Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.129
    113
    Home
    [
    Maar het is voor 1 jaar minder zomervakantie..zo erg is dat toch niet

Roanna en sillies vinden dit leuk.
  2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Nee zeker niet. Maar of het ook nodig is betwijfel ik.

puzzelstukje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Misschien zeg ik iets wat al eerder gezegd is maar dit topic zo lang dat ik niet alles heb gelezen.
    Ik hoop van ganser harte dat de scholen weer opengaan. De sluiting is in mijn ogen eigenlijk tamelijk 'oneigenlijk' tot stand gekomen doordat de druk uit de samenleving / omringende landen zo groot werd, dat het kabinet bijna niet anders kon dan overgaan tot sluiting. Als ik even naar onze situatie kijk: het onderwijs dat mijn dochter van 6 (bijna 7) nu thuis krijgt, stelt nauwelijks iets voor. Ouders hebben na de eerste week geklaagd dat het teveel was. Nu is het verplichte stukje zo ontiegelijk weinig dat we binnen het uur klaar zijn. Ik probeer haar zelf wel wat meer uit te dagen met dingen die ik van Pinterest pluk maar kom op: ik ben geen docent en probeer ondertussen zelf ook nog te werken en een peuter van 2,5 bezig te houden.

Onze dochter is normaal al vrij 'bewerkelijk' en dat het leven nu opeens zo ontzettend anders is, resulteert bij haar in enorm opstandig, brutaal en koppig gedrag. Ze is aan het eind van de dag nauwelijks moe en ligt tot 22.30 uur naar het plafond te staren, maar wil wel graag dat ik om de zoveel minuten kom kijken want opeens is ze bang van alles en nog wat. En dat begrijp ik.
    Het wegvallen van het schoolse leven en bijhorende ritme valt haar duidelijk enorm zwaar. Ik probeer het thuis zo voorspelbaar mogelijk te maken door schema's aan te houden en het leven van school waar mogelijk na te bootsen maar laten we eerlijk zijn: dat lukt maar mondjesmaat. Lesgeven is een vak en er is een reden voor dat ik niet dat vak ben gaan uitoefenen. Het leven bestaat bij ons momenteel vooral uit strijd en alles wat weer enige normaliteit terug kan brengen aan ons leven, juich ik toe.

Bang dat mijn kinderen besmet raken ben ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat het geen nut heeft me zorgen te maken over dingen die ik hoe dan ook niet onder controle heb. Kwaliteit van leven is ook een ding en zonder al te dramatisch te zijn (want ja: er zijn mensen die echte problemen hebben, ik weet het..) is die kwaliteit in ons huishouden momenteel ver te zoeken. En ik kan me zo voorstellen dat wij niet de enigen zijn.

Shy24, Willes, oktober91 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb het ook niet over geen vakantie, ik heb het over aanpassen naar de omstandigheden. Dus wellicht voor kinderen geen 6 weken maar 3 weken vakantie.

Maar ga jij vooral lekker vakantie hebben terwijl andere mensen wel inleveren omdat ze de schouders er wat meer onder zetten dan normaal.

Ik werk ook gewoon door, mijn vriend werkt 90 uur per week, mijn moeder die in de zorg werkt levert haar 6 weken vakantie in om die dan maar op een rustiger moment te krijgen. Ik zie iedereen in mijn omgeving zn best doen en zelfs werk doen waar ze normaal hun bed niet voor uit zouden komen.

En ja we hopen allemaal dat we in het najaar misschien een weekje weg kunnen. Maar 6 weken zomervakantie vind ik echt nergens op slaan in deze tijden.
    Terwijl mijn zoon gewoon 30 uur per week naar school gaat, zou het voor hem echt geen enkel probleem zijn om maar 2 of 3 weken zomervakantie te hebben.

Het gaat maar om 1 jaar en enkel als het nodig is.
    Ik ga er dus vanuit dat het wellicht nodig is. En zal er geen traan om laten.

