Whaaaaaaattt??? Hier zit ook de spelling in de TaalActief methode. Wat ik daar voorbij zie komen is vrij duidelijk, dan heeft de les bijvoorbeeld als thena de eeuw/uw/ieuw woorden. Ik heb dochter in die weken akelig weinig hoeven uitleggen. Waar ik meekeek ging het goed, verder zijn de resultaten niet echt inzichtelijk in de methode voor ons als ouders, dus ik ging er maar van uit dat de juf het zou laten weten als het niet goed ging.
Zoom woorden? Wth? Mag toch hopen dat die basisschool van mn dochter nog gewoon de ouderwetse methode gebruikt en niet Staal :s Lantarenpalen/boxen methode kennen we. Vind t zelf vooral chaotische methodes die ze aanleren tegenwoordig. Man geeft les in rekenen en kent ook andere buitenlandse methodes. Als je dan zonodig wil vernieuwen, kijk daar dan naar. Zitten echt hele nette, snelle methodes tussen, geen ezelsbruggetjes maar gewoon stabiele rekenmethodes zoals paardenstaart dat bij ons was. Onbegrijpelijk soms die onderwijs innovaties.
Tja, Staal is wel een methode waar ontzettend goeie resultaten mee worden behaald. De manier waarop die werkt is ook de manier waarop veel dyslexiebehandelaars werken. Ik snap dat het voor niet-onderwijs ouders nogal abracadabra is, maar he, die methode was ook niet gemaakt voor thuisonderwijs natuurlijk he. Dat is nogal overmacht en daarom moet je een opleiding volgen om leerkracht te worden.
Je weet toch niet eens wat het is? Hoezo meteen zo oordelen? Mijn methode vroeger kende ook allerlei termen, ik denk dat het gros van de mensen van mijn leeftijd niet meer aan de ‘klinkerdief’ denkt of een regel met een of andere burgemeester. De huidige methodes zijn niet uit de lucht komen vallen he, daar hebben ze onderzoek naar gedaan.
Er zal vast onderzoek naar zijn gedaan, maar ik kan er als ouder soms geen touw aan vastknopen En als de jongste ziet dat de oudste onder elkaar optelt hoor ik: oh dat is handig! Wij moeten werken met een getallen lijn. En dan doet ze het liever op de manier van de oudste, wat dan niet mag van ons, anders leert ze weer 2 methoden door elkaar heen.
Als de leerkracht weet dat het niet gemaakt is voor thuisonderwijs dan moet er extra uitleg voor ouders mee gegeven worden. Dat is hier niet gebeurd.
Ja die getallen lijn is op zich nog te volgen! Maar ze hebben ook met de spellingsregels klankgroepen etc. Ik kan best goed Nederlands, maar ik weet werkelijk waar niet hoe ik het uit moet leggen. En dat geldt ook voor bepaalde rekenmethoden.
Basisonderwijs vanaf 8 juni weer helemaal open Het kabinet gaat ervan uit dat de basisscholen vanaf 8 juni weer helemaal open gaan. Dat zeggen Haagse bronnen na berichtgeving door de Telegraaf. Op 11 mei ging het basisonderwijs van start met halve klassen. Dat betekent dat de leerlingen de helft van de tijd nog thuis werken. De maatregel is een van de versoepelingen die het kabinet vanavond bekend zal maken. Voorwaarde blijft wel dat de komende twee weken vast komt te staan dat het veilig is om de scholen helemaal te heropenen.
Hoor op t nieuws (radio) dat de scholen mogelijk de 8e weer normaal gaan draaien. Onder voorwaarde dat dit veilig kan. (middelbaar en basis) Vanavond maar weer kijken dus.
Ik heb net contact gehad met een vriendin, die werkt op een middelbare school....die weigeren open te gaan! Ze hebben alleen voor mentor leerlingen 1 keer per week 1,5 uur een contact moment. Hoe is dit nu weer mogelijk? Ik dacht dat Rutte gezegd had dat ze echt les moesten gaan bieden?
Dat heeft hij ook zo gezegd ja. Vreemd dan dat de school totaal niks wil doen. Het is wel een lastige puzzel natuurlijk. Maar gedeeltelijk open en verder thuisonderwijs zou moeten kunnen.
Het mag dus inderdaad niet. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ouders-scholieren-en-studenten-kinderopvang-en-onderwijs/voortgezet-onderwijs Dit staat er: Hoe ziet het onderwijs op middelbare scholen er straks uit vanaf 2 juni? Scholen gaan de komende tijd zelf aan de slag met de praktische invulling van de opening. Zij werken dit verder uit volgens de richtlijnen van het RIVM. Daarbij kunnen verschillen tussen scholen ontstaan. In ieder geval gelden de volgende regels: Scholen geven alle leerlingen fysiek onderwijs. Het is niet de bedoeling dat dit wordt beperkt tot een mentoruur en een paar toetsen. Leerlingen onderling, leerlingen en onderwijspersoneel en onderwijspersoneel onderling moeten altijd 1,5 meter afstand houden. De onderwijstijd wordt zo over de dagen verdeeld dat het aantal vervoersbewegingen zo beperkt mogelijk is. Het openbaar vervoer mag niet overbelast raken. Dus leerlingen komen zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school naar school. De VO-raad en regionale vervoerders maken afspraken over speciaal vervoer voor leerlingen die meer dan 8 kilometer van school wonen en van het openbaar vervoer afhankelijk zijn.
Ja hè! Ik merkte ook dat ik er een piepje kribbig van werd. Die hele school gooit al vanaf het begin zijn kont tegen de krib en de ene docent is daar nog negatiever dan de andere. Het is ook een super grote school, volgens mij 3.000 leerlingen, dus er zullen vast ouders gaan klagen.