Scholen open/dicht

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by xSNDY19x, Apr 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

May 2, 2020
    1,930
    230
    63
    Female
    Zijn er hier ook mensen die hun kinderen thuis houden?

2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik zou denk ik echt oorlog krijgen met mijn kinderen. De hele klas viert hier feest omdat ze eindelijk bijna mogen.

3. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

May 2, 2020
    1,930
    230
    63
    Female
    Echt? Mijn kind echt niet die geniet van elke minuut thuis. School vindt hij ook prima hoor maar thuis heeft hij ongebeer 50 x zoveel geleerd dan op school. Veel rust en structuur en geen gehaast.

Hij gaat dan ook nog niet nasr school tot de onderzoeken binnen zijn

4. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Hier blijven ze thuis.

Onze school heeft besloten om HELE klassen a 30 kinderen halve dagen les te geven. Ook is er geen rekening gehouden met broertjes of zusjes.
    Mijn ene dochter zou in de ochtend 3 uurtjes moeten en mijn andere dochter 3 uurtjes in de middag.

Aangezien ik ook bijna ga bevallen, blijven ze hier thuis. Ze zullen maar wat mee naar huis nemen, al is de kans klein. Ik ga het niet opzoeken en kijk het aan tot na 1 juni

5. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    Wat idioot. En dat is toch niet de bedoeling hele klassen in 1 lokaal. Of splitsen ze de kinderen op school op?

Dielle likes this.
  6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier in de omgeving 1 kindje dat nog even thuis blijft vanwege o.a. astma in overleg met school. Netjes afgesproken en (t)huiswerk en begeleiding ook gewoon geregeld.

7. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nee ze zitten met zijn allen bijelkaar

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Nou dan hebben ze het duidelijk niet begrepen. Zou er even achteraan gaan.

Syane likes this.
  9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat mag dus niet, dus zou de school daar ook even op wijzen.

10. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Heb ik gedaan maar zij zeggen dat ze zich aan hiermee toch aan de regels houden.

11. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    Ik ook! En melden bij de gemeente!

suus1983 likes this.
  12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat klopt dus niet. Waarom zouden niet alle klassen naar school mogen dan? Wat zeggen ze daarop?

Dielle and Syane like this.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij valt het wel mee met verkoudheden maar er is denk ik altijd wel iemand in een gezin een keer snotterig en vooral met hele kleine kinderen. Mijn oudste zoon was tot zijn vierde jaar echt chronisch verkouden. Ook in de zomer. Daar doelde ik meer op. Hier is gelukkig nu niemand ziek of snotterig, houden zo.

amdaa likes this.
  14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    #3054 Syane, May 5, 2020
    Last edited: May 5, 2020
    Klopt niet. Dit staat er op Rijksoverheid.nl

Basisscholen verkleinen de groepsgrootte in de klas; kinderen gaan daarbij 50% van de tijd naar school.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ouders-scholieren-en-studenten-kinderopvang-en-onderwijs/basisonderwijs-en-speciaal-onderwijs
    Staat helemaal bovenaan. En later nog eens.

Dit vind ik ook nog:

15. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Deze info kregen we erbij

Vraag & Antwoord

1. Waarom kiest de Fonkeling ervoor hele groepen naar school te laten gaan?
    Bij de berekening van halve groepen komen we in de knel met de noodopvang. Daarnaast heeft SAAM* besloten dat hele groepen de school bezoeken iedere dag. De school is zelf verantwoordelijk voor de opvang buiten die van de VSO/BSO. AVEM verzorgt de opvang alleen tussen 07:00 en 08.30 uur en van 14:30 tot 18:00. We hebben berekend wat het inhoudt wanneer we leerlingen geselecteerd op alfabet (achternaam) naar school laten komen. We hebben echter veel leerlingen uit samengestelde gezinnen die hiermee alsnog in de knel komen en daarbij hebben ouders soms onderling de opvang geregeld. Ook zijn er veel gezinnen waarvan niet iedereen dezelfde achternaam draagt, of waarvan er kinderen uit één gezin op beide stromingen zitten. Dan hebben we nog niet over de oppasadressen die er tevens zijn. Tenslotte zien we een grote meerwaarde in het ontvangen van de hele groep zodat je ook met elkaar stil kunt staan wat het met ons, de groep en je omgeving doet.

18. Er zijn nu verschillende lestijden binnen mijn gezin, hebben jullie daar wel over nagedacht? Wij realiseren ons heel goed dat het voor ouders en kinderen alles behalve praktisch is. Onze veiligheid staat echter voorop. Wij vragen uw medewerking voor 13 schooldagen

25. Zit mijn kind in de eigen klas en allemaal bij elkaar?
    We zitten allemaal bij elkaar in de eigen klas. We hopen dat ook de leerkracht in goede gezondheid is en dat alles snel zo ‘normaal’ mogelijk wordt.

15. SAAM geeft aan: iedereen voor 50% naar school. Wijkt SAAM daarmee af van het advies van het RIVM?
    Het advies van het RIVM is om te starten met voorbereidingen voor een halve bezetting per dag, dat is 50% van de gehele school. Daar houdt school zich met dit model aan.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat een rare school zeg om dit zo te doen.
    Ik zou in jouw geval ook je kinderen thuis houden.

17. Lils

Lils Bekend lid

Sep 11, 2017
    614
    648
    93
    Female
    T staat er echt heel duidelijk bij ons bij..

Screenshot_2020-05-05-17-46-58-457_com.android.chrome.jpg
    En nee, echt verkouden niet, maar zowel zoon als ik kuchen en niezen al een paar weken ivm hooikoorts...

18. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik weet het.
    Ze zeggen in feite we starten de dag met 50% van de leerlingen en dat mag dus omdat ze halve dagen, hele klassen laten gaan zeggen ze te voldoen

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dit is absoluut níet de bedoeling dus! Het protocol is gewoon beschikbaar via ik meen rijksoverheid.nl, het is absoluut de bedoeling dat klassen worden gehalveerd en telkens maar 50% van de lln tegelijk aanwezig is op school, die 50% mag in principe niet overlappen met de andere 50% met uitzondering van de noodopvang. Het is zeer zeker een lastige puzzel, maar school móet dus bv groepen door de helft hakken en dan kun je daarna schuiven ivm samengestelde gezinnen.

Ik zou dit ook met klem aangeven bij de MR, aangeven dat je je kind thuis houdt vanwege het niet navolgen van het protocol.

Syane likes this.
  20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hier idd wel en ik snap er niets van. Van de 7 weken thuis zijn mijn twee jongste afwisselend iedere keer verkouden. Terwijl ze geen contact hebben met andere kinderen heel raar. De jongste heeft nu al een week een snotneus, verder niets dus geen verhoging, hoesten etc. Maar ja zo gaat ze dus niet naar de peuterspeelzaal al heb ik goede hoop dat het over een week over is. Maar stel dat ze een snotneus heeft en we daarom allemaal thuis moeten blijven... dat is dus ook niet wat het rivm zegt.

amdaa likes this.

Share This Page