Scholen open/dicht

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by xSNDY19x, Apr 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Hier was het altijd alleen d kleuters naar binnen brengen. En groep 3 geloof ik alleen de eerste week. Maar ze willen nu definitief invoeren dat ook de kleuters opgehaald worden op het plein door de leerkracht. En dan misschien 1x pr week wel in de klas brengen, zodat ouders toch nog d klas kunnen zien, de werkjes etc.

Zonnestralen, Wen86 and Anouk2005 like this.
  2. Zana28

Zana28 Actief lid

Dec 29, 2010
    379
    48
    28
    #4202 Zana28, Jul 1, 2020
    Last edited: Jul 1, 2020
    Het oudergesprek is tegen de verwachting in op school, maar er mag maar één ouder komen en zonder kind. Ze hadden de afgelopen jaren juist leerkracht-kind gesprekken gevoerd, waar de ouders "erbij" mochten zijn. Dat zonder kind vind ik niet erg, ik denk dat je daardoor juist makkelijker dingen bespreekt, dan in het bijzijn van het kind. Ik hoop dat ze deze keer niet zo moeilijk doen over de "echte" resultaten, zoals methodetoetsen en Citoscores en wij deze mee naar huis krijgen om ze rustig te bekijken. In het portfolio staan alleen algemene dingen en dan kun je nog niet eens goed zien van welke juf de extra opmerkingen zijn, die trouwens wel positief en opbouwend geformuleerd zijn. Er staan drie verschillende handschriften erin....

Ik verwacht dat ze de ouders nog heel lang "buiten" de school houden, dat is namelijk lekker rustig voor de leerkrachten en de kinderen...bij ons waren ze juist altijd heel gemakkelijk met 's ochtends mee naar binnen lopen en even kijken wat ze zo gedaan hadden.

Vervelend vind ik dat ze volgend schooljaar weer een juffenwissel hebben net na de kerst, ze beginnen al met 2 nieuwe, en dan wordt er binnen het schooljaar weer één vervangen. Ze hadden tot nu toe nog nooit een jaar zonder zwangerschap, zwangerschapsverlof of verhuizing van één of twee juffen...het lastige is dat je als ouders er geen inspraak hebt, je krijgt de planning en achteraf is er niet veel meer aan te doen. Nu is mijn zoon daar makkelijk onder, maar er zijn ook kinderen in de klas die dat heel vervelend vinden. En als ouder is het ook steeds weer wennen en uitzoeken bij wie je nu moet zijn als er een probleem is. En de oudergesprekken zijn ook alleen met één leerkracht in de meeste gevallen. Ik hou mijn hart vast voor een nieuwe eventuele coronagolf in het najaar, het contact wordt alleen maar minder....

Ben benieuwd hoe ze de grote schoonmaak voor de vakantie organiseren....of daar de ouders dan wel mogen "opdraven".

3. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    Die ouders heb je altijd
    zelfs nu er word gevraagd je kind te brengen en gelijk weg te gaan en er staat elke dag een groepje voor de ingang te ouwehoeren

Wel vind ik het jammer dat ze op de laatste schooldag altijd iets leuks deden zoals pannenkoeken bakken en spelletjes etc hebben afgeschaft

Zxcvb likes this.
  4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Rapport bespreken lijkt me ontzettend makkelijk te realiseren zonder veel geloop in en om de school.
    Het is een sbo waar 80% met een bus komt dus veel gewandel is er sowieso nooit.
    Kan het gewoon niet stroken...al de demonstratie heeft geen piek opgeleverd maar scholen doen extreem krampachtig.

Zxcvb and tuc like this.
  5. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,272
    17,147
    113
    Hier wordt het dit jaar door een bedrijf gedaan. Maakt mij niet uit, had toch niet gaan helpen nu ;)

Zxcvb likes this.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Hier gaat het speelgoed van de kleuters mee naar huis. Elke kleuter krijgt een zak speelgoed om schoon te maken.
    Het gebouw zelf weet ik niet.

