Gedaan hoor, antwoord was: "Noodopvang stopt per 8 juni." Heb het gelukkig wel weten te regelen met mijn werkgever. Maar ideaal is anders.
Nou zeg... dit valt toch niet onder noodopvang? Je kan ouders niet op deze manier zo klem zetten vind ik. Onze noodopvang stopt ook maar als een ouder met zoiets komt mag het kind echt wel dat uurtje blijven.
Hier ook niet, zelfs voor die paar weken tot de zomervakantie niet. Baal dr ook van. Overblijf is duur en heen en weer gevlieg is ook niks.
Haha ja gelukkig wel, ik verdien iets meer dan 2,20 per uur . Maar mijn man is dinsdag vrij en ik vrijdag, dus normaal eet ze dan thuis. Maar wil nu niet steeds aan school moeten staan. Maar we doen het er mee hoor, ben blij dat ze weer naar school kan.
Hier zegt school dat ze dat verplicht zijn, inderdaad. Dus ook nu kleuters 4 dagen les krijgen neemt school verantwoordelijkheid voor opvang die 5de dag als dat noodzakelijk is. Het lijkt me gek dat school nu officieel weer volledig moet starten, ze hun hele eigen draai daaraan geven en dan hun schouders ophalen als ouders geen opvang kunnen regelen vanwege aangepaste schooltijden... Hier echt goed geregeld ook met de bso.
Wij hebben ook bericht van school. Mijn oudste zijn klas wordt op maandag, dinsdag en woensdag opgedeeld in tweeën omdat zijn juffen in een risico groep vallen en daardoor (logisch) nog niet voor de klas gaan staan. En in verband met het te kort aan leraren hebben ze helaas geen geschoold personeel kunnen vinden en hebben ze twee stagiaires die de groepen dan in tweeën gaan doen. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden eigenlijk..
Hmmm, vervelend inderdaad. Ik zou even afwachten en het aankijken. We hebben soms echt goede studenten die ik het gerust zou toevertrouwen. Maar ja, niet allemaal.
Wij hebben vandaag ook zowaar bericht gekregen van school. Volgende week volledig school zoals regulier, met 1 verschil, de helft van de school begint om 8.30 en de andere helft om 8.45. En de laatste groep is dan ook een kwartier later uit. En de oudste (groep 8) heeft gehoord dat vanaf volgende week alleen 's ochtends nog les wordt gegeven en de rest van de dag oefenen ze de musical (die wordt gefilmd, dus geen optreden). Verder nog geen informatie over een eindfeest of wat dan ook.
https://nos.nl/artikel/2336349-israel-sluit-90-scholen-weer-uit-angst-voor-nieuwe-corona-uitbraak.html en Blijft toch bijzonder, die verschillen in inzicht per land. Ik weet het, het virus is nieuw en we weten nog niet alles. Ik hoop alleen maar dat wat in Israel gebeurt, niet ook in NL gaat gebeuren. 't Blijft toch spannend.
Bij ons hebben de scholen, de opvanglokaties en de gemeente de handen ineen geslagen. Zij betalen gezamenlijk het uurtje opvang tussen school-uit en de reguliere tijd van start-bso. Wij als ouders betalen niets daarvoor. Echt top geregeld.
Als hier een nieuwe uitbraak komt dan zou ik het niet direct bij de scholen zoeken, maar eerder bij die debielen die denken op een vol gepakt strand te moeten gaan zitten, en denken dat het ok is met duizenden te gaan demonstreren (want dat is mijn recht!). Ik word echt boos van alles wat ik om me heen zie gebeuren. En dan straks de kinderen de ‘schuld’ geven? Pfffff
Het jammere is dat je dat dus niet weet... nu er zoveel tegelijk gebeurt weet je niet waaraan het zal liggen.
Volgens mij is dat met een contactonderzoek wel redelijk te traceren. Er zal altijd een deel van de besmettingen onbekend zijn. Maar als er een uitbraak is op een school, waarvan geen enkele leerkracht of ouder gedemonstreerd heeft, hoef je dus niet naar die demonstratie te wijzen.
Vanmorgen met 2 kids door de stromende regen naar school, kom ik aan heeft de oudste een snotneus :-/ thuis niks van gemerkt... Nu mocht hij toch naar binnen en even goed z'n neus snuiten... Zou de snotneus terug komen, dan zou ik gebeld worden om hem op te moeten halen (logisch), maar toen begon ze ook over dat ik z'n broertje dan ook weer mee moet nemen... :-/ er staat toch niet in de richtlijnen dat iedereen thuis moet blijven bij enkel verkoudheid? :-/ of heb ik iets gemist?
Alleen als je zoon ook koorts zou krijgen dan moet de rest van het gezin thuis blijven. Die snotneus zal wel van het buiten zijn komen.