Scholen open/dicht

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by xSNDY19x, Apr 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    @Liekje81 Is hier net zo, heb daar ook een mail over gestuurd naar de directie. Emma gaat op dinsdag en vrijdag. Maar er vallen al 2 vrijdagen weg. Vrijdag 22 mei is natuurlijk de dag na Hemelvaartsdag en 29 mei is er een studiedag. Dus in 3 weken tijd heeft ze 4 dagen school. Andere groep heeft volgens mij 5 dagen. Maar omdat die andere groep weer vrij is op 1e pinksterdag, zag de directie niet wat ik zag. Ik heb er verder maar niet meer op gereageerd. En ik hoop ook dat het maar voor 3 weken is.

Liekje81 likes this.
  2. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Hier dus 5x per week een halve dag. Dat vind ik ook niks. Dag na 2e pinksterdag staat een studiedag die gewoon door gaat.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier heeft de ene groep in de drie weken tot 1 juni een extra woensdag, dus in 3 weken tijd hebben beide groepen 5 hele dagen en groep A heeft twee woensdagen, groep B heeft 1 woensdag. Tja, dat is maar zoals het is dan he... geen groot verschil.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Waar ik erg blij mee ben is dat ze voor hun thuiswerkdagen hun schoolboeken mee mogen nemen! Niet meer werken vanaf een scherm of printen :)

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is het juist andersom: Ze blijven op school ook nog even hun rekenen op het scherm doen - en niet in hun boeken - zodat ze niet hoeven omschakelen weer nu. Kinderen die een chromebook van school hebben geleend afgelopen periode- moeten komende weken wel het chromebook dus heen en weer mee nemen tussen school en thuis-werk dagen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaat ze ook op maandag en donderdag en dan 5 keertjes evenals de andere groep kinderen. Als ze inderdaad na Pinksteren niet starten met voltijds lessen dan missen ze een dag. Hier hebben ze wel de pinkstervakantie opgeschort. Ben ik wel blij mee, kan ze ieder geval nog een keer naar school. Ben benieuwd of ze 2 juni weer alle dagen gaan en dan evt de woensdag vrij omdat het toch maar een halve dag is.
    Al bij al een hoop geregel. Als ze niet voltijds gaan moet ik ook een werkdag zien te ruilen.

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat is hier mede de reden geweest dat ze hebben gekozen voor halve dagen. Mijn kinderen gaan nu dus in 2,5 week 13x naar school. Elke dag dus.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Hier heeft een van de twee ook maar vijf dagen school op school en na Pinksteren ook nog een studiedag. ‘t is niet anders.

9. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier wisselen ze het om
    De ene groep maandag-woensdag-vrijdag en de andere groep dinsdag-donderdag en dan de week erna andersom.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Hier moet zoon (groep 4) op maandag en donderdag naar school. Dochter is verrassend genoeg ingedeeld op andere dagen (terwijl een deel van haar klasje ook op maandagen en donderdagen aan de slag gaat). Ze komt in een instroomklas en dinsdag zou haar allereerste dagje zijn. Ik twijfel serieus of ik dit wel ga doen. Ze heeft geen kennismaking gehad, niets. En dan moet ik haar bij de deur achterlaten. Weliswaar bij de juf (maar zelfs dat is niet duidelijk), maar ook die kent ze niet. Dus het staat me heel erg tegen op het moment.

Daarnaast vind ik het rete-onlogisch. Tuurlijk door verspreid les te geven is de kans op eventuele verspreiding kleiner, maar uiteindelijk zitten mijn kinderen dus bij elkaar ook nog gewoon 4 volle dagen op school. Voor de school zal het weinig uitmaken, maar ik zie het voor ons gezin als dubbel de kans om iets op te lopen.

Morgen eerst een telefonisch gesprek met de hoofdjuf, maar ik zie het persoonlijk niet zitten op het moment. Zoon gaat braaf naar school omdat hij moet, maar in het geval van mijn dochter weet ik het echt niet.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Zojuist mijn kinderen weer afgezet bij de bso. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Mijn kinderen hadden er wel veel zin in om weer naar de bso en school te gaan.
    Ik hoop dat ze het leuk hebben.
    Waar ik vooral een beetje mee zit, is dat ik hoop dat het wel menselijk blijft. Met al die regeltjes zit ik wel een beetje mee in mijn maag. Stel mijn kind valt, of knoeit, of vergeet dat je niet bij de juf in de buurt mag komen.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Daar maak ik me niet zo'n zorgen om - de juffen kúnnen niet anders volgens mij... Om die reden is hier ook nog -met pijn in het hart- 1 kleuterjuf thuisgebleven.

