Scholen open/dicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Begrijp echt niet waarom je daar geen zin in had! :roflmao: :p
     
    Relax vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Whaaaaaaattt???
    Hier zit ook de spelling in de TaalActief methode. Wat ik daar voorbij zie komen is vrij duidelijk, dan heeft de les bijvoorbeeld als thena de eeuw/uw/ieuw woorden.
    Ik heb dochter in die weken akelig weinig hoeven uitleggen. Waar ik meekeek ging het goed, verder zijn de resultaten niet echt inzichtelijk in de methode voor ons als ouders, dus ik ging er maar van uit dat de juf het zou laten weten als het niet goed ging.
     
    sillies vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Zoom woorden? Wth? Mag toch hopen dat die basisschool van mn dochter nog gewoon de ouderwetse methode gebruikt en niet Staal :s

    Lantarenpalen/boxen methode kennen we. Vind t zelf vooral chaotische methodes die ze aanleren tegenwoordig.

    Man geeft les in rekenen en kent ook andere buitenlandse methodes. Als je dan zonodig wil vernieuwen, kijk daar dan naar. Zitten echt hele nette, snelle methodes tussen, geen ezelsbruggetjes maar gewoon stabiele rekenmethodes zoals paardenstaart dat bij ons was. Onbegrijpelijk soms die onderwijs innovaties.
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Tja, Staal is wel een methode waar ontzettend goeie resultaten mee worden behaald. De manier waarop die werkt is ook de manier waarop veel dyslexiebehandelaars werken.

    Ik snap dat het voor niet-onderwijs ouders nogal abracadabra is, maar he, die methode was ook niet gemaakt voor thuisonderwijs natuurlijk he. Dat is nogal overmacht en daarom moet je een opleiding volgen om leerkracht te worden.
     
    Roanna, dds en Fuddey vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je weet toch niet eens wat het is? Hoezo meteen zo oordelen?

    Mijn methode vroeger kende ook allerlei termen, ik denk dat het gros van de mensen van mijn leeftijd niet meer aan de ‘klinkerdief’ denkt of een regel met een of andere burgemeester. De huidige methodes zijn niet uit de lucht komen vallen he, daar hebben ze onderzoek naar gedaan.
     
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Er zal vast onderzoek naar zijn gedaan, maar ik kan er als ouder soms geen touw aan vastknopen :|

    En als de jongste ziet dat de oudste onder elkaar optelt hoor ik: oh dat is handig! Wij moeten werken met een getallen lijn.
    En dan doet ze het liever op de manier van de oudste, wat dan niet mag van ons, anders leert ze weer 2 methoden door elkaar heen.:confused:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik vind die getallenlijn juist erg handig.
     
  8. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Als de leerkracht weet dat het niet gemaakt is voor thuisonderwijs dan moet er extra uitleg voor ouders mee gegeven worden. Dat is hier niet gebeurd.
     
    Relax, Anita1983, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ja die getallen lijn is op zich nog te volgen! Maar ze hebben ook met de spellingsregels klankgroepen etc. Ik kan best goed Nederlands, maar ik weet werkelijk waar niet hoe ik het uit moet leggen. En dat geldt ook voor bepaalde rekenmethoden.
     
    sillies vindt dit leuk.
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    De spellingsmethode is voor mij ook een raadsel :D
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Dit precies ja.
     
    sillies vindt dit leuk.
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Dat is dan wel jammer inderdaad.
     
    sillies vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Basisonderwijs vanaf 8 juni weer helemaal open
    Het kabinet gaat ervan uit dat de basisscholen vanaf 8 juni weer helemaal open gaan. Dat zeggen Haagse bronnen na berichtgeving door de Telegraaf. Op 11 mei ging het basisonderwijs van start met halve klassen. Dat betekent dat de leerlingen de helft van de tijd nog thuis werken.

    De maatregel is een van de versoepelingen die het kabinet vanavond bekend zal maken. Voorwaarde blijft wel dat de komende twee weken vast komt te staan dat het veilig is om de scholen helemaal te heropenen.
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh yeah!!!! :thumup::thumup::thumup:
     
    Wellesnietes, Vero0504 en Liekje81 vinden dit leuk.
  15. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ah balen...:cool:
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hoor op t nieuws (radio) dat de scholen mogelijk de 8e weer normaal gaan draaien. Onder voorwaarde dat dit veilig kan. (middelbaar en basis) Vanavond maar weer kijken dus.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb net contact gehad met een vriendin, die werkt op een middelbare school....die weigeren open te gaan! Ze hebben alleen voor mentor leerlingen 1 keer per week 1,5 uur een contact moment. Hoe is dit nu weer mogelijk? Ik dacht dat Rutte gezegd had dat ze echt les moesten gaan bieden?
     
    GossipGirlxoxo, Youtan en Syane vinden dit leuk.
  18. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Dat heeft hij ook zo gezegd ja. Vreemd dan dat de school totaal niks wil doen. Het is wel een lastige puzzel natuurlijk. Maar gedeeltelijk open en verder thuisonderwijs zou moeten kunnen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Het mag dus inderdaad niet.
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ouders-scholieren-en-studenten-kinderopvang-en-onderwijs/voortgezet-onderwijs

    Dit staat er:
    Hoe ziet het onderwijs op middelbare scholen er straks uit vanaf 2 juni?
    • Scholen gaan de komende tijd zelf aan de slag met de praktische invulling van de opening. Zij werken dit verder uit volgens de richtlijnen van het RIVM. Daarbij kunnen verschillen tussen scholen ontstaan. In ieder geval gelden de volgende regels:
    • Scholen geven alle leerlingen fysiek onderwijs. Het is niet de bedoeling dat dit wordt beperkt tot een mentoruur en een paar toetsen.
    • Leerlingen onderling, leerlingen en onderwijspersoneel en onderwijspersoneel onderling moeten altijd 1,5 meter afstand houden.
    • De onderwijstijd wordt zo over de dagen verdeeld dat het aantal vervoersbewegingen zo beperkt mogelijk is.
    • Het openbaar vervoer mag niet overbelast raken. Dus leerlingen komen zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school naar school. De VO-raad en regionale vervoerders maken afspraken over speciaal vervoer voor leerlingen die meer dan 8 kilometer van school wonen en van het openbaar vervoer afhankelijk zijn.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ja hè! Ik merkte ook dat ik er een piepje kribbig van werd. Die hele school gooit al vanaf het begin zijn kont tegen de krib en de ene docent is daar nog negatiever dan de andere. Het is ook een super grote school, volgens mij 3.000 leerlingen, dus er zullen vast ouders gaan klagen.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina