Oh hier gaat het om bv kinderen die bij hun grootouders wonen, kinderen uit risicogroep of met ouders uit risicogroep en kinderen met verkoudheidsklachten - allemaal legitieme redenen om thuis te blijven. Dat gaat hier dus gewoon via normale afmelding, niet direct via de leerplichtambtenaar. Thuisblijven omdat het nog niet goed voelt, wordt hier ook volledig geaccepteerd maar dan moeten ouders hun kind zelf begeleiden met het thuiswerk.
Kan het niet terugvinden maar een vrouw die zei dat haar zoon gevoelig is en geen asnsluiting vindt qua gevoeligheid bij de voetballende jongens in de klas
Ik snapte niet goed wat het onderdeel voetbal ermee te maken heeft. Hoe het beschreven wordt herken ik het niet.
Je vat dit veel te letterlijk op en generaliseerd te veel. Ze schreef dit: “Mijn zoon is vandaag weer naar school gegaan. Ben echt heel tevreden over de aanpak van school, maar we kwamen er vanmorgen achter dat hij bij geen enkel vriendje is ingedeeld. Hij zit nu precies tussen de 'stoere' voetbal jongens die over hem heen lopen en behoorlijk kunnen pesten. Dat terwijl mijn zoon een heel gevoelig kereltje is die niet weerbaar is, niet voetbalt en weinig zelfvertrouwen heeft (waar we hard aan werken).“ Daarmee heeft ze het niet over alle voetballende jongens. Maar net deze groep in de klas die ook graag samen voetbalt in de pauze en waardoor haar zoon bijv niet mee kan doen in de pauze. En die jongens die pesten haar zoon ook en zijn dus te ‘stoer’ voor haar gevoelige zoon.
Ok nou dat kan. Mijn ervaring is dat er tussen de voetbaljongens hele lieve gevoelige jongens zitten maar ook tussen de jongens die niet voetballen. Dat het voetballen dus echt niks zegt. Wat jammer dat bij haar zoon alle jongens in de klas niet bij zoon aansluiten.
Je leest het volgens mij totaal anders dan hoe het er staat. Hij is gevoelig, zit bij de ‘stoere’ jongens nu en vindt geen aansluiting. Daarbij gaat het er niet om of iemand het herkent of niet, het is de situatie zoals die nu is bij haar zoon.
Zeker. Het heeft niet echt iets met het voetballen te maken. Dat was om aan te geven dat haar zoon daar niet van houdt en dus dan niet mee kan doen. Er had net zo goed tikkertje, zandkastelenbouwen, overgooien of welke bezigheid dan ook kunnen staan.
Ok het kwam over of de "stoere" voetbaljongens niet gevoelig waren, niet dat het kind niet van voetbal houdt en dus niet mee wou doen.
Misschien kan haar zoon voorstellen om met deze jongens eens wat anders te doen wat iedereen leuk vindt bv lummelen of annamaria koekoek oid. Dan kan hij leuk meespelen!
Nee dat maakte jij ervan, dat stond er echt niet Maar die jongens vindt hij juist geen aansluiting bij schreef ze. Het ging niet alleen over het voetballen.
Ik hoop voor mezelf dat er straks een permanente verdeling komt van 2 dagen naar school of soms drie en de andere dagen thuis. Thuisonderwijs is heel goed bevallen. Betere concentratie en veel vaker bij mn zoon het gevoel van o zit dat zo. En de dagen op school dan de leuke kletspraatjes met de andere kinderen de gymlessen de schooltuintjes etc. Ik hoop niet dat 5 dagen school terugkomt maar ik vrees van wel..