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    ik doe dat zelf dit jaar. Normaal geven we bakken speelgoed mee om thuis schoon te maken en is er een schoonmaakmiddag (kleuters). Maar dit jaar doe ik het zelf net de kinderen. Precies om dit gevoel bij ouders te voorkomen.

Verder hebben we een schoonmaakster en een schoonmaakbedrijf die het gebouw schoonmaken.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Scholen doen niet extreem krampachtig. Die houden zich gewoon aan de nationale richtlijnen. Dat jij het als privé-persoon misschien niet eens bent met die richtlijnen, is een andere discussie. Maar als instelling heb je je daar gewoon aan te houden.

Zxcvb, Zonnestralen and rijo like this.
  9. paula1984

Dus als ik het goed begrijp mogen er geen mensen in de school die geen leraar zijn? Zijn dat de officiële richtlijnen vanuit het rivm?

10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113

11. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Screenshot_20200702-073630.jpg

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Jawel, o.a. vaste vrijwilligers (die hiervoor een vergoeding krijgen, zoals bijv. overblijfkrachten en soms mensen die de schoolbibliotheek bemensen e.d.), ambulant begeleiders, stagiaires.

Het protocol is niet geheim hoor ;) Je kunt het gewoon op deze site downloaden en lezen. Op pagina 2 zie je het bij punt 5 staan: ouders komen niet op school of op het plein. Wat dat plein betreft staat verderop wel dat bij halen & brengen eventueel (een deel) van de ouders op (een deel) van het plein mag komen, als afstand houden daardoor makkelijker te realiseren is.

https://po.lesopafstand.nl/app/uploads/Protocol-volledig-openen-basisonderwijs.pdf

13. paula1984

Duidelijk.
    Scheelt me ook een jaar speelgoed schoonmaken en lokalen poetsen.
    Weet jij toevallig ook misschien wat de gedachte erachter is om dit zo te doen, en waarom er scholen zijn die wel rapport bespreken in de school? Dat zou dan toch niet mogen als ik dit lees?

Verder heeft @tupp wel gelijk dat het zeker aan mijzelf ligt. Ik vind het de grootste kolder ondertussen met alle regels. Het weegt mi totaal niet meer op tegen de gevolgen van bijvoorbeeld psychische klachten die veroorzaakt worden of angst aanval bij kinderen in mijn zoons klad omdat ze de houvast kwijt zijn van hun ouders die anders soms even naar school konden komen.

14. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113

87chantal87 and paula1984 like this.
  15. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Hier mogen we de kinderen een bigshopper meegeven en die vult de juf met speelgoed wat we thuis schoon kunnen maken.

Vorig jaar heb ik ook bij de kleuters kasten, speelhoeken, etc schoongemaakt. Dat kan nu dus niet.

Zxcvb likes this.
  16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Hier idem

de klas wordt nu door de klas zelf gepoetst

17. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Hier is in mei het kindervakantie werk ( 2 dagen zonder overnachten) al afgezegd. Is pas eind aug.
    Totale onzin dat toen al te cancellen

tuc likes this.
  18. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Op onze school zo dubbel, locatie a hebben 2 juffen buiten oudergesprekken gedaan. Andere via google meet.
    Dochter vandaag stoeltjes passen en ik mag om 11:00 daar intake gesprek voeren met juf op locatie b
    Maar mocht vanochtend niet mee naar binnen....

Morgen slot dag met vele spellen en workshops begeleid door externe maar wij als ouderraad mogen niet komen helpen met fruit snijden ranja schenken etc....

Zo krom allemaal hier

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Inmiddels weer wel

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier is het protocol gewoon nog geen ouders in school. Dat mag school niet zomaar zelf veranderen, ook al zouden ze dat willen. In het nieuwe schooljaar worden wel versoepelingen verwacht en ze zetten hier in op de kennismakingsgesprekken (tweede of derde week na start schooljaar) weer op school.

Share This Page