Scholen open/dicht

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by xSNDY19x, Apr 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    O ik lees het verkeerd...sorry

Athina and Mammielove like this.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wat ik trouwens wel apart vind; leerkrachten moeten thuisblijven bij verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, enz...
    Leidsters in de kinderopvang moeten thuisblijven bij luchtwegklachten en temp boven 38graden. Vanwaar dat verschil?

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,501
    13,794
    113
    Female
    Noord- Holland
    Waarom mag dat niet dan?

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    blijkbaar zijn de leidsters in de kinderopvang toch harder nodig dan de leerkrachten. Net zoals het medisch personeel...

Forumnaam likes this.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Waarschijnlijk zoals veel scholen nu continurooster en dus een kortere lunchpauze. Daarom zijn ze eerder uit. Dus korter naar school maar niet minder les ;)

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Goede vraag... nog steeds geen antwoord op. :rolleyes:

7. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Waar ik werk blijven (werken) we thuis bij verkoudsheidsklachten, hoesten ed. Niet anders dan op school.

8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar dat dan jullie eigen keuze. Het moet niet. En op school moet het wel. Dat vind ik dus raar.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Eigenlijk is het logisch. Maatregelen worden afgeschaald op volgorde van belangrijkheid/prioriteit/risico/etc.
    Zorg is absoluut noodzakelijk dus zullen de maatregelen daar meer op afgestemd zijn dat die zorg zoveel mogelijk door kan gaan.
    Kinderopvang is belangrijk omdat anders mensen niet naar hun werk kunnen.
    School komt daarna pas. Natuurlijk is het superbelangrijk voor kinderen, maar geen topprioriteit zoals zorg. Dus zolang de maatregelen daar strenger kunnen blijven, zal de regering dat doen.

Niet dat ik het er mee eens ben, maar dit is wel hoe de overheid redeneert en dingen afweegt.
    Vandaar dat de kappers nog niet open zijn. Voor de kappers zelf natuurlijk vreselijk, maar uiteindelijk is 'naar de kapper gaan' geen primaire levensbehoefte.

NiVa0230, hummeltje5, amdaa and 2 others like this.
  10. Wooly

Wooly Actief lid

Mar 26, 2020
    137
    68
    28
    Female
    Ja dat zal het zijn. Ik vind het een logische maatregel. Het beperkt de haal en breng momenten. In de loop van de week krijgen we nog een mail met informatie over looproutes, welke ingang, hygiëne maatregelen enz.

11. Lils

Lils Bekend lid

Sep 11, 2017
    614
    648
    93
    Female
    Wij hebben ook eindelijk bericht. In eerste instantie hadden we alleen maar bericht gekregen dat ze voor hele dagen zouden gaan en dat alle groepen zouden worden opgesplitst in 2 groepen, nadere uitleg zou nog komen.
    Gister kwam dan de verdere uitleg... De 'hele' dagen zijn dus tot 13.00 uur, omdat ze niet willen dat kinderen overblijven.
    Ook stond er heel duidelijk dat als je kind OF iemand binnen het gezin klachten heeft zoals verkoudheid, hoesten, niezen, keelpijn of koorts het kind niet mag komen. Wanneer er sprake is van hooikoorts mag het kind alleen komen als de hooikoortsklachten precies hetzelfde zijn als voorgaande jaren, als het iets andere of ergere klachten zijn mag het kind niet komen. Ook gaat er actief op gecontroleerd worden en bij twijfel worden de ouders sowieso verzocht het kind weer op te halen.
    Als elke ouder hier zich nu aan zou houden verwacht ik zomaar dat er niet veel kinderen naar school gaan... Maar ja school kan natuurlijk niet controleren of er iemand in het gezin klachten heeft.

Ik ga voor de zekerheid morgen maar even contact opnemen met de juf en vragen of zoon mag komen ivm zijn en mijn hooikoortsklachten. Wij zijn onlangs verhuisd, we wonen nu wat landelijker en hier hangen duidelijk meer pollen in de lucht waardoor onze klachten erger zijn dan voorgaande jaren...Door de verhuizing moet ik nu ook een uur rijden om zoon naar school te brengen (half uur heen en half uur terug) en wil niet t risico lopen dat ik net thuis ben en dan gebeld wordt dat ik hem weer mag ophalen.

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Dit stond idd ook in de brief van onze school maar is volgens mij een grote fout. Dit is namelijk niet wat het RIVM zegt, wel bij koorts van een ander gezinslid maar bij een verkoudheid daarover lees ik alleen dat die persoon thuis blijft. Anders blijven er helemaal veel kinderen thuis straks...

13. Lils

Lils Bekend lid

Sep 11, 2017
    614
    648
    93
    Female
    Ja ik had ook niet verwacht dat de regels zo streng zouden zijn. Ik ga daarom voor de zeker ook maar even bellen morgen.

14. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    20200505_150942.jpg 20200505_150942.jpg 20200505_150942.jpg

Lisa280887 likes this.
  15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Daar staat dus ook verkouden en koorts. Niet verkouden en/of koorts.

Syane likes this.
  16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Wij weten nog steeds niet op welke dagen dochter naar school moet. Hebben wel een lange mail gekregen met uitleg hoe ze de groepen gaan proberen in te delen en alle protocollen en regels zijn erin uitgelegd. Krijgen morgenvroeg meer te horen van eigen lerares.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wilde ik net zeggen. Alleen bij een gezinslid met koorts blijf je thuis. Ik moest destijds ook thuisblijven van het werk omdat mijn jongste dochter koorts kreeg. Als alle kinderen thuis moeten blijven als er eens een vader, moeder, broertje, zusje verkouden is dan zal het niet druk worden in school ;)

Syane likes this.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Zijn er zoveel mensen nog verkouden dan op dit moment?

Want ik vind jullie berichten best zorgelijk als dit nog "massaal" zo is. Je bent immers verder nergens welkom als je verkouden bent, met of zonder koorts. Zitten dan zoveel mensen op dit moment in zelfisolatie?
    Vind ik best heftig.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vroeg me hetzelfde af. Hier niemand die verkouden is in de omgeving. Wel geweest, maar dat is alweer 5 weken geleden. De vader van een vriendinnetje van dochter. Die had ook koorts, dus hele gezin bleef een week binnen. Sindsdien niet meer in mijn omgeving of familie.

Share This Page