Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Bij dochter op school is het een combi van werkboekje en doe dingen met materialen etc. Bijvoorbeeld dingen meten met liniaal en meetlint. Een frisdrankfles, leeg pak melk en maatregelen vullen met water en dan kijken hoe vaak je verschillende soorten en maten glazen kan vullen met een vol melkpak. Ook moeten ze onderzoeken of er meer water in wijnglas of longdrinkglas kan.

Mijn dochter vond het natuurlijk schitterend dat ze met water mocht spelen en de glazen van papa en mama :cool::rolleyes:

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Ja! Gewoon zelfde als afgelopen weken waarvan ze een deel op school doen en een deel thuis.

Bleh, ik vond het deze week echt nog niet fijn werken, 2x half (vooral bij de oudste niet)

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Fijn om te lezen dat jullie kleuters wel iets voor thuis krijgen... We doen nu zelf wat dingen uit gekochte boekjes maar... Hoop dat we over 2 weken weer "normaal" naar school kunnen. ;)

We kwamen trouwens de andere juf tegen bij de supermarkt, die zit nu thuis omdat ze in de risicogroep zit en dus niet durft te werken, dat was een hele awkward ontmoeting... :p

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Hie rr ook. Vandaag moesten we koekjes bakken. Nou dacht het niet, dat paste echt niet in mn planning en ik had al vroeg veel bekkenpijn (verkeerde draai gemaakt) dus ze heeft vandaag niks gedaan :oops:

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier ook geen huiswerk bij kleuter :)

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
  7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Helaas was Rutte er weer lekker onduidelijk over, maar die 2 juni zei helemaal niets wat scholen betreft..

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien komt dat wel een volgende keer, hoop ik. Die twee dagen is ook de rot moeite niet en zitten we alsnog thuis met het schoolwerk en dan zwijg ik nog maar over mijn werkdagen die ik dan toch echt moet gaan ruilen. Gisteren al een balletje opgegooid en mogelijk dat dat wel moet lukken.
    Buiten dat moeten ze gewoon volledig naar school en niet voor minder dan de helft.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben vandaag helemaal geen schoolwerk gedaan. Dochter mocht kiezen, vandaag of morgen?
    Die koos natuurlijk voor morgen ;)

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook dagen zitten omruilen, ik werk nu de dagen dat de kinderen naar school gaan. Maar men, wat krijgen ze veel schoolwerk mee. Mijn oudste die in groep 7 zit is van 09.00 tot 14.00 uur bezig terwijl hij hiervoor van 09.00 tot 12.00 thuis aan het werk is. Hij baalt behoorlijk.

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Voor de kinderen is het wel goed. Los van de rest van je berichtje;)

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja joh is toch ook geen bal aan voor die kinderen. Laat ze gewoon lekker naar school gaan om daar te werken.

13. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hier gisteren ook veel huiswerk en daar had ze natuurlijk helemaal geen zin in.
    Ze vindt het fijner om op school te werken en ik ben maar een nep juf, zei ze :eek: :roflmao:. Blij dat ze het zo naar haar zin heeft op school en die strijd thuis ga ik niet meer aan hoor.

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zoon had gisteren om 7 uur zijn wekker gezet, om 8.15 zat hij aan het huiswerk en 9.30 was hij klaar. Toen ik vroeg waarom hij zo vroeg begon was het antwoord "ik wil lekker lang weekend hebben" haha.

femkes, Anouk2005, Seffie en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hij is goed bezig, slim bedacht haha.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    #3557 Syane, 16 mei 2020
    Laatst bewerkt: 16 mei 2020
    Hier ook elke thuisschooldag hangen en wurgen om de jongste aan zijn werk te krijgen o_O Nu had ik laatst de middelste ingeschakeld om te helpen en dat ging verrassend goed.
    Middelste zit in groep 8 en kan zaken veel beter volgens de methode uitleggen dan papa of mama. En heeft zelf bijna geen thuisschoolwerk.
    Dus die houden we er in. :thumup:

NiVa0230, Anouk2005, sillies en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Ja dat doen wij ook met de oudste, ook groep 8 en snapt alle regeltjes en maniertjes die wij vroeger niet hebben geleerd. Ideaal.

Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben juf van groep 8 en geef inmiddels ook thuisonderwijs aan een paar ouders :roflmao: Soms appen ze me rechtstreeks “Ik probeer die procentsommen uit te leggen en dat heb ik zo gedaan, maar ze zegt dat ik het fout doe. Maar zo kan het toch ook?” En meestal is dat ook zo, maar doet de ouder het dan al op een erg verkorte manier, waarop het kind het gevoel heeft een tussenstap te missen. Vaak hoe ik dan alleen maar even terug te sturen om het nèt even op eenandere manier op te schrijven en dan kunnen ze weer verder.
    Of ik krijg van een leerling eerst een appje “Juf, kun je som 3 uitleggen. M’n moeder snapt het ook niet.” En dan na m’n uitleg “Oké. En mama snapt het nu ook.”

Ik probeer trouwens zo veel mogelijk bij de thuislessen wel een YouTube-filmpje erbij te doen met uitleg. Voor een deel maak ik die zelf, maar geregeld stuur ik gewoon een linkje mee waarin iemand anders het uitlegt. We zitten in groep 8 inmiddels wel in de fase met veel herhaling, dus vaak komen ze met zo’n filmpje wel een heel eind om het even op te frissen voor de leerlingen. Of voor ouders om te kijken hoe wij het nu doen.
    Volgens mij komt hierna met rekenen nog 1 hoofdstuk met heel veel nieuwe stof. Dus ik ben blij dat we in ieder geval weer deels naar school gaan. Want daar hebben ze wel echte uitleg bij nodig.

Seffie vindt dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Herkenbaar dat stuk over ouders...
    Wat fijn dat jij de linken bij het huiswerk zet. Hier niks van dat alles, nog steeds helaas niet. Wel voor de meivakantie toen een bericht met alle linken en dan het hoofdthema erbij. :rolleyes:Dus zo van (de termen zijn fake, maar het stond er ook echt ingewikkeld):
    Kansberekening ... link
    Geometrische verhoudingen ... link
    Etc, en dat voor alle weken terug. Kon je zelf met terugwerkende kracht zaken er nog bij gaan zoeken.
    Dan denk ik echt, wat voor beeld heb je als leerkracht van hoe het gaat dat thuisonderwijs geven als ouder. o_O

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina