Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ja, ik ga dat toch maar doen inderdaad.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Dus alleen voor een uur gym naar school?
    Nou dan zou ik haar afmelden. Echt onzin om daarvoor naar school te moeten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geloof echt niet dat de school dat hard kan maken.
    Op onze school is dit gelukkig ook niet zo. Maar als het hier was en de jongste was verkouden dan ging de oudste echt gewoon hoor. Die hebben in groep 7 alle lesuren nodig die er nog zijn.

Anouk2005, GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Vind het ook een vreemd verhaal, was toch alleen als iemand in het gezin koorts had dat iedereen thuis moet blijven?

maar in het geval van gg maakt het niet zoveel meer uit. Groep 8 is nu klaar, oudste heeft idd ook vrijwel alleen nog leuke dingen op de planning staan, en een net beginnende kleuter heeft nog een heel schooljaar groep 1 voor zich . Groep 7 is idd een ander verhaal, das een belangrijk jaar.

GossipGirlxoxo, tuc en Wellesnietes vinden dit leuk.
  5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Soms vind ik het wel lastig. Mijn jongste kwam donderdag van opvang met snotneus waarop de leidster aangaf dat de hele groep dat had en hij gewoon mag komen maar we het in de gaten moeten houden. Als hij gaat hoesten, niezen, meer verkouden of koorts krijgt moest hij thuisblijven. Hij heeft nog steeds dus wel die snotneus die ik af en toe moet afvegen vooral als hij buiten rent maar verder is er niks. Maar als ik dan het RIVM bekijk staat er bij loopneus thuisblijven. Wat is het dan? Voor Corona had ik zeker gezegd ja gewoon loopneus want verder is er niks maar nu twijfel ik over alles. Bij mijn peuter dan, mijn kleuter is zelden verkouden en als ie dat is, is het heel duidelijk en blijft hij sowieso thuis in deze tijd.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zou ik ook doen, desnoods uurtje in de tuin laten "sporten"

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Een loopneus in het rivm protocol wordt bedoeld als doorlopend snot.
    Onze GGD maakt onderscheid in groen en doorzichtig snot. Doorzichtig is vaak het begin van een verkoudheid maar kan ook komen door van buiten komen bv. Doorlopend groen snot is in elk geval nog een no go. Maar hier zullen ze ook echt in moeten versoepelen, want je kunt bepaalde kinderen in de herfst straks niet nog maanden onderwijs ontzeggen. Geldt natuurlijk ook voor werkende mensen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ja groep 7 is in principe het belangrijkste jaar! Maar wat zou je doen in de volgende situatie...
    Je meld de jongste af. Ze vertellen dat de oudste dan ook niet welkom is? Als je haar wel laat gaan dan word ze weer terug gestuurd (heeft je kind een rotgevoel) en als je haar dan thuis houd dan mist ze belangrijk onderwijs en krijgt school hun zin met kromme regels. Hier heeft het bijvoorbeeld geen zin het hogerop te zoeken want het overkoepelend orgaan heeft dit besloten voor alle basisscholen die onder hun vallen (Dus weet niet eens of onze directeur er zelf wel achter staat). En ik zou niet weten waar ik het nog hogerop dan het overkoepelend orgaan zo moeten zoeken?

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dat uur vind ik niet zo’n punt.
    Wel die toiletten. Dus ik ga haar inderdaad afmelden

Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik laat haar ook niet direct gaan, maar als ik weet dat ze dit van plan zijn dan ben ik dus direct op school wanneer de jongste opgehaald moet worden of in de ochtend als ik hem zelf afmeld. Dan ga ik dus direct ingesprek en laat ik de oudste gewoon naar boven lopen, die merkt daar niks van.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

In principe is het RIVM leidend, die hebben het meeste verstand dus ik zou hun adviezen ook opvolgen. Maar snap jouw tweestrijd heel goed als de leidster je verteld dat de hele groep dezelfde klachten heeft en gewoon wel komt. Je kan een corona test overwegen. Sinds 1 juni mag iedereen bij milde klachten al testen. Dan weet je zeker dat je er goed hem wel of niet thuis te houden.

