De afgelopen weken had onze school een tijdelijk continu rooster. Dat gaan ze nog aanhouden tot de zomervakantie. Ze geven aan dat ze hier volgend jaar weer van af gaan stappen. Maar we weten nu helemaal niet hoe het er dan voor staat dus dat zien we wel. Wat mij betreft zou het continu rooster mogen blijven.
Hier vanaf 8 juni weer terug naar normaal zoals de school het heel mooi formuleert. 5 dagen naar school met het continue rooster wat ze al hanteerden. Enige verschil is geen ouders op het schoolplein en in school. In de week van 15 juni doen ze wel een Cito moment maar enkel als peilpunt voor het nieuwe schooljaar. Zal even gek zijn volgende week dat ze weer alle dagen op school is maar ze heeft er enorm veel zin in en ik ben er inmiddels ook wel aan toe
Ja in het lokaal heeft de juf idd de kring anders gezet. De knechten zitten nu niet naast de juf. Maar als ik tussen de middag pleinwacht loop, lukt het echt niet hoor. Ze lopen om je heen, vragen van alles, willen hulp. En ik heb een kleine schaduw: een jongetje dat het allemaal maar spannend vind en de hele tijd dicht bij mij blijft.
Hier net bericht gekregen dat mijn kinderen dus maar drie dagen les gaan krijgen en de andere twee dagen thuis werken. Ik vraag mij af of school dit mag doen?
Ja, maar dat is hier dus het punt; binnen lukt het zo dus wel goed, dat zou met een volledige klas niet lukken.
Dan heeft de juf de hulpjes misschien iets verderweg gezet... maar als ze getroost moeten worden komen ze toch ook dichtbij echt precies wat ik bedoel met maatregelen die geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Hier vangt de school de tijd tussen einde dag en start bso zelf op. School is normaal 15:00 klaar en dan start bso maar bso kan niet eerder starten dus school vangt 1,5 uur op
Ja ik snap het probleem niet hoor. Kleuters spelen sowieso dicht op elkaar. En onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen amper bijdragen aan de besmetting. Dus waarom zo omslachtig
Hier is kamp zonder slapen op school 3 dagen 8:30-22:30 dat doen wat ze normaal met kamp ook doen. maar dan thuis slapen musical wordt op schoolplein gehouden met 2 voorstellingen voor de ouders En 1 voor school best netjes geregeld
Hier 30 juni en gaat door Tijdens thuisschool heeft de juf in groepjes online meet gehad om rollen te bespreken en te oefenen! Zo goed
Tot de leerkracht moet toch volgens het protocol zoveel mogelijk die 1,5m afstand gehouden worden, het gaat niet om kinderen onderling. Amper is niet hetzelfde als niet, en die protocollen liggen er niet voor niets.
Er staan richtlijnen in, maar ook gewoon de regels zoals vastgesteld door de overheid - daar móeten scholen zich simpelweg aan houden. Een school mag dat niet gewoon maar naast zich neerleggen.
We kunnen erover blijven discussiëren maar hier komen we niet uit Zolang iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt is het toch prima? Ik doe vooral wat nuttig is. Wat in mijn ogen geen afbreuk doet aan het onderwijs en de relatie met mijn groep❤️
Bij mijn dochter ( week nieuws) staat dat ze zoveel mogelijk de 1,5 meter regel tussen ll en leraar en tussen leraren onderling zullen handhaven tenzij dichterbij contact noodzakelijk is. Ook kregen we te horen dat we volgende week de groepsindeling en voor volgend jaar te horen kregen. Vind ik knap dat ze dat ook al uitgepuzzeld hebben in deze tijd. Er gaat hier in de buurt een school dicht dus ben benieuwd of mijn dochter ( dan groep 8) nog nieuwe kinderen in de klas krijgt.
Maar mijn kinderen hebben dus geen BSO omdat het normaal niet nodig was. Dan waren ze namelijk een uurtje alleen thuis en dan is hun vader er weer. Maar 5 dagen lang 3 -3,5 uur alleen thuis vind ik echt teveel. En school geeft geen andere opties. Heel irritant. Maar we moeten het er nog maar even mee doen.
Kan je dit niet overleggen met de school? Wij vangen de bso kinderen (en andere kinderen waarbij nodig) zelf op tot onze oude eindtijd.