Mijn dochters zijn vandaag ook nog thuis en gaan morgen weer voor het eerst (groep 1 en peutergroep). Wij hebben vorige week een filmpje gekregen waarin de leraren laten zien hoe het zal gaan. Per groep hebben ze een andere ingang. Er werd gevraagd om vandaag en morgen iets later te komen, zodat het voor de kleuters en peuters wat rustiger is. Bij het ophalen hebben ze per klas speciale wachtvakken gemaakt waarin de ouders kunnen wachten. De kinderen mogen pas gaan als de juf de ouder heeft gezien.
Hier zitten ze ook weer op school. En ook hier was het rustig en geordend. Alle hekken zij versierd met vlaggetjes en de vlag hang uit Juf was in de klas, conciergejuf en een onderwijsassistente stonden bij het hek. Kinderen alleen wilde mochten gaan (hier zus dr broertje dus even in de klas) en anders nam de oa het kind over van moeder en liep het kind daar mee mee. Bekend gezicht natuurlijk ook voor ze. We gaan ze zo weer ophalen, ben benieuwd naar hun verhalen
Hier is het net als bij @Liekje81 dinsdag en vrijdag school maar door hemelvaart en vrije vrijdag is dat ook maar 5 keer. Wel eigen juf en zijn vriendjes (want het is een combinatieklas en ze hebben groep 1 en 2 gesplitst) Bij ons komen helaas de dagen niet overeen met de jongste. Maar ik ben wel al blij dat ze niet halve dagen gaanz
Hier ging het helemaal prima, school heeft rondom het plein en gebouw alle toegangen ingezet, waardoor zo ongeveer elke klas een eigen ingang heeft. De klassen op de begane grond hebben allemaal een eigen buitendeur, de klassen boven kunnen ook perfect gespreid naar binnen via allerhande nooduitgangen, achterdeuren en trappen. Echt heel handig! De meeste klassen verzamelen tussen 8.20 en 8.30 gewoon meteen in het lokaal, alleen de kleuters moeten buiten op het plein wachten bij de juf en gaan dan samen naar binnen. Tassen en jassen blijven in de klassen, daardoor geen gedrang op de gangen bij de kapstokken (en met halve klassen genoeg plek voor jassen en tassen in de klas). Iedere groep heeft een eigen wc-unit met 2 wc’s (normaal delen 2 groepen er 1tje, maar nu hebben ze ook de lerarentoiletten ingezet voor de groep en gebruiken de leraren de toiletgroepen van de gymzalen en het invalidentoilet). En álle wc’s worden 2x per dag schoongemaakt, ook alle klinken en kranen etc door het hele gebouw. Toen ik ze bracht (stipt 8.20) was het nog heeel rustig, toen de jongste op het plein stond waren er in totaal 4 kleuters, maar wie weet kwam de rest later natuurlijk. Ben wel benieuwd naar de verhalen straks als ze weer thuis zijn
Ik vind die paar uurtjes niet onder een halve dag vallen eigenlijk. Een halve dag vind ik dan zoals op de woensdagen en vrijdagen normaal van 8.30 tot 12.30. Voor mij waren halve dagen ook wel prima geweest trouwens, maar ik snap voor veel anderen niet.
Hier nog een dagje wachten, kids gaan op dinsdag en vrijdag. Vanuit school duidelijke instructies toegemaild gekregen en voor beide kinderen een duidelijke weektaak zodat ze ook vandaag al aan de slag kunnen
Ik liep zojuist langs het schoolplein en de kleuters waren buiten aan het spelen. 1 kindje was gevallen maar werd gewoon getroost door de Juf. Ze nam het kindje aan de hand mee.
Mijn dochter gaat morgen voor het eerst weer. Ze gaat op dinsdag en vrijdag naar school. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Ze zit een combiklas 1/2 en zijn op alfabet ingedeeld. Wel fijn voor haar dat de kindjes waar ze het meeste mee omgaat ook bijna allemaal op dezelfde dagen zijn ingedeeld. Ik ga wel kijken of ik dochter binnenkort alleen naar school en naar huis kan laten lopen. We wonen om de hoek en ze hoeft alleen maar een hoekje om, padje door te lopen en ze is thuis. Is toch weer een ouder en zusje minder bij het brengen en halen.