12. GossipGirlxoxo

Hier zou dat dus betekenen dat oudste of bij de deur van het lokaal geweigerd word of uit de klas word gepikt. Vandaar mijn stukje vervelend voor oudste. Daar zou ik mijn kind dus niet tussen willen zetten, dan ga ik eerst zelf de strijd wel aan. Maar zeggen ze gaat gewoon dat zou hier niet op gaan (helaas).

13. tuc

tuc Niet meer actief

Een school die dat doet (met eigen verzonnen maatregelen)is de naam school niet waard. Dat zal hier ook rcht nooit gebeuren. Als ik dacht dat ze hier zoiets zouden flikken dan ging ik sowieso op zoek naar een andere school.

Anouk2005, GossipGirlxoxo en Relax vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Ja kan ik inkomen, maar buiten dit is het echt een hele fijne school. Een hele kleine school (180 leerlingen) en die zijn er hier in de buurt verder ook niet. De school hierna heeft 450 leerlingen en de rest allemaal meer dan 800! En ik vind het kleinschalige heel fijn. De directeur die kent ieder kind bij naam, staat elke dag bij de voordeur om elk kind bij naam goede morgen te wensen. Dat zijn de kleine dingen waardoor ik deze school een veilige en fijne omgeving voor mijn kinderen vind. En aangezien dit allemaal vanuit het bestuur van het overkoepelend orgaan komt zou dat betekenen dat ik een school buiten ons stadsdeel moet gaan zoeken en dat is qua reizen haast geen doen. Zit nu al verder van huis omdat ik perse deze school wilde voor de kinderen maar nog verder zou wel een dingetje worden.

tuc vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.123
    113
    Home
    How gaat het bij jullie op school met de doorstroom naar de volgende groep?
    Gaan alle kinderen door en doen ze nog citos?

Oudste zit in groep 3
    Belangrijk jaar vind ik
    is de basis van leren lezen en schrijven en vraag me af of ze straks niet teveel achterlopen

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier doen ze de cito's wel. Maar ook om te bekijken waar de kinderen verder staan- jongste (groep 6) was nu bezig met de cito van groep 7 . De oudste zit in 8 - dus die is bezig met de musical etc. Of alle kinderen doorgaan weet ik eigenlijk niet. Ik kan me ook voorstellen dat een kind dat het het hele jaar al erg zwaar heeft - misschien beter af is met blijven zitten. Maar oke . Er is wel al gesproken over wanneer ze gaan overleggen wie er naar welke klas gaat. En er is al gevraagd naar voorkeuren. Ook gaan ze gewoon 'wennen' in de volgende klas. Er zijn al 2 wen-momenten ingepland.
    Wij hebben trouwens Jenaplan onderwijs (groep 3/4/5 in 1 klas -en zo zijn er 3 klassen - groep 6/7/8 in 1 klas en dat ook 3x) - dus de samenstelling van de groepen verandert wel.

17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Hier doen ze wel cito's. Oudste groep 7, middelste groep 5. Van groep 7 is wel gezegd dat het minder leidend is voor het schooladvies dan normaal gesproken, als het erg afwijkt van de vorige cito en van wat er qua niveau te verwachten is dan doen ze ze in het najaar opnieuw.
    Of iedereen doorstroomt, geen idee. Mijn kinderen wel in ieder geval.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    hier ook een oudste in groep 3, hier doen ze wel verschillende toetsen, waaronder ook cito, om te kijken waar de kinderen staan.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Er worden hier geen cito's gedaan. Ze vinden het voor nu belangrijker om de aandacht te leggen aan het sociaal/emotionele. De cito's worden volgend jaar aan het begin van het schooljaar gedaan.
    In groep 3 is wel afgelopen week de DMT gedaan.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier doen ze de cito’s aan het begin van volgend schooljaar. Eindrapport wordt een soort verslag-vorm. En hoe het met wel/niet overgaan zit, weet ik niet eigenlijk. Sowieso hadden we voor de scholen sloten net weer gesprekken gehad en wisten alle ouders op dat moment wel waar hun kind zat, zeg maar. Ik denk dat ze op basis daarvan + hoe het nu gaat + de mening van de ouders nu gaan bepalen wie wel/niet over kan. Maar ik verwacht niet dat het rauw op iemands dak zal vallen als er een advies is om het jaar over te doen - dat soort zaken bespreken ze echt ruim van te voren al.

Deel Deze Pagina