https://www.nu.nl/binnenland/6049108/ruim-86-procent-van-basisscholen-gaat-straks-hele-dagen-open.html
Wat ik trouwens wel apart vind; leerkrachten moeten thuisblijven bij verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, enz... Leidsters in de kinderopvang moeten thuisblijven bij luchtwegklachten en temp boven 38graden. Vanwaar dat verschil?
blijkbaar zijn de leidsters in de kinderopvang toch harder nodig dan de leerkrachten. Net zoals het medisch personeel...
Waarschijnlijk zoals veel scholen nu continurooster en dus een kortere lunchpauze. Daarom zijn ze eerder uit. Dus korter naar school maar niet minder les
Waar ik werk blijven (werken) we thuis bij verkoudsheidsklachten, hoesten ed. Niet anders dan op school.
Eigenlijk is het logisch. Maatregelen worden afgeschaald op volgorde van belangrijkheid/prioriteit/risico/etc. Zorg is absoluut noodzakelijk dus zullen de maatregelen daar meer op afgestemd zijn dat die zorg zoveel mogelijk door kan gaan. Kinderopvang is belangrijk omdat anders mensen niet naar hun werk kunnen. School komt daarna pas. Natuurlijk is het superbelangrijk voor kinderen, maar geen topprioriteit zoals zorg. Dus zolang de maatregelen daar strenger kunnen blijven, zal de regering dat doen. Niet dat ik het er mee eens ben, maar dit is wel hoe de overheid redeneert en dingen afweegt. Vandaar dat de kappers nog niet open zijn. Voor de kappers zelf natuurlijk vreselijk, maar uiteindelijk is 'naar de kapper gaan' geen primaire levensbehoefte.
Ja dat zal het zijn. Ik vind het een logische maatregel. Het beperkt de haal en breng momenten. In de loop van de week krijgen we nog een mail met informatie over looproutes, welke ingang, hygiëne maatregelen enz.
Wij hebben ook eindelijk bericht. In eerste instantie hadden we alleen maar bericht gekregen dat ze voor hele dagen zouden gaan en dat alle groepen zouden worden opgesplitst in 2 groepen, nadere uitleg zou nog komen. Gister kwam dan de verdere uitleg... De 'hele' dagen zijn dus tot 13.00 uur, omdat ze niet willen dat kinderen overblijven. Ook stond er heel duidelijk dat als je kind OF iemand binnen het gezin klachten heeft zoals verkoudheid, hoesten, niezen, keelpijn of koorts het kind niet mag komen. Wanneer er sprake is van hooikoorts mag het kind alleen komen als de hooikoortsklachten precies hetzelfde zijn als voorgaande jaren, als het iets andere of ergere klachten zijn mag het kind niet komen. Ook gaat er actief op gecontroleerd worden en bij twijfel worden de ouders sowieso verzocht het kind weer op te halen. Als elke ouder hier zich nu aan zou houden verwacht ik zomaar dat er niet veel kinderen naar school gaan... Maar ja school kan natuurlijk niet controleren of er iemand in het gezin klachten heeft. Ik ga voor de zekerheid morgen maar even contact opnemen met de juf en vragen of zoon mag komen ivm zijn en mijn hooikoortsklachten. Wij zijn onlangs verhuisd, we wonen nu wat landelijker en hier hangen duidelijk meer pollen in de lucht waardoor onze klachten erger zijn dan voorgaande jaren...Door de verhuizing moet ik nu ook een uur rijden om zoon naar school te brengen (half uur heen en half uur terug) en wil niet t risico lopen dat ik net thuis ben en dan gebeld wordt dat ik hem weer mag ophalen.
Dit stond idd ook in de brief van onze school maar is volgens mij een grote fout. Dit is namelijk niet wat het RIVM zegt, wel bij koorts van een ander gezinslid maar bij een verkoudheid daarover lees ik alleen dat die persoon thuis blijft. Anders blijven er helemaal veel kinderen thuis straks...
Ja ik had ook niet verwacht dat de regels zo streng zouden zijn. Ik ga daarom voor de zeker ook maar even bellen morgen.
Wij weten nog steeds niet op welke dagen dochter naar school moet. Hebben wel een lange mail gekregen met uitleg hoe ze de groepen gaan proberen in te delen en alle protocollen en regels zijn erin uitgelegd. Krijgen morgenvroeg meer te horen van eigen lerares.
Wilde ik net zeggen. Alleen bij een gezinslid met koorts blijf je thuis. Ik moest destijds ook thuisblijven van het werk omdat mijn jongste dochter koorts kreeg. Als alle kinderen thuis moeten blijven als er eens een vader, moeder, broertje, zusje verkouden is dan zal het niet druk worden in school
Zijn er zoveel mensen nog verkouden dan op dit moment? Want ik vind jullie berichten best zorgelijk als dit nog "massaal" zo is. Je bent immers verder nergens welkom als je verkouden bent, met of zonder koorts. Zitten dan zoveel mensen op dit moment in zelfisolatie? Vind ik best heftig.
Vroeg me hetzelfde af. Hier niemand die verkouden is in de omgeving. Wel geweest, maar dat is alweer 5 weken geleden. De vader van een vriendinnetje van dochter. Die had ook koorts, dus hele gezin bleef een week binnen. Sindsdien niet meer in mijn omgeving of familie.