Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vind ik ook, hier zit mijn zoon 2de klas VSO. Wij moeten dus keuze gaan maken tussen TL en Kader. Omdat mijn zoon slecht tegen veranderingen kan en zich totaal niet prettig voelt bij onbekende mensen, hebben wij ( overleg leraar,psycholoog en zoon) besloten dat hij kader gaat doen ( geen groot eindexamen met onbekende mensen en op andere , ook onbekende, locatie.)

Ik kan mij zo voorstellen dat de kinderen die nu in het laatste jaar VSO zitten , nu zo van slag zijn dat ze het niet gaan halen en dus nog een jaar over moeten doen

marloes80 vindt dit leuk.
  2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahahaha dat laatste :roflmao: Ik heb echt een stel fijne ouders in de griep hoor. Maar inderdaad: een aantal blijft elke ochtend ‘hangen’ met altijd een heel verhaal:roflmao: Nu ben ik ook echt een kletskous dus ik vrees dat ik later ook ‘zo’n ouder’ word:roflmao:

hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik denk dat het inloopkwartier bij de kleuters hier ook niet meer terug zal komen, het is een klas met 31 kinderen, dus als ‘s ochtends ouders komen brengen (en die nemen dan soms nog een kinderwagen mee met jonger broertje/zusje, en soms gaat oma ook mee, soms papa én mama etc...) tja, dan is het dus echt ontzettend vol daar. Ik denk dat het veel rust zal geven als ze zonder ouder de school in gaan! Enige wat je dan mist is dat het contact met de juf wat minder laagdrempelig is - maar ja, dat kan vast wel op een andere manier!

Roanna, Zonnestralen en amdaa vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Maar mag dit dan iedere ochtend ?
    De kindjes komen dus iedere ochtend samen met de ouders en mss nog wat andere mensne die er niet nodig zijn naar de klas ?
    Vind jij dit als juf niet ontzettend storend ?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    ik heb een kleutergroep. Bij ons komen ouders alleen van de kleuters naar binnen. Normaal gesproken dan.

We hebben dan de eerste 10 min een spelinloop. Ouders kunnen dan samen met kind een opdracht doen die op tafel staat. De meeste ouders doen dit samen met hun kind, een aantal ouders kletsen hahah. Ik vind het een heel gezellige, relaxte manier van de dag opstarten! Korte vragen kunnen gesteld worden, je ziet elkaar even.

hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons ook.... sterker nog: Dit is bij alle klassen het geval. Ook bij de hogere. Heeft misschien ook met de jenaplan achtergrond te maken bij ons. In groep 3/4/5 staat er vaak een opdracht op het digibord die je kan doen alleen, met een klasgenoot of je ouder. Ook kan je even je werk laten zien waar je mee bezig bent. Om die reden zie je ook bij groep 6/7/8 nog best wat ouders in de klas. Fijn laagdrempelig contact met de juf ook daardoor.
    Ik mis die gezelligheid van school nu dus wel en straks dus ook nog. Meiden vinden het ook echt niet leuk als ik ze niet naar school breng (groep 6 + 8 !) maar dat zit er dit schooljaar niet meer in denk ik.
    Bij de kleuters wordt er om 8.30 uur gezamenlijk een liedje gezongen en dan gaan de ouders weg. Bij de andere klassen gaan ze om 8.30 in de kring - en dan is het wel duidelijk voor de ouders ;) (als die al niet weg zijn naar een broertje of zusje)

hummeltje5, NiekeKris en Lisa280887 vinden dit leuk.
  7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja kan me voorstellen dat het echt wennen zal zijn! Klinkt wel echt heel fijn zoals het bij jullie normaal gesproken gaat.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Er hoeft vrij weinig, maar het is wel leuk en fijn. :D Ik vind het althans fijn en belangrijk om te zien waar mijn kind zit, wie de leerkracht is en hoe hij of zij met de kinderen omgaat, hoe de sfeer in de school en in (of bij) de klas is, enz. Maar het schooljaar is bijna afgelopen, dus voor dit schooljaar weet ik hoe het zit en geloof ik het wel. ;) Ik sta sowieso niet iedere dag bij de klas en al helemaal niet in de deuropening. :roflmao:

9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ben van 86, dus idd wat jonger!

Ohhh wat vind ik dit leuk om te kunnen zeggen :roflmao:

hummeltje5 en Athina vinden dit leuk.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Verschrikkelijk! Nee, dat is hier niet gelukkig. Hier alleen kleuters, en idd groep 3 tot de herfstvakantie, en alleen op woensdag ;)

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij zien de juf maar een paar keer per jaar. We krijgen wel elke dag een verslagje over hoe het ging in de klas (gewoon de hele klas hetzelfde verhaaltje) dochter gaat elke dag met de taxi. Dus op regulier onderwijs zullen ze ook wel zoiets verzinnen nu de ouders niet elke dag de juf even spreken. (Oudere kinderen kunnen het natuurlijk ook zelf vertellen. Heb het nu even over de kleuters)

Zweden en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij versturen sowieso elke week een weekbrief. Dat deden we altijd al en dat blijven we doen. In die weekbrief staan doelen waaraan we gewerkt hebben, wat leuke anekdotes en andere activiteiten.

hummeltje5 en elsie89 vinden dit leuk.
  13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Kun je haar ook niet een beetje geruststellen door te zeggen dat het de komende tijd ook veel minder druk zal zijn als ze de school binnenkomt? Maar de helft van de kinderen en helemaal geen ouders, dat zal best heel wat schelen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze dochter had dit nooit gekund in de kleuterklas. Nu is ze trouwens 13 jaar... :cool: en gaat en staat overal nu zonder mij. :D

Maar toen ze dus in groep 1 en 2 zat moest ik echt wel naar binnen en lang afscheid nemen.
    Als zij nu in die groepen had gezeten was ze dus niet gegaan.

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier ook speciaal onderwijs en ouderportaal elke dag bijna nieuwe foto's en een update over wat ze gedaan hebben. Super fijn om zo betrokken te blijven met de klas en juffen.

hummeltje5 en elsie89 vinden dit leuk.
  16. maliro

maliro Niet meer actief

Ja dat doe ik ook wel. Maar ze zit wel op een grote school. En dochter is, mede door autisme, nogal van het voorspelbare. En ondanks uitleg moet ze er zelf wel even doorheen. Op zich is dat niet verkeerd en het komt vast goed. Het is gewoon heel spannend voor haar.
    Lief dat je even mee denkt!

hummeltje5 en nijn37 vinden dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel heel fijn vinden als ze de buitendeur van de kleuter klassen zouden blijven gebruiken als entree. Dat je alleen mee naar binnen kan als het nog nodig is. En evt bepaalde dagen zoals de eerste dag na een vakantie.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn zoontje van 5 is precies zo. Ik ben hem aan het voorbereiden, hij heeft ook nog moeite met afscheid nemen en dan is het ook nog een andere situatie en zitten zijn vriendjes precies in de andere shift.

19. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Maar ik neem aan dat de juf gewoon wacht op het plein om de kinderen op te vangen?

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Klopt, alleen heeft hij soms ook nog tranen als we in de klas afscheid nemen en voorheen kon de juf hem dan bij de hand nemen. Ik weet niet hoe daar nu mee wordt omgegaan. Komt vast wel goed.

Deel Deze Pagina