@Lisa280887 Even een vraagje, want jij bent kleuterjuf, dat komt nog het dichtst bij. Wij hadden een brief van school dat leraren zoveel mogelijk afstand gaan proberen te houden van de leerlingen, maar dat kan toch niet bij de kleuters? Ik krijg maandag als het goed is nog een telefoontje van een leerkracht, maar denk er serieus over mijn dochter dan maar thuis te houden als dat wel de bedoeling is. Ze is echt een enorme knuffelkont en na zo lang thuis en mama die de school niet in mag.... Mijn dochter zit in een kleutergroep op cluster 3, dus niet te vergelijken misschien, maar ik dacht zo, als dat op regulier als onmogelijk wordt gezien, dan toch zeker bij haar op school . Ik denk overigens dat het wel losloopt hoor, want mijn zoon heeft nog een zwaardere beperking en die heeft de afgelopen weken opvang gehad en daar werd dus gewoon geknuffeld, want die kinderen snappen er ook niets van. Ben gewoon benieuwd hoe dat in regulier onderwijs gezien wordt.
Ik vind het wel nogal wat dat kinderen met hooikoorts ook niet naar school zouden mogen. Bij mijn zoon is het zo duidelijk hooikoorts en daar heeft hij nog last van tot en met september zo ongeveer.
Kinderen met hooikoorts mogen wel. Als school maar weet dat het hooikoorts is. Dat kan door een briefje van de huisarts maar dat schijnt moeilijk te zijn. En anders verpakking meenemen van hooikoortstabletten.
Maar als je hooikoorts hebt en tevens het virus zonder klachten is die nies door hooikoorts wel gevuld met virusdeeltjes.
Precies dit. Hoe vervelend ook, je kunt geen onderscheid maken tussen mogelijke verspreiding van virusdruppels. Mensen met hooikoorts zijn niet ineens immuun voor corona. Volgens mij ben je dan zelfs extra besmettelijk, omdat je door hooikoorts klachten zelfs veel eerder begint met verspreiding van het virus (bij een besmetting) dan anderen.
Nou... heel eerlijk? Ik heb zelf het hele ‘afstand houden van kleuters’ losgelaten. Hoe kan ik afstand houden als ik meespeel? Of in een klein groepje aan het werk ben? Of als een kind wil knuffelen, of getroost moet worden? Niet te doen... we wassen veel onze handen en alles. Daar ga ik wel echt veel extra aandacht aan besteden. Voor de sluiting deed ik dit ook al. Al heb ik wel een collega die een beetje angstig is. Zij heeft zich wel voorgenomen om niet onnodig die 1,5 meter te doorbreken. Ben benieuwd hoelang dat duurt
ja dat klopt. Maar dat kan ook als iemand zomaar moet niezen. Iemand kan zich ook verslikken en daardoor hoesten En zo het virus verspreiden.
Ik zit dus met hetzelfde wat betreft zoon. Ik heb afgelopen woensdag daarom met school gebeld en het nagevraagd. Zij hebben me toen gezegd dat als ik het vertrouwen heb dat het gewoon hooikoorts is hij gewoon mag komen en als ik zelf twijfel ik hem thuis moet houden. Heb ook al contact gehad met de huisarts maar die gaat geen briefje geven omdat hij natuurlijk ook niet 100% zeker kan zeggen dat het echt alleen hooikoorts is. School legt de verantwoordelijk dus eigenlijk bij de ouders en aangezien ik ervan uit ga dat het idd hooikoorts is gaat hij maandag dus naar school.
Hoeft niet hoor. Zoon en ik slikken medicijnen en ik nies nu bijna nooit meer. Zoon nog zo'n 2x per dag. Het is dus niet dat hij de hele tijd loopt te niezen (wel zonder medicatie). Alleen bij voetbal op het gras is het erger.
Mijn zoon ook, desnoods met dubbele medicijnen.. is niet anders. Ben nu als de dood dat ie moet niezen. Wat gelukkig nog zelden voorkomt als hij medicijnen slikt. Wel vaak bloedneuzen nu.
https://amazingerasmusmc.nl/actueel/kinderen-weer-naar-school/?fbclid=IwAR2xgLKQd8PyhSlBDteXIYF-4lVLmRUJuMxeO4cdDdEPqPr4KxJnBzdOsEk Fijn artikel!
Bedankt voor het delen. Fijn om te lezen. Ik moet zeggen dat nu het zo dichtbij komt de paniek hier toch weer lichtelijk toeslaat. Ondanks dat gaat mijn zoontje gewoon naar school hoor, maar ik vind het nu toch ineens weer een stuk enger.
Eigenlijk ben ik niet zo blij met hoe ze het op onze school geregeld hebben. Ze gaan wel hele dagen, maar halve klassen. Die halve klassen gaan op dezelfde dag. Maandag en donderdag. Maar de ene helft, waar dochter ook in zit, heeft dan dus morgen les in een ander lokaal van een andere juf. Er zijn in onze klas alleen al, 23 kinderen, 2 ouderparen die hun kinderen op verschillende dagen op school moeten hebben. En ze hebben de dondersag van Hemelvaart niet gecompenseerd, dus in 3 weken tijd maar 5x naar school. En tweede Pinksterdag valt ook al op 1 van haar schooldagen. Dochter zei dat ze wel en niet blij is dat ze weer naar school mag. Wel omdat ze dan iedereen weer ziet, niet omdat ze niet dr eigen juf heeft. Hopelijk is het maar voor 3 weken... Snap ook wel dat ze het niet voor iedereen perfect kunnen regelen.