Roanna, Zwierezwaai, merah en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat we met zijn allen eerst eens moeten afwachten wat nu de daadwerkelijke plannen zullen zijn. We hebben er toch geen invloed op en uiteindelijk zal het ook allemaal weer een keer "normaal " worden.

sprits, Zonnestralen, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Iedereen laat z'n tranen weer om andere redenen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dat denk ik ook.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Iedereen heeft een andere mening.
    Maar voor mij is vakantie even mijn laatste prioriteit. Het enige wat ik nu van belang vind is dat we met z’n allen weer een beetje normaal kunnen gaan leven. En als dat betekend dat mijn kinderen eerder naar school moeten dan is dat maar zo. Dat zal voor hun sowieso meer plezier zijn dan alleen maar thuis zijn.
    Naar mijn mening hebben we momenteel even niks te willen en te eisen.

NiVa0230, Novi, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dat hebben we ook niet. Vanuit de regering zal besloten worden hoe en wat... gelukkig maar.

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Hoe jij het beschrijft; dat is een ISK in Nederland ;)
    Ik werk bij Jeugdzorg met minderjarige vluchtelingen als doelgroep :)

BliksemSter vindt dit leuk.
  11. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Dat vind jij.
    Maar ik vind het heel pittig allemaal.
    En ik spreek voor mezelf en gezin.
    We moeten echt dan wel bijkomen hoor.
    Nu moet je zoveel. Huiswerk, huishouden, schema enz.
    Echt geen rust voor jezelf.
    En in de vakantie heb je een stuk minder verplichtingen.
    En wie bepaald of ik 4 of6 weken vakantie "mag". We hebben ook nog zo iets als rechten toch.

SAARC, puzzelstukje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Zonnestralen en Syane vinden dit leuk.
  13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Kinderen hebben ook het recht om naar school te gaan, mensen hebben techt om zich te kunnen ontspannen in horeca gelegenheden .alleen het virus verspeelt die rechten helaas

Dubbelgeluk, Syane, amdaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ik denk dat iedereen wel even wil bijkomen van al deze ellende. Maar als we even realistisch zijn is dat toch gewoon een luxe probleem?
    En rechten.. volgens mij is er momenteel sowieso weinig over van onze rechten..

Roanna, ano, Zwierezwaai en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier sluit ik me volledig bij aan.
    Ik ben overigens echt tegen kortere zomer vakantie

Hemeltjelief vindt dit leuk.
  16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zie dit zeker niet als een luxe probleem maar als noodzaak om mensen geestelijk en lichamelijk te laten bijtanken en grote problemen te voorkomen.
    Zelf ben ik niet bang voor achterstanden. Zowel leren als sociaal niet. Daar zie ik pas een probleem in als we praten over een half jaar tot een jaar.
    Het scheelt dat wij al 1x 11 maanden quarantaine hebben gedaan en al 1x 15 maanden zonder onderwijs, wellicht denk ik er daarom makkelijk over

gitta en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op de NOS:

Rutte: resultaten onderzoek naar verspreiding kinderen hopelijk voor 1 mei
    Premier Rutte hoopt volgende week van het Outbreak Management Team te horen wat mogelijk is met het onderwijs. "We praten met iedereen. Er wordt heel hard gewerkt aan scenario's en protocollen. We hopen de resultaten van het RIVM-onderzoek naar de verspreiding door kinderen voor 1 mei te hebben. Op basis daarvan gaan we volgende week bekijken of we al een besluit kunnen nemen over de scholen na 28 april. Meer is daar nu niet over te zeggen. "

Syane, Huismuisie en Fuddey vinden dit leuk.
  18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Natuurlijk is het mentaal best zwaar. Maar laten we eerlijk zijn, wij leven echt luxe hier in NL.
    Over het algemeen heeft iedereen een huis, te eten, kleding en alles wat je maar nodig hebt.
    vergeleken andere delen van de wereld hebben wij het allemaal niet zo zwaar.
    En ja dat valt misschien niet helemaal te vergelijken, maar het is wel zo.
    Dus jaa.. als wij verder alles maar hebben vind ik een vakantie wel een luxeprobleem.

Roanna, Juul75, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina