Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik verwacht geen landelijke schoolsluiting. Maar wellicht wel dat in brandhaarden scholen gesloten worden, als er te veel leerkrachten uitvallen door ziekte. Maar dan bekijken ze het dus per school of misschien per wijk / stad / regio.

GossipGirlxoxo en autumn86 vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oplaaien zal het vast weer een keer maar zolang de IC weer niet volstroomt zou ik het heel bijzonder vinden als alles weer dicht gaat.
    We gaan het wel zien. Nu gaat het goed en moeten we daar maar van genieten.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik verwacht niet dat ze de basischolen weer dicht gaan doen. Middelbaar misschien deels.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik verwacht dat de huidige maatregelen nog wel een tijdje zullen gelden op scholen, maar geen nieuwe sluiting. Tenzij ze ineens toch ontdekken dat kinderen het makkelijker verspreiden dan eerder bleek, maar die kans acht ik ook klein.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn verwachting is dat veel landen hun grenzen eind september weer (deels) dicht zullen gooien voor recreatief verkeer.
    Dan is de noodzaak van het toerismeseizoen grotendeels voorbij en kunnen ze daar al wat rust mee brengen.

Verdere ingrijpende maatregelen qua scholen sluiten oid denk ik niet.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

¹
    Ik verwacht ook niet dat ze basisonderwijs weer gaan sluiten maar wachten met maatregelen kan natuurlijk niet meer tot zoals in maart pas als de ic's gaan volstromen. Dan zijn ze al te laat met de maatregelen. Ze moeten dat met maatregelen nu zien te voorkomen, tenminste ik hoop dat dat een les is die ze getrokken hebben uit de 1e piek.

On topic, hier gaan ze na de zomer verder zoals ze eindigden voor de zomer. Geen ouders de school in. School gaat om 8.15 open ipv 8.20 en start 8.30 voor iedereen zodat de leerlingen wat verdeeld binnen komen. Alle leerlingen gaan zelfstandig vanaf de hoofdingangen naar de klas vanaf groep 1 tm groep 8. Groep 1 en 2 mogen vanaf 15 minuten voor / tot einde schooltijd worden opgehaald op het kleuterspeelplein, of buiten het hek hiervan. De kleuterjuffen kijken bij de deur welke ouders er al staan en zodra ze die ouder ziet laat ze het kind via de speelpleinkant zelf de klas verlaten. Op zich prima geregeld. Groep 3 tm 8 komen gewoon de normale eind tijd zelfstandig naar buiten toe.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier op de basisschool ook nog niet op het schoolplein en ook niet in de school maar wel weer de normale schooltijden. Gewoon weer half drie uit ipv 14.15.
    Het VO heeft nog steeds de intentie om weer te starten zoals voor Corona, ik hoop dat ze dit ook gaan doen.
    Het MBO/HBO gaat deels online maar de eerstejaars zullen het meest op school zijn.
    Mijn oudste heeft 2 sept zijn kennismaking en dan zal die het wel allemaal horen.
    Die jongen is totaal niet geschikt voor online lessen dus ik hou mijnhart vast of het wat zal gaan worden.
    Is toch ook wel gebleken dat het hele online les gebeuren geen succes is geweest.
    Veel absentie, fraude met proefwerken etc.
    Zo snel mogelijk weer terug naar het normale onderwijs aub

Deel Deze Pagina