Mwa, die zou ik nou behoorlijk laag op mijn prioriteitenlijst hebben. Al haar nieuwe klasgenoten gaan dan de eerste schooldag starten, dus de eerste schooldag is dan automatisch de kennismakingsdag. Ik heb zomerkinderen, ze hadden op de basisschool dus niet eens wendagen of kennismakingsdagen. Gewoon uit het niks de eerste schooldag in augustus volledig gestart. Ging prima (want het was zoals het was)
Vroeg al! Wij kregen gisteren de brief binnen - de kennismaking hier staat voorlopig gepland op 1 juli . Hoewel; ik zit net te denken - wij zitten natuurlijk in een andere regio... hier gaan we naar school tot 18 juli meen ik... Als jullie bij de vroege horen - is het anders. Ik vind het trouwens ook wel belangrijk hoor. Toch een stukje spanning. De kleuterstart is niet te vergelijken met dit. Die kennismaking geeft wel rust denk ik. Een klein beetje weten waar je aan toe bent straks. Dochter zal ook niemand kennen straks. Dus dan is zo'n kennismaking wel fijn. Wat niet kan, kan niet. Maar als de scholen mogelijk weer gaan starten in mei - juni - dan zou je verwachten dat dit ook door kan gaan. Al dan niet in aangepaste vorm.
denk dat je het wat groter maakt dan dat het werkelijk is. je kan prima een school starten zonder kennismakingsdag. hadden wij vroeger ook. 1e schooldag en daar zag je gewoon je klasgenoten voor het eerst en hoorde je over hoe en wat. dat was je kennismakingsdag. je start ALTIJD blanco aan een schooljaar. je gaat blanco naar een kennismakingsdag en is die er niet dan ga je blanco naar je eerste schooldag. je ziet je nieuwe klasgenoten voor het eerst op een kennismakingsdag en is die er niet dan zie je ze voor het eerst op je eerste schooldag.
Ik reageer even op jou. Volgens mij heb je een zomerdochter, ik heb een zomerzoon. Jammer dat mensen gaan bagatelliseren. Tuurlijk is een kennismaking niet onmisbaar maar vergeet niet dat het nog helemaal niet duidelijk is voor deze kinderen hoe hun basisschooltijd afgesloten gaat worden en hoe hun middelbareschooltijd gaat beginnen. Wie zegt dat zij straks in augustus normaal naar school kunnen? Mijn zoon vindt die onzekerheid helemaal niks en ik geef wel om zijn geestelijke gezondheid en rust. Dus @sidmick ik begrijp jouw dochter helemaal en duim voor de kinderen die nu in groep8 zitten.
Ik begrijp het ook wel en helemaal nu het schooljaar zo abrupt is afgebroken en dan de onzekerheid of ze überhaupt in september naar het VO kunnen. Ik zou daar als groep acht kind ook heel verdrietig van worden.
Vooral die afsluiting van het schooljaar. En het feit dat een aantal kinderen de kans is ontnomen om a.d.h.v. de eindcito toch hun advies bij te stellen. Daar word ik als groep 8 juf heel verdrietig van.
Doe eerste schooldag op het VO komt vast wel goed, ook zonder kennismaking voor de vakantie. Natuurlijk is het spannend, maar dat is het dan voor alle kinderen. En school kan er ook dan extra aandacht aan besteden bijvoorbeeld. Daarbij, zoals al eerder gezegd, ging het voor ons vroeger ook zo. Nee, het is niet ideaal, maar wat ik veel erger vind voor groep 8 kinderen is dat ze misschien hun basisschoolperiode niet kunnen afsluiten zoals dat normaal gebeurt. Met een musical en mogelijk nog een kamp, met andere leuke dingen waarmee je toch een hele belangrijke periode van je leven samen met je klasgenoten afsluit. Dat vind ik echt heel sneu.
Als t op Facebook staat, is t waar.... Toch? (wel triest als er inderdaad een meisje van 5 is overleden uiteraard, maar een reactie op Facebook is niet de beste bron idd)
Niet gelezen wel gelezen (in het nieuws...) dat er Onder de overleden personen iemand tussen de vijftien en negentien jaar is overleden. Maar ze had wel onderliggend lijden. Ik vind fb zoiets van, daar wordt alles maar neer gepleurt. Het kan waar zijn, maar ook niet...
Als ze niet getest is, dan valt het zogezegd niet onder de Corona doden. Maar het betekent niet dat ze geen Corona had. Wat ik wilde zeggen: mocht dit toch waar zijn. Dan lijkt mij dat dr scholen liever dicht blijven. rtl nieuws 29 mrt
Hoe verschrikkelijk de individuele situaties zijn (en dit nieuws is echt verschrikkelijk), is Covid op zich geen levensbedreigende ziekte voor kinderen. Gelukkig maar.. Er zijn helaas veel gevaarlijkere virussen voor kinderen, zoals RS-virus. Daarvan gaan gemiddeld vele malen meer kleine kinderen naar de IC of erger. Vanuit het risico voor kinderen bekeken, zou ik bijv KDV's eerder sluiten bij een RS-uitbraak dan bij corona. Scholen en kinderopvangcentra zijn ook nooit gesloten omdat Covid gevaarlijk is voor de kinderen zelf. Uitzonderingen zijn er helaas altijd..
Dat kan echter staat het op mijn prioriteiten lijst hoog. Voor het welzijn van mijn kind zou het zeer wenselijk zijn dat zowel afsluiting als start op een fijne wijze verlopen. En natuurlijk moet het verantwoord zijn. een kennismaking zou voor haar gevoel een wereld van verschil maken omdat ze dan een stukje stress kan loslaten waar ze anders nog maanden langer mee door loopt. In onze tijd was het er niet en dus waren wij daar ook niet op ingesteld, dat maakt het verschil. Ik vind ook niet dat je de start bij de kleuters kunt vergelijken met de start op het VO, dat is een totaal andere levensfase
Hier ook een in groep 8 en ondanks dat er ergere dingen zijn, mag je je hier toch gewoon druk om maken? Ik vind het ontzettend sneu dat alles vervalt, musical, kamp etc. Dat soort dingen van groep 8 herinner ik me nu nog. De kennismakingsdag is hier nog niet afgezegd, zou fijn zijn als het door kan gaan .
Wat ik jammer vind is dat het artikel alleen kijkt naar schoolprestaties. Niveau van taal, rekenen en lezen. Maar school is zoveel meer dan dat. Het biedt structuur, het leert sociale omgangsvormen en zoveel executieve vaardigheden, die thuis een stuk minder aan bod komen. Voor rekenen en taal hoeven mijn kinderen idd geen school ‘in te halen’, maar op andere vlakken schieten ze echt wel tekort nu.
https://www.1limburg.nl/ggd-voorzichtig-denken-over-heropenen-basisscholen?context=section-1 Er wordt gesproken over weer openen van scholen en kinderopvang omdat buitenlands onderzoeken hebben aangetoond dat kinderen nauwelijks bijdragen aan verspreiding en besmetting van het virus. Ben benieuwd.