Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind dit ook prima. Normaal ben ik bijna 1,5uur op school voor gesprekken voor 3 kinderen en pauzes daartussen. Nu via teams kan dat gewoon aan de keukentafel en kan ik tussendoor gewoon mijn ding doen. Hadden ook een voorlopig advies gesprek, maar geen verrassingen.

We doen op het werk veel moeilijkere gesprekken en vergaderingen via Teams, dus dit was geen enkel probleem vond ik.
    Kinderen waren ook blij, hoefden niet met de hele club mee naar school en op elkaar wachten.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja tussendoor even koken :roflmao::roflmao::roflmao:

amdaa vindt dit leuk.
  3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Het 10 minuten gesprek gister was gelukkig gewoon in de klas. 1 richtings verkeer in de gangen en de directeur stond klaar met de alcohol spray.
    Fijn om de meneer even goed te kunnen spreken. En om de klas weer te kunnen zien. Zien waar ze de hele dag uithangt. Welke werkjes van haar aan de muur hangen

Ik hoop wel dat we straks het schoolplein op mogen. Het is veel groter dan het pad waar we nu op staan. En ik mis het contact met andere ouders. Ze is nog maar 5. Ik wil die andere ouders ook een beetje leren kennen. Op het plein maak je nog eens een praatje. Nu sta je in een soort rij naar voren te schuiven tot je jan zwaaien naar je kind. Erg ongezellig. Snap dat het nu zo moet hoor. Maar hopelijk blijft dit niet

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Op de school waar ik werk zou dit echt niet geaccepteerd worden. Is de directeur op de hoogte van het feit dat het niet gegeven wordt? Anders zou je de MR kunnen inseinen. Engels is vanaf groep 7 een verplicht vak: https://tule.slo.nl/Engels/F-KDEngels.html

Youtan vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier staan de kleuterouders gewoon op het schoolplein. Al die tijd zo geweest. School zit in het centrum en er is verder niet veel ruimte.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kamp van volgend jaar afgelast????

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tuurlijk is de directeur op de hoogte en de mr ook, de mr praat de directeur na. Vier handen op een buik. Wij zijn uitgebreid met beiden in gesprek geweest en je schiet daar niks mee op. Engels is in theorie verplicht ja maar er staat nergens beschreven wat een kind aan het einde van de basisschool precies moet beheersen en daar komen ze mee weg. Ze vinden het geen prioriteit.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben trouwens eind mei een gesprek gehad op school met ib-er en orthopedagoog en zo en dat was gewoon op school, wel in de lerarenkamer voor de afstand. En bij regen mag je je jleuter ook binnen halen ipv op het plein. Verder pas een keer met de middelste meegeweest met een slootles en toen mocht ik ook gewoon de klas in.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Jep uit voorzorg...

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Los van Corona werd bij ons ook amper Engels gegeven hoor (groep 7), lessen waren op 2 handen te tellen en stelden niet zoveel voor.
    Ik vraag me echt af hoe dit zal gaan in groep 8.
    Het is dat die kinderen Engels overal zelf oppikken..

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is toch bizar? Er is helemaal niks afgezegd in 2021 (en dan heb ik het over dingen als Eurosongfestival ed)..
    Dat slaat toch nergens op?

Syane vindt dit leuk.
  12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hou ze bovenstaande doelen maar voor, dat is wat ze moeten kunnen. Erg slordig ook van de MR! Heb je het al hogerop gezocht? Bovenschools directeur?

Ik vind het heel... bijzonder, laat ik het daar maar bij houden.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja dat was hier ook gezegd “wat maakt het allemaal uit ze leren het toch via youtube” o_O lekkere instelling.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lekker voorbarig van school zeg...

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nee alleen bij de directie en mr. Maar zou het dan helpen?

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Persoonlijk vind ik meer dingen nergens opslaan hoor. En ik mis landelijke richtlijnen. Nu doet elke school maar wat. Zn school als onze heeft blijkbaar duidelijk instructies nodig.Anders schrappen ze uit voorzorg alle activiteiten. Overigens durf ik niet te zeggen of het aan het bovenschools bestuur ligt, dat kan natuurlijk ook.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.354
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het ook mee eens. Misschien is het in de winter wat minder prettig om de buitendeuren van de lokalen open te hebben. Maar zolang het weer het toelaat is het fijn om niet met zijn allen tegelijk door een veel te kleine hoofdingang naar binnen te gaan. Zodra een kindje gaat wennen dan is het wel fijn om een paar keer mee te kunnen voordat het een afzet routine op het plein wordt.

Felice vindt dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar het zou wat zijn als voor elk besluit op uitvoeringsniveau voor elke organisatie landelijke richtlijnen (vanuit de overheid?) zouden moeten komen.
    Zoiets willen wij als samenleving ook helemaal niet.

Het sector zelf kan ook verantwoordelijkheid nemen en gezamenlijke beslissingen nemen binnen geschetste kaders.

En iets in juni 2021 afzeggen is al helemaal op geen enkele richtlijn gebaseerd.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Jemig, hier komt overigens ook geen ouder in school, maar jullie school is wel heel bizar van alles wat ik lees.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nou de MR kan al meer dan ik lees. Maar ik zou dit inderdaad bovenschools aankaarten inmiddels.

Deel Deze Pagina