doen ipv shifts met halve dagen. Naast nog een heleboel andere praktische redenen natuurlijk.
Hier vandaag bericht gehad. Mijn dochters gaan op dinsdag en vrijdag van 8.30 tot 14.30. Alleen vrijdag 22 mei zijn ze vrij (dag na Hemelvaart), maar vrijdag 29 mei ook (geplande studiedag). Ik wil dus nog even mailen of daar nog wat mee gedaan wordt. De kinderen die na de heropening 4 worden (dus die 2e van mij ook) starten sowieso niet voor 20 mei. Nou wordt ze 25 mei pas 4, dus geen idee hoe ze dat gaan doen met wennen. De leerkracht zou nog contact opnemen. De peutergroep is gewoon elke dag open. Peuters worden bij het zebrapad achter gelaten en worden daar door de leerkracht naar het lokaal gebracht. Net als de kleuters. Ze hebben speciale wachtvakken gemaakt op het grasveld achter de parkeervakken. Hoe ze de indeling hebben gemaakt weet ik niet, in ieder geval niet op alfabet, want mijn dochter zit bij haar beste vriendinnetje in de groep en die zit helemaal achterin het alfabet en wij voorin. Ze hebben ook rekening gehouden met BSO dagen (die van mij gaat altijd op dinsdag naar de BSO)
Stichting hartekinderen is ook naar buiten gekomen met hun statement, de cardiologen met wie zij samen werken en adviezen maken. Voor ons een extra bevestiging dat onze zoon gewoon kan gaan. 'naast zijn long problemen ook mogelijk erfelijkbelast met mijn hartaandoening'
Ze gaan hier straks 10 en 11 uur per week naar school (bij de 12 uur moet er wel nog twee keer lunchpauze vanaf). Normaal gaan ze 32,5 (continurooster, zal vier keer drie kwartier vanaf gaan ivm lunchpauze, denk ik?) en 26 uur per week naar school.
hier gaan ze nu 11 uur naar school tegen 27,5 anders. 2 dagen in de week van 8.15 tot 13.45 (andere klassen starten om 8.30 tot 14.00 en om 8.45 tot 14.15 )
Hier zijn ze straks 11,5 uur op school in 2 dgn (normaal 26,5 uur totaal). De dagen dat ze thuis zijn moeten ze de klassikale instructies ook volgen. En op woensdag ook individuele en kleine groepsinstructies via google meet.
Volgens mij mag dat niet, 30+ kinderen in 1 lokaal. Zouden ze de kinderen niet verdelen over 2 lokalen? Anders hebben ze echt niet begrepen wat er bedoeld wordt met de helft van de kinderen per keer naar school laten gaan...
Het gaat eigenlijk om de helft van de capaciteit in school. Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om het aantal ouders wat bij/om school is tijdens breng/haalmomenten. Met het halveren van de leerlingen halveert dat ook. Kinderen hoeven onderling geen afstand te houden dus of je er 15 of 30 in het lokaal zet, maakt dan niet uit. Het wordt voor de leerkracht alleen veel lastiger (zo niet onmogelijk) om afstand te houden. Met hele klassen was het dacht ik wel de bedoeling om die over 2 lokalen te verdelen alleen heb je dan meteen een personeel probleem...
Er is heel duidelijk aangegeven (door het kabinet en later in de protocol) dat het de groepsgrootte in de klas gehalveerd wordt. Hier op rijksoverheid.nl:
Hele klassen moeten inderdaad gesplitst worden over 2 lokalen. Je moet de groepsgrootte halveren èn de ruimte op school optimaal benutten. Kinderen hoeven geen 1,5 meter afstand te houden, maar mogen ook (nog) niet opgepropt in een lokaal zitten. De school mag dus absoluut niet een hele klas in 1 lokaal stoppen! Tenzij het toevallig hele kleine klasjes zijn, van maximaal een stuk of 15 / 16 leerlingen. Klassen splitsen over 2 lokalen levert op zich geen personeelsprobleem op, aangezien altijd maar de helft van de groepen op school aanwezig is. Dat betekent dat de leerkrachten van de andere klassen een halve groep kunnen overnemen. Of dat wenselijk is, is een andere vraag. Maar het is absoluut een mogelijkheid.
Ja in theorie is dat mogelijk. Maar wenselijk inderdaad zeker niet want dat betekent dat kinderen die 8 weken niet op school zijn geweest, ook nog eens ineens geen les hebben van hun eigen juf of meester... Zoveel scholen, zoveel oplossingen.... en geen enkele is ideaal voor iedereen. Maar dat was deze situatie toch al niet.
De vraag was niet aan mij gesteld, maar ter beeldvorming: die van ons moet straks van 8.30 tot 14.30 naar school die 3 weken. Zes uur per dag dus. Lijkt me dus dat de scholen die nu halve dagen les gaan geven, dat 3 uur per dag moeten doen. Edit: bovenstaand is iets te kort door de bocht gedacht van me. Ze gaan hier wel maar 2 dagen (van 6 uur dus), dus maar 12 uur intotaal. Scholen die 5 halve dagen lesgeven en dan 2,5 uur per dag doen hebben onderaan de streep een half uur langer les dus.
Hier gaan ze in de 1e week 4 x 2,5 uur naar school. De tweede week 3 x 2,5 uur omdat in de tweede week Hemelvaart is. En dan komt het kabinet geloof ik weer met nieuwe richtlijnen. We hebben eerst een schema voor 1,5 week gekregen. Ze hebben de klassen opgesplitst in twee groepen. De 1e groep gaat van 8.30-11.00 uur naar school en de 2e groep gaat van 11.30-14.00 uur naar school. Halverwege de week worden de groepen gewisseld qua tijden. Vrijdags gaan de kinderen niet naar school. Er is rekening gehouden met dat broertjes/zusjes op dezelfde tijden naar school gaan.