Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik heb het op school nagevraagd aangezien onze peuter ziek is en mijn kleuter mag gewoon komen. Antwoord was dat ze richtlijnen RIVM opvolgen en alleen bij ziekte koorts van andere gezinsleden thuis hoeven te blijven.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mmm onze school communiceert naar ons dat ze de rivm richtlijnen volgen maar ondertussen houden ze zich dus aan dat PO-raad protocol (maar vermelden daar niets over) welke @Liekje81 hier eerder deelde.
    Het is mij nou niet duidelijk wat de juiste manier is van regels opvolgen (moeten scholen wel of niet die PO-raad protocollen hanteren of mogen ze dit zelf kiezen?) Voor mij maakt het ook allemaal niet zo uit. Ik ben toch thuis en of ik dan thuis 1 verkouden kind heb of 1 verkouden en 1 fit maakt geen verschil. Voor mijn gevoel is dit toch al een weg gegooid schooljaar die laatste rare weken kunnen er ook nog wel bij. *Klopt wel voor de zekerheid even af* voor er morgen wel 1 met snotneus wakker word ofzo.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Hier gisteren 2 heel verdrietige kinderen van school gehaald... ze waren zo blij dat school weer gestart was en ze hebben hele fijne klassen, maar dochter heeft een hoestje... Bij ons moest de oudste dus ook mee naar huis en ze zijn beiden pas weer welkom zodra ze 24 uur niet gehoest heeft. Met het antwoord dat ze vaker een onschuldig hoestje heeft, wat hetzelfde klinkt en ze verder niet ziek was, werd niets gedaan. Omdat dit in theorie wel drie weken kan duren, hebben we toch besloten om haar vanmiddag te laten testen. Hopelijk is de negatieve uitslag morgenochtend op tijd binnen, want de kinderen willen dan nog dezelfde minuut terug naar school (op vrijdagmiddag doen ze vaak leuke lessen) en vanuit school zijn ze dan ook weer welkom! Fingers crossed...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat ontzettend sneu voor je kinderen! Ik snap dat ze balen. Ik hoop dat het testen meevalt en dat de uitslag inderdaad negatief is.

Toch wel een kleine kanttekening. Als de test negatief is (en die kans is gelukkig groot!) dan gaat straks een heleboel mensen roepen dat het beleid stom is en die school het verkeerd aanpakt.
    Maar als de test bij een kind wèl positief is, dan is de algemene tendens waarschijnlijk “nou, goed dat die school zo alert was”. En als een school kinderen met een ‘onschuldig hoestje’ gewoon 8n de klas laat, maar later blijkt daar toch een corona-uitbraak te zijn, dan wordt zo’n school publiekelijk aan de schandpaal genageld.

Ook hier geldt weer: tis ok nooid goet.

Juffie26, Lisa280887, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Eens met @tupp. Het is een lastige en vervelende kwestie voor kinderen en ouders, maar we moeten het ermee doen.
    Mijn dochter zit nu ook naast me op de bank. Ze is ‘niet lekker’, hoofdpijn en moe. De juf heeft afgelopen week een Coronatest gehad, omdat ze niet lekker en benauwd was, gelukkig negatief, maar hier op school zijn ze ook streng. Mijn neefje is al twee keer naar huis gestuurd met een snottebel. Nu hooikoortsmedicijnen gekregen en dat werkt. Weten ze ook gelijk dat hij niet altijd verkouden is, maar gewoon hooikoorts heeft.

Juffie26 vindt dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar ook in de po protocollen kan ik niks vinden over "broers en zussen" die thuis moeten blijven bij verkoudheid broer/zus. Enkel bij bewezen corona en/of koorts met klachten....

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Onze school heeft het opgezocht. Kinderen onder de 12 die verkouden zijn, daarvan hoeven kinderen onder de 12 uit het gezin niet thuis te blijven.

bulakgirl en Wellesnietes vinden dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Staat er toch echt hoor.
    20200611_212242.jpg

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Slecht te lezen zie ik, dit hopelijk beter.
    20200611_212524.jpg

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dankje! maar ook daar staat gedurende dag klachten ontwikkelen moeten ouders alle Kids ophalen.

Maar er staat ook dat enkel met koorts het hele gezin thuis moet blijven... Dus het protocol spreekt zichzelf een beetje tegen. Ook website Rivm geeft aan dat broers en zussen van verkouden kind gewoon naar school zouden mogen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze zoon heeft gespuugd en is wel wat warm. Geen koorts.
    Maar ik denk dat ik hem wel thuis ga houden morgen.

12. kaatjejannie

29 jul 2010
    69
    22
    8
    NULL
    NULL
    En dan vertelde mijn dochter dat de juf van gister keelpijn had en keelsnoepjes at in de klas....

Dochter heeft hooikoorts, school gemailed er over, en ook dat ze dus maar niet meer mee gymt buiten in het gras.T kind heeft zich vorige week enorm ingehouden qua hoest en niezen, want doodsbang om naar huis gestuurd te worden.

Ze hebben nog wel toetsen gehad deze week, of dat cito was, geen idee. Meester van de oudste is niet meer op school. Hij heeft een chronische ziekte en een verminderde weerstand. Ze hebben 2 invallers, en meester doet via videobellen nog wel veel met de klas.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

C blijft morgen ook thuis.
    Verkouden (ineens), keelpijn en verhoging.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat spreekt elkaar niet tegen. Met koorts hele gezin thuis, zoals rivm ook zegt. En met alleen klachten als verkoudheid mogen alle kinderen van het gezin niet naar school.

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar waar staat dat een kind niet naar school mag als een huisgenoot verkouden is? Er staat enkel dat als een kind gedurende de dag klachten ontwikkeld je alle Kids op moet komen halen... Dit denk ik om meedere momenten op school te verminderen.

Dus lijkt mij dan dat als bij enkel verkoudheid klachten een ander kind gewoon naar school mag.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O zo! Ja, daar zit wat in. Dat is dan niet duidelijk idd.

bulakgirl vindt dit leuk.
  17. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Deze 3 zitten doorgaans wel verspreid door de school he. Ook al is het uit 1 gezin.

18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook. ( Ik ben kleuterjuf...) Komt doordat ik inmiddels maandenlang mijn stem niet zo heb hoeven belasten en nu weer wel.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar die kinderen zijn niet zozeer het besmettingsgevaar. Hier hebben beiden kinderen het van moeder gekregen.

20. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ze zeggen dat kinderen weinig bijdragen in de besmettingen... maar als er 3 kinderen op een school positief getest zijn moet de school wel dicht. Want ja, besmettingen....

Snap je hoe scheef het is?

Deel Deze Pagina