Wij hebben net gehoord dat het hier ma en do een hele dag wordt (hemelvaart ma en wo). Super fijn. Kan ze net als normaal op maandag naar de bso, hoeft mijn man niks te ruilen en ik kan 2 a 3 dagen werken. Ze heeft ook nog eens een leuk groepje, dochter blij en wij blij.
Wij hebben inmiddels ook bericht van school. Ze delen in op alfabet door de helft, 2 hele dagen naar school, vaker handen wassen en geen ouders in school. Niks geregeld voor halen en brengen, ouders moeten daar zelf verantwoordelijkheid in nemen, kwartier voor schooltijd zijn de deuren open, net als normaal. En we hebben vandaag gehoord dat woensdag thuisonderwijs weer opgestart wordt voor 3 dagen. en dat kostte 2 weken denkwerk...
Apart dat dat zo lang duurt en dat ze niks hebben geregeld met halen en brengen. Wij kregen 2 dagen na de mededeling dat de scholen 11 mei open gaan meteen bericht. helft van de klas, 2 hele dagen naar school. Ze hebben ook rekening gehouden met broers en zussen en we kregen ook een duidelijke uitleg met haal en breng instructies.
Dat wachten is echt wel heel erg vervelend, zeker als ze niet communiceren. Hopelijk hebben jullie ook snel duidelijkheid nu!
Als de kinderen er tot 14.30 zijn, kun je niet meteen om 14.30 naar huis. Ik denk dat dat is waar dds op doelt. Onze directie wil ons ook liefst 5 over half 3 of uiterlijk 3 uur weg hebben. Tja, als we alle tafels, stoelen & chromebooks af moeten doen, gaat dat natuurlijk niet binnen 5 minuten lukken. En aangezien ik na de lesdagen ook nog even online contact wil hebben met de kinderen die thuis werken, gaat 3 uur mij ook echt niet lukken. Dus ik vond het hier ook een vreemd verhaal. Ik kijk wel wat er gebeurt als ik om 3 uur nog achter m'n laptop in m'n lokaal zit. We moeten sowieso allemaal in ons eigen lokaal blijven. Dus ik weet niet zo goed wat nu het probleem is waardoor we ineens zo dringend meteen de school uit moeten. De schoonmakers hebben de afgelopen weken ook gewoon gewerkt terwijl er mensen in de school waren, dus dat kan het probleem niet zijn. Inmiddels is er totale radiostilte vanuit de directie. Beetje jammer.
Ooh zo, jullie moeten ook echt wegwezen dan? Nee, dat is inderdaad bijzonder raar. Dat is hier niet aan de orde - regulier is uit om 14.30, bso-kinderen (en noodopvang) worden tot 15 uur opgevangen en dan opgehaald voor bso. Leerkrachten mogen verder gewoon in hun eigen lokaal dingen doen, schoonmaak komt om 11 uur en 15 uur, maar volwassenen kunnen hier in het gebouw prima werken met die 1,5m afstand. Ik had net nog een MR-vergadering en de leerkrachten waren allemaal op school in het eigen lokaal, om 18u nog. Dat mag volgende week ook gewoon.
Van ons wordt ook verwacht dat we zo snel mogelijk na einde schooltijd naar huis gaan. Thuis kan je dan verder werken. Ik vind het prima. Ik doe mn ding na schooltijd en ga dan thuis lekker verder.
Wij kregen vandaag een super leuk filmpje van de juffen logopedist en klas. Ze hebben dingetjes aangepast zodat er meer ruimte is en alles alvast helemaal gepoetst. En zo konden de kindjes het alvast zien.
Oh, nu snap ik het. Jullie zelf moeten om half 3 ook het gebouw verlaten? Dat vind ik ook een bizare regel. Zoveel mensen (incl leraren) die al die tijd op hun werk hebben gewerkt, met de bewaking van 1,5m regel. Als ieder in eigen lokaal blijft werken lijkt me dat prima te doen.
Wij hebben vandaag ook eindelijk bericht gehad van school. Onze kinderen gaan Dinsdag 12 mei 08.30 -14.30 Donderdag 14 mei 08.30-14.30 Maandag 18 mei 08.30-14.30 Woensdag 20 mei 08.30-12.15 Dinsdag 26 mei 08.30-14.30 Donderdag 28 mei 08.30-14.30 Dinsdag 2 juni 08.30-14.30 Wel verplicht overblijven en een uurtje korter school. Normaal was de school om 15.30 uit. Ik ben wel blij met de verdeling
Er wordt door de school wel gecommuniceerd. We weten alleen dat de groepen verdeeld worden en dat ze broertjes en zusjes op dezelfde dagen indelen. Ze gaan 2 hele dagen naar school. Maar weet dus nog niet welke dagen en wat de protocollen gaan zijn. Ik denk dat we morgen wel alles te horen krijgen.
https://nos.nl/artikel/2332766-op-merendeel-scholen-hele-lesdagen-deel-leerlingen-en-leraren-blijft-nog-thuis.html Niet helemaal open maar hele dagen open voor de helft van de kinderen. Maar 10% van de scholen kiest voor halve dagen. Maar niet alle scholen hebben meegedaan. Iets van 750 van de 2400.