Maar oke: Hier zijn de kinderen ook vertrokken.... de jongste maakte zich zorgen: Ze gaat haar zus missen!! Na zolang samen etc mag er vandaag op school geen contact zijn tussen de klassen ;) (hoewel als ze écht een dipje zal hebben ik niet geloof dat de juffen haar écht bij haar zus weghouden - maar dus 1 op 1 eventjes contact laten zoeken)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eerste schooldag is van start gegaan. Goed geregeld en overzichtelijk op het schoolplein en ben nog nooit zo snel thuis geweest. Dochter had er zin in. We gaan weer een beetje terug naar normaal.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,012
    14,675
    113
    Female
    Hier gaan ze morgen voor het eerst. Vandaag zijn ze nog thuis. De andere helft van hun klas zit nu op school.
    (Oudste twee, groep 8 en 5) moeten op dinsdag- vrijdag.
    Jongste zit in groep 1, hij moet op dinsdag- donderdag. Ik zelf werk ook op die dagen. Op de school van de kinderen.
    Op donderdag passen mijn oudste kinderen op de twee die dan vrij zijn. Mazzel voor mij dat het VO nog niet gestart is:D

15. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,466
    3,912
    113
    Female
    Hier ging het ook soepel. Jongste had nog maar 3 weken school gehad voordat school dicht ging, maar liep naar binnen alsof hij er al jaren kwam. Ik kreeg niet eens meer een kus of zwaai, hij was zo weg :$ Oudste mag helaas niet ivm een hoestje.
    Nog wel ouders van een klasgenoot gezien die met z'n 2en het jongetje wegbrengen. Zucht... Hoe moeilijk kan het zijn?

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier super geregeld. Jongste ging via haar eigen plein naar de deur. Daar stond haar eigen juf haar enthousiast op te wachten. Elleboog boks en juf begeleide haar met hand op rug van dochter naar binnen.
    Daar moesten ze hun jas en tas mee de klas innemen zodat de niet teveel op de gang komen en zo evt in aanraking komen met kinderen van andere klassen..

Oudste ging via haar eigen plein. Daar stond een leerkracht op te letten dat er geen ouders het plein op kwamen. Ze ging in. 1 rechte lijn naar haar klas. De andere klassen gingen via hun nooddeur naar binnen.

De kleuters beginnen ivm drukte om de pleinen 10 min later. Juf stond op het plein bij het hek en binnen de onderwijs assistente. De kleuters werden bij het hek op het plein verzameld en in 1 groep mee naar binnen genomen.
    De enkeling die huilde werd apart mee genomen en aan de onderwijsassistente over gedragen die ze meenam naar de klas.

Als de kleuters uit school komen dan gaat het hetzelfde als altijd. Hele klas komt naar buiten en gaat tegen de schoolmuur staan. Juf gast het rijtje af. Kijkt of ze een ouder van het kind ziet en zo ja dan mag kind het plein af.

Zoe123 and paula1984 like this.
  17. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113

Ja het zal vast goed gaan. Maar ik krijg dan toch gedachtes van wat als mijn kind d’r jas niet goed dicht kan doen, of andere dingetjes waar kleuters weleens tegenaan lopen.
    Ik ben voor mijn kinderen wel blij, eindelijk zien ze weer vriendjes.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier is onze zoon super blij het schoolplein opgerend. Zo blij dat hij weer kan. Was al een weekje langer als de rest thuis omdat het sophia aangaf dat er nog te weinig bekend was. Zelfde artsen geven nu naar zelf de boel geobserveerd te hebben aan dat ze gewoon weer kunnen. En ook voor chronisch zieken kinderen het gewoon veilig is.

Directrice was blij hem weer te zien.

19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ook. En gisteren avond mail gehad dat de kinderen die thuis blijven op ma-wo-vrij thuis werk maken van de lijst en op di en do 3x per dag gaan videobellen om de instructies van de juf te volgen, en daarna thuis daarmee aan de slag gaan.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,325
    676
    113
    Utrecht
    Mijn dochter gaat morgen weer beginnen, zij gaat dinsdag, vrijdag en volgende week dinsdag en woensdag en dan de derde week weer dinsdag en vrijdag.
    Dit zijn precies onze werkdagen zodat zij door de VSO naar school gebracht wordt en ook weer wordt opgehaald.
    Dat vind ik ergens wel een beetje jammer. Ik had haar graag de eerste keer zelf weggebracht.
    Maar, tegelijkertijd denk ik dat het "makkelijker" voor haar is als zij wordt weggebracht door een leidster van de VSO, omdat ze daar minder gauw aan blijft plakken bij het afscheid.
    Mijn dochter heeft er weer zin in om de juffen te zien en een deel van de kinderen van haar groep.
    Ik ben wel benieuwd hoe het gaat de komende weken.
    Zij komt al van begin af aan na sluiting van de school bij de VSO/BSO waar niets te merken is van de regels omtrent afstand houden. Dat gaat ook niet met jonge kinderen. Die hebben toch best wat verzorging/hulp nodig en natuurlijk ook wel een knuffel of zo bij pijn, verdriet en dergelijke.

Share This Page