Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    En dat bewijs van hooikoorts zegt toch helemaal niks. Niezen, hoesten, snot enz gewoon thuisblijven! Met of zonder hooikoorts. Kan zo boos worden om mensen die denken dat de regels niet voor hen gelden. Helaas heb ik al meerdere vrienden die afscheid hebben moeten nemen van opa’s en oma’s en ooms en tantes door dit virus. En als je dan door de richtlijnen niet eens de uitvaart kan bijwonen is dit enorm triest! Dus mensen wees niet zo egoïstisch en blijf thuis als je klachten hebt. En laat dus ook je kind thuis.

EdN, Mar76, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Dat niezen niets zegt. Er kunnen 15 niet-niezende kinderen in de klas zitten die allemaal besmet zijn. Hoe eng ook, dat is de realiteit.

En ook thuis kan een kind besmet worden, tenzij niemand van het huishouden buiten komt en enig contact heeft met de buitenwereld. En dat lijkt me op de langere termijn toch lastig worden.

Het gaat mij om een logische afweging. Niemand wil dat zn kinderen ziek worden, tuurlijk niet. Maar blijf aub logisch denken.

Roanna, Axia, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Tuurlijk zegt niezen wel iets, wat een onzin. Doordat het mogelijk zonder symptomen besmettelijk is, maakt het de besmettelijkheid bij niezen niet minder.

Door de hoesten en niezen vind nog steeds de meeste verspreiding plaats. Dus 1 niezer is gevaarlijker dan 10 mensen zonder symptomen in dezelfde ruimte.

Kan iemand zonder symptomen het nieuwe coronavirus (COVID-19) overdragen?
    Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij hoest en/of niest en hoe meer virus hij kan verspreiden. Er zijn aanwijzingen dat iemand zonder symptomen besmettelijk kan zijn. Maar het is onduidelijk in hoeverre zij bijdragen aan de totale verspreiding van het nieuwe coronavirus. Onderzoek moet dit verder uitwijzen.

Mar76, Syane, sprits en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Meen je dit serieus? o_O
    Doe normaal, zeg. Ik houd me aan alle regels. En zoals ik al zei, ook iemand zonder klachten kan corona hebben dus even met twee voeten terug op de grond aub.. het moet niet gekker worden zeg.

Gewooniemand, Axia, pluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Iets verder op dezelfde pagina: (rivm)
    Ik heb hooikoorts. Mag ik naar buiten?
    In principe wel. Als je hooikoorts hebt, heb je elk jaar dezelfde klachten in ongeveer dezelfde periode. Je kan dan goed aanvoelen of het ‘die klachten van de hooikoorts’ zijn. Bij twijfel of als de klachten anders aanvoelen blijf thuis.

Gewooniemand en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Iemand zonder klachten kan corona hebben maar zal veel minder bijdragen aan de verspreiding dan iemand met klachten zoals hoesten en niezen.

Fuddey vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Ja dus? Dat zegt toch niets over jouw standpunt dat je zonder klachten ook besmettelijk bent en dat niezen niets uit maakt?

En jij denkt dat een kind die graag naar school gaat bij twijfel of het anders voelt dan normaal dit aan zal geven?

8. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Zie hierboven. Ik luister liever naar het RIVM dan naar jullie gepanikeer.

Gewooniemand en Axia vinden dit leuk.
  9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zet er niet op in maar ik pleit voor enige nuance en ontspanning in hoe we met het virus om gaan. Juist omdat het er nog zo lang zal zijn. Het lijkt een soort van loterij te zijn hoe erg je het krijgt dus waarom daar dan zo krampachtig mee omgaan? We moeten zien te voorkomen dat we ons leven elke dag gaan leven met in ons achterhoofd: als we maar niet ziek worden. Zo wil ik mijn kinderen niet opvoeden. Ik leer hen dat er richtlijnen zijn die we moeten opvolgen maar daarbuiten moet het gewone leven echt zoveel mogelijk doorgaan.
    En uiteraard redeneer ik dit vanuit mezelf, ik kan niet voor anderen praten. Gewoon iets om over na te denken ;)

Roanna, Axia, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Super fijn dat jullie het zo fijn hebben thuis. Bij ons is het de laatste maanden super zwaar geweest. School en een sociaal leven zijn in mijn optiek voor kinderen essentieel in hun ontwikkeling. Bovendien is het hebben van een angstige ouder volgens mij in geen enkel opzicht goed voor een kind.