Hier gaan ze 3x van 08.45 tot 11.00 en 1x van 08.45 tot 12.00. Echt veel te kort als je het mij vraagt. Nog niets gehoord van werk buiten deze schooltijden. Dit levert meer chaos op dan resultaat.
Ze krijgen hier nu gewoon de helft van aantal uren les, dus prima. Maar ik snap dat het voor sommige ouders niet fijn is hoor, maar hele dagen is voor anderen weer niet fijn. Beetje om t even denk ik.
Zoontje is vanmorgen op school hard gevallen en werd gewoon getroost door meerdere juffen, gelukkig maar! Tot zover deze succesvolle eerste schooldag... waar ik vorige week had gedacht dat ze beide van 8.30 tot ca. 17.00 uur van huis zouden zijn, mocht de oudste helemaal niet naar school ivm hoesten en zit de jongste inmiddels weer thuis met een kapot gezicht na de valpartij... woensdag poging 2
Hier een dolgelukkig kind vanmorgen. We kwamen een buurvrouw tegen toen we naar school liepen en hij schreeuwde met een big smile tegen haar dat hij op weg was naar school. Ze kon er hartelijk om lachen. Op school zelf was het bijzonder rustig. Hoewel de klassen gesplitst zijn zag het er toch naar uit dat er ouders zijn die hun kind(eren) nog niet naar school doen. Onze zoon kon het weinig schelen, die was helemaal blij.
Vanmorgen de jongste bij de gastouder gebracht en die heeft hem gelijk flink geknuffeld! ergens voelde het heel stom, want vlak daarvoor heeft hij me een zoen vol op m'n mond gegeven.. En wij volwassenen maar afstand houden Twijfel een beetje of ik vandaag nog bel naar school over de jongste of morgen... Ik zie een hoop berichten van ouders die het toch niet eens zijn dat de maandag /donderdag groep meer dagen mist (die niet worden gecompenseerd) dan de dinsdag/vrijdag groep.. Dus verwacht dat ze het druk zat hebben en wil geen zeur zijn! Maar de andere instanties verwachten ook zsm te horen wat nou de bedoeling is (mag hij wel of niet naar school en moet de opvang dus verlegd worden of niet)
Ik heb vandaag mijn zoon op de fiets gebracht....weer met de taxi zie ik nog niet zitten omdat die gewoon vol zit.Vorige week gelukkig eindelijk de tandem met hulpmotor gekregen dus het fietsen viel mee, voorlopig fiets ik 40km per dag om zoon op school te krijgen.Hij gaat gewoon de volle week naar school,geen halve dagen omdat het kleine klasjes zijn.Mijn zoon vond het geweldig om op de fiets naar school te gaan en hij ging ook gelijk naar een klasgenootje, 2 tellen later werden ze al opgehaald en naar de klas gebracht.
Dochter ging vanmorgen zelfstandig naar school. Ik ben straks heel benieuwd hoe ze het heeft gehad. Zoon van 3 ging vanmorgen weer voor het eerst naar de peuterspeelzaal. En hij was zo stoer! Hij gaf me nog een knuffel en een kus en liep zelf het gebouw in waar een juf hem opwachtte in de deuropening van de hal en dat terwijl er buiten twee kinderen krijsend zich aan hun ouders vastklampten. En toen ik hem op kwam halen zei hij: ‘mama, ik heb je gemist.’ Heerlijk om dat te horen na een ochtendje eindelijk weer eens voor mezelf te hebben en wat te kunnen doen in huis zonder afleidingen
Ik voorzie enige problemen morgen, dochter van 4 zat te huilen na het kijken van het filmpje van de juffen. Ze wil niet alleen naar de juf lopen. Maar ja, mee naar huis kan ook niet, ik moet werken Maar goed, misschien valt t heel erg mee.
Nou zeg! Dan ben je als je thuis werkt als ouders zijnde die dagen ook niet echt productief. Bij mijn neefje op school wisselen ze de komende 3 weken iedere week van schooldagen. Ook heel irritant voor werkende ouders. Mijn schoonzusje heeft een eigen zaak.
Dat. En wat denk je van al die extra verplaatsingen op straat. En de opvangproblemen. Ik snap echt niet waarom een school dit verzint.
Hier ging dochter voor de 1ste keer naar school. Die moest huilen dat ze weer naar huis moest. Hoefde dus niet te vragen of het leuk was op school.