Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hand schiet omhoog met een snelheid waarvan Hermelien Griffel onder de indruk zou zijn.》 Oeh, oeh, deze weet ik!!!
    Wipt op stoel op en neer.》Mag ik, mag ik??

Ik weet het antwoord op de vraag of het een slechte school is! Geen Engels omdat de leerkrachten het niet aankunnen?!?!?!《raapt onderkaak van grond》Daar is nascholing voor!

Ja, het is een slechte school, met een beroerde directie. Dit kan ècht niet.

Koekie1, Anna009, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Als ik net zo in de nieuwsbrief las is er voor groep 8 een aangepast programma. Een vervanging voor kamp, afscheidsavond aangepast.
    Vossenjacht gaat door alleen niet voor de kleuters. En geen ouders die meelopen maar extra leerkrachten/personeel

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dat ligt eraan wanneer het kamp plaatsvindt. Hier in het begin van het schooljaar. Medio september. Dus dan is nu al cancelen niet zo vreemd.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom? Er is een heel kampprotocol, goedgekeurd door de overheid. Onze kinderen gaan in juli gewoon op scoutingkamp.

5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dat klopt. En toch zijn hier veel kampen afgelast.
    Protocol is leuk maar als heel veel activiteiten ( bezoek zwembad, pretpark enz) tot op de minuut gepland moeten worden of niet door kunnen gaan, als er te weinig vrijwilligers zijn, als er nog veel ouders niet staan te springen om hun kind te laten gaan, enz. Dan is de keus geweest om de boel te cancelen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dan verplaats je het kamp. Echt de grootste onzin om het nu al af te zeggen.

Fuddey vindt dit leuk.
  7. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Kampeerboerderijen zijn vaak helemaal vol geboekt. Hier standaard in de derde week school kamp. Op vaste locaties. Met veel ouders die helpen. Dus is het gecancelled want dat is te lastig met afstand houden etc. Ik begrijp het wel

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Tja. Zoon gaat misschien in september op welkomstkamp met school. Zou een half jaar later niet zoveel zin meer hebben.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageerde ook op de groep 8 kampen. Maar sowieso vind ik het te voorbarig om al af te zeggen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ach ja hier is het ook afgezegd, is niet anders, het werd ook te krap aangezien ze eind volgende week al vrij zijn. Nu al voor komend jaar afzeggen vind ik ook wat voorbarig. School heeft hier net geboekt voor groep 8 volgend jaar.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier in school is het echt niet mogelijk om afstand te houden, Er komen gewoonweg teveel ouders in school om je aan die 1,5 m te houden. Mij maakt dat allemaal niet zo uit maar er zullen er genoeg zijn die daar weer een issue van maken, Van mij mogen ze het zo laten tot de zomervakantie. Als het straks weer mag weet ik eerlijk gezegd ook niet of ik weer die school in ga om te brengen, De jongste gaat dan naar groep 4 en is dan net 8 jaar en op deze manier gaat het best heel goed. Groep 4 is sws het laatste jaar dat ouders naar het lokaal komen mits je iets te melden hebt ;)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik vind het ook een echte verademing. Ik mis het ook totaal niet.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik, ik vind het zoals het nu gaat ook prima geregeld hoor. Ik hoef niet persé de school in wanneer ik mijn kind breng, het gaat zelfs lekker snel nu allemaal. En ik kan me ook voorstellen dat sommige leraren het zo veel beter vinden, geen ouders meer die blijven plakken in de klas :p Ging mij vooral om de oudergesprekken.

Anouk2005 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Het is wel jammer om in het begin geen terugkoppeling te krijgen over hoe het gaat als een kind net gestart is. Daar zijn de oudergesprekken dan voor, maar die heb je ook niet zo vaak per jaar. Het snelle wegbrengen is prettig, maar ik zou het wel fijner vinden om dan wel vaker te horen hoe het gaat.

15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ik begreep van de week van een leerkracht dat op onze school het groep 8 kamp gewoon doorgaat in de 3e schoolweek na de zomervakantie. Hier gaan al nooit ouders mee, alleen een paar leerkrachten. Enige verschil is dat die normaal samen op een kamer slapen maar dat mag nu niet. Daar hebben ze een oplossing voor. Verder gaan ze niet naar een zwembad, pretpark ofzo. Alleen activiteiten met de eigen groep.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oudergesprekken wil ik liever ook face to face, de laatste was via Google meet en als de verbinding even wat minder is hoor je het minder goed en het leidt ook af. Voor kleuters brengen mogen ze wel een uitzondering maken. Die zijn nog zo klein en bleu maar groep 3 na bijv de kerstvakantie mogen ze van mij het brengen in school afschaffen en als er een keer iets is om te melden dat dit wel gewoon kan, Hier is het soms echt abnormaal druk in school. De gangen boven zijn ook smal en je loopt soms echt rijen dik en dan steeds die ouders bij de deur, dit mis ik dus echt totaal niet evenals dat wachten op het schoolplein.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kleuters kunnen na een paar weken wennen toch ook zelf de school in?
    Weet je wat het voor die allerkleinsten vaak vervelend maakt om door de gangen te lopen? Dat het zo ramvol staat, voornamelijk met ouders. Bij voorkeur met kinderwagens of complete bolderkarren.

Felice, olleke, Wen86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hier wel veel kinderen verkouden op school sinds deze week.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, hier een vrij smalle gang en dan 30 kleuters bij de kapstokken plus allemaal minimaal 1 ouder en soms een broertje/zusje mee en voor de gezelligheid nog oma, tante, etc. Dus ruim 60 personen... Dat is zooo druk en de kleuters zien vooral benen en billen om zich heen, van alle volwassenen. Ik vond het altijd leuk om even ‘s ochtends te zien hoe ze de dag beginnen, even samen een puzzeltje maken etc... maar ik was ook wel blij dat het vanaf groep 3 niet meer zo gaat ;) En nu is het dus al een paar weken zo dat de kleuters zelf naar binnen gaan, en dat ziet er zooo kalm en overzichtelijk uit! Heerlijk!

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Bij ons zitten er 3 kleuterklassen naast elkaar en de groep van mijn oudste zit ook bij een smalle gang.
    En als er dan ook nog een paar tweelingwagens in die gang staan.
    Vreselijk vind ik het.
    Nu gebruik ik mijn duowagen alleen nog maar als enkele wagen, maar dan nog. Dat geduw in de gang, kind die altijd midden in het pad gaat staan kijken wat er in haar broodtrommel zit (deed die van mij).
    En dan de koelkast die in de hoek staat...

Ik ben blij met het halen en brengen zoals het nu is.

Deel Deze Pagina