Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wat betreft blijven zitten, we hebben het met school overwogen voor de oudste. In december was daar het eerste gesprek al over. Februari weer. Voor de meivakantie zijn de zittenblijvers eigenlijk al grotendeels definitief bekend. Hier is toen ook bij ons de beslissing gevallen om er toch niet voor te kiezen (uiteraard in overleg met school)

Vriendje van zoon blijft zitten en in het begin van de corona periode is dat al definitief besloten. Er kunnen altijd uitzonderingen zijn, maar een school die hun zaken op orde heeft zal daar niet out of the blue 5 weken voor de zomer mee komen.

Wellesnietes, Relax, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier beginnen ze gesprekken over het (mogelijk) zitten blijven na de herfstvakantie al. Nou ben ik niet op alle fronten onverdeeld tevreden over onze school maar dit doen ze wel netjes.

tuc vindt dit leuk.
  3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Bij ons is besloten dat alle groep 1 kindjes van nov en dec niet overgaan door Corona.
    Nu valt die van ons er niet onder dus mij maakt het niet uit maar gedurende de periode hebben we niks gehoord mbt opdrachten voor groep 1 dus als het mijn kind zou betreffen zou ik door de manier waarop er wel iets van vinden...

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    :eek:

5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nee joh.... wat erg dit.

Syane vindt dit leuk.
  6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier hadden we net 10 minuut gesprek gehad en was zoon ineens twijfel... plan van aanpak gemaakt en maar 1 week kunnen testen en toen school dicht. Uiteindelijk 2 gesprekken in corona tijd gehad waarvan 1 niet leuk omdat wij als ouders benoemden dat zoon enorm gegroeid was en de juffen twijfelde aan ons oordeel. Toen school startte zagen zij ook de groei en kregen we te horen dat hij toch doorgaat naar groep 3. Wij en zoon erg blij!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En normaal zouden die wel overgaan? Dan vind ik het nogal een besluit... Hier zijn november- en december-kindjes altijd bespreek-gevallen in groep 1 - de meesten doen wel nog een jaartje groep 1, maar altijd in samenspraak met de ouders en soms gaat een kindje dus wel over naar groep 2 (en kijken ze dat jaar weer of het nog eens groep 2 doet of doorgaat naar groep 3).

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Wel cito's maar niet bepalend voor overgaan/doubleren.

Doubleren weet ik niet hoe ze dat nu beoordelen, is bij mijn kinderen geen sprake van

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113

Ik weet het niet want ik ken de kindjes niet (die van ons zat er een week toen Corona begon). Bij mijn dochter zijn toen de kids uit nov/dec wel over gegaan naar groep 2 en daar blijft nu alsnog een deel van zitten in groep 2...

10. tuc

tuc Niet meer actief

Bij een herfstkind zou ik sowieso altijd kiezen voor overgaan naar groep 2. Groep 2 nogmaals kan altijd nog.
    Hier eentje van oktober die zonder twijfel door is gegaan naar groep 2, terwijl wij allemaal in ons achterhoofd hadden dat ze die dus dubbel zou doen. En dat was rond december ook al direct besloten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier gaan alle herfstkinderen ook altijd door naar groep 2 daarna wordt er verder gekeken. Nu blijft er maar 1 herfstkind langer kleuteren terwijl de andere 3 doorstromen naar groep 3. (Jarig van oktober tot en met dec)

tuc vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Jeetje, op basis waarvan?? 'Ja, ze konden hun veters nog niet strikken' of zo? :eek:

Dat kan mijn negenjarige dus óók nog niet, wij kopen alles dus met klittenband. Óóit gaat het kwartje wel eens vallen :roflmao:...

13. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    haha!

Ik heb geen idee. Ik hoorde het van een moeder van 1 vd kindjes die het betreft dat dit besloten was ivm Corona en teveel missen. En ergens snap ik dat ook nog wel, dec kindjes hebben uiteindelijk de helft van groep 1 zo’n beetje gemist.
    Maar omdat er dus geen opdrachten waren voor groep 1 tijdens Corona zou ik als het mijn kind zou betreffen op zijn minst bijzonder vinden

Whysteria vindt dit leuk.
  14. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.476
    885
    113
    Hier geen cito's, die worden begin volgend schooljaar afgenomen. Wel worden er andere meetinstrumenten gebruikt om te kijken waar de leerlingen staan.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier groep 7 en nog geen enkele communicatie over wel/geen cito, of de jaarafsluiting.

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik hoorde met avond eten gisteren dat ze bij onze zoon de afgelopen 2 dagen in groep 2 de Coto hebben gedaan. Toen ik vroeg hoe dat was gegaan antwoordde hij" Goed"! Op de vraag of 't moeilijk was kreeg ik "nee hoor, waren dezelfde vragen als vorig jaar.... Dus heb de streepjes weer op dezelfde plek gezet" xD ik weet dus niet hoe die citos eruit zien, maar ben benieuwd wat voor invloed dat op de uitslag heeft... Hahaha vorig jaar had hij uitzonderlijk hoog gescoord ;p

toch3 en WinterBird vinden dit leuk.
  17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier zijn ze bij zoon ook gestart met Cito (groep 6) gaan allen over sowieso . Dochter (groep 7) heb ik niets over gehoord. Ze start volgend jaar als het goed is met 5 vakken op de middelbare school, ben benieuwd of dat nog door gaat.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De cito aan het eind van het jaar is inderdaad dezelfde als die in februari heb ik altijd begrepen, alleen wordt hij zwaarder gewogen. Hier vinden de kinderen het ook niet zo'n ding verder. Fijn dat hij er zo op reageerde :)

bulakgirl vindt dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Bij ons dus ook geen cito
    Maar dat is dus per school verschillend

De oudste scoorde cito in Februari al op midden groep 4 niveau dus die zal van gr 3 wel naar 4 gaan maar sommige vriendjes hebben meer moeite wel benieuwd hoe ze dat gaan beoordelen

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Zo dat vind ik nogal wat. Hier kregen d kleuters wel een pakket met werkjes voor thuis, maar werd wel gezegd dat het niet perse moest gebeuren. Voor kleuters is spelen ook heel belangrijk. En al spelend kun je daar ook educatief mee bezig zijn.

Maar hier wordt er nog steeds gewoon per kind gekeken wat ze doen. Een deel van de nov/dec kinderen blijft idd nog een jaartje in groep 1, maar een eenl gaat toch door naar groep 2. Volgend jaar kunnen ze nog een keer kijken wat ze dan doen. Zeker in een 1/2 combinatie valt het helemaal niet op in welke groep het kind zit. En kan een groep 1 leerling ook heel makkelijk wat meer doorgeschoven worden naar groep 2.

Gelukkig is deze regel er niet bij ons. Mijn zoon is van 6 november als die nog een keer groep 1 zou moeten doen zou dat echt erg zijn. Hij loopt echt voor op gemiddeld.

Deel Deze Pagina