Gewooniemand, Jori88, fairy2011 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    dat doe normaal zeg en meen je dat serieus is precies zoals ik jouw diverse posts lees. Sorry maar ik panikeer helemaal niet. Ik woon in een zwaar getroffen gebied en mensen gaan hier denk ik serieuzer met het virus om dan elders.
    Gelukkig hier dan ook een school waar niezende kinderen met hooikoorts ook niet welkom zijn.
    Kregen een bericht dat deze week nog geen verjaardagen gevierd worden aangezien er zoveel opa’s en oma’s zijn overleden werd daar deze week bij stilgestaan. Dat is hier de realiteit helaas. Dus denk dat als je hier je kind niezend naar school stuurt je inderdaad het halve schoolplein over je heen krijgt.

Mar76, Syane, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Maar het rivm spreekt over “buiten” Niet over een openbaar pand, supermarkt, school enz. Zit nogal een verschil in een rondje wandelen in de bossen dan in een bedompt klaslokaal;)

Mar76 en Syane vinden dit leuk.
  13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ja, en daarom zal het voor jou kind beter zijn dat het naar school kan. Maar @GossipGirlxoxo kan het toch niet helpen dat het voor haar gezin anders gaat? En geef toe, iedereen is in deze dagen een beetje angstig/onzeker. Dus het is een beetje raar om iemand dat te verwijten.
    Ik wil niemand hier gelijk geven, maar stop alsjeblieft met dat 'ik doe het beter, ik weet het beter' gedoe. Laten we ervan uitgaan dat niemand het echt weet en dat 98% van de mensen het beste voor heeft met z'n kinderen en met anderen.

cowgirl80 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Zolang ik thuis ben heb ik geen angs daarom zijn we lekker thuis. Die angst komt als alles straks weer moet. En gelukkig hebben ze nog een ouder die heel nuchter en realistisch is.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Van het RIVM mogen kinderen met hooikoorts naar school. Dus beetje raar om nu te zeggen dat iemand egoïstisch is wanneer die z'n kind met hooikoorts naar school wil brengen.
    En dan? Kind met hooikoorts maanden thuis houden?
    Ze zullen op een gegeven moment toch de boel moeten versoepelen. Kan je zo meteen niet meer werken omdat je weken thuis moet blijven omdat je kind ivm hooikoorts niet naar school mag... kind met dan ook niet naar een opvang
    En ik snap je punt, echt. Maar het kan niet zo blijven zoals het nu is.
    Als je kind hooikoorts heeft dan ben je daar bekend mee en dan zie je ook wanneer dit veranderd. Je weet welke klachten bij de hooikoorts horen en welke niet.

Gewooniemand, Roanna, Axia en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Hier ben ik het volkomen mee eens. En ik denk ook dat elke ouder voor zijn/haar kind heel goed in kan schatten of die paar maanden extra thuis schadelijk kunnen of zullen zijn of niet.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou dit inderdaad zeg. Vind dat er wel heel erg overdreven gereageerd wordt door sommigen. En ja, ik zie de ernst er echt wel van in, maar de kans is ook heel groot dat we er nooit meer vanaf komen.

Gewooniemand, Axia en Felice vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Precies en onderschat ook de aantallen mensen met hooikoorts niet. Zelf heb ik er last van vanaf januari tot en met september. Dan zou een kind die dat heeft misschien 3 maanden naar school kunnen? Oh maar wacht dan is het winterseizoen en zijn kinderen sowieso wel verkouden.

Gewooniemand, Axia, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Maar daarin er zit wel een verschil tussen een paar keer niezen per dag en continu niezen vind ik bijvoorbeeld. Kun je de klachten niet met medicatie onder controle krijgen dan ben ik voorstander van blijf thuis. Nies je elk uur een keertje dan vind ik dat alweer een heel ander verhaal.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik denk er net zo over. De kans dat een kind ernstig ziek wordt van dit virus is volgens mij net zo groot als het krijgen van een auto ongeluk, maar toch rijdt nagenoeg iedereen auto.

Axia en RoAn1981 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina