Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als het kan graag. Want in een volgende groep hebben ze dat ook weer nodig. Het zou fijn zijn als dat leeftijd conform blijft.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Toch zijn er ook tegenstrijdige berichten die zeggen dat kinderen wel kunnen overdagen zoals bijv in china

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik lees ook alleen maar "Lijkt zo en denkt".. nou zou het graag zeker weten.

MyMiracle, EdN, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mammielove

Ik geloof ook zeker wel dat dat kan hoor, maar dat risico zal dus heel klein zijn.
    We gaan het zien :)

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je krijgt toch ook geen nauwkeurige cijfers, want er zijn wel kinderen die er wel goed ziek van worden en ook kinderen die waarschijnlijk besmettelijker zijn dan andere kinderen. Maar als onderzoek echt uit heeft gewezen dat kinderen gemiddeld genomen zowel veel minder makkelijk besmet raken als het minder makkelijk overdragen (want die 2 dingen lees ik), dan is qua versoepeling openen van kdv en scholen de meest logische stap. Alleen jammer dat je in het artikel geen bron leest van die buitenlandse onderzoeken, geen idee hoe betrouwbaar de website is, is het gewoon een betrouwbare regionale nieuwssite? Ik woon zelf in Gelderland namelijk ;)

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Voor de nieuwe brug piepers zal heus wel rekening mee gehouden.
    We zijn nu aan het denken en invullen terwijl wij kompleet blanco zijn.
    Maar we zijn er nog lange niet las in het artikel dat wij langere schooluren hebben als menig andere land.
    Dus ze gaan niet gelijk bij dag 1 al vol in de boeken.
    Nee de eerste week zal kennis maken zijn en aftasten zijn.
    Regeltjes horen tijden etc.
    Dan pas zal de school op starten denk ik voor hun.

Ik zelf ben verhuis 200 km verder in de overgang van 8 naar de eerste en heb er niets aan overgehouden.
    Geen mens die kende hoor en ook maar 4 weken vakantie.

Vond het heerlijk.

amdaa vindt dit leuk.
  8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het gaat erom dat jonge kinderen misschien wel elkaar en hun ouders mogelijk besmetten maar dat dat geen druk geeft op de IC’s (want niet echt risicogroepen). Daarom kunnen de basisscholen misschien wel weer open. Onder voorwaarden natuurlijk: ouders blijven buiten en houden wel afstand.
    Middelbare scholen: ander verhaal. Meer risico tot besmetting en meer druk op bijvoorbeeld het OV want deze scholen vormen een spilfunctie in een regio. Basisscholen zijn meer ‘buurtgericht’.

Maar goed, ik zou zelf enorm blij zijn als zoon straks weer lekker naar school kan. Aan de andere kant vind ik het dan weer wel raar dat een van zijn juffen oma is en haar kleinkind niet ziet momenteel maar straks wel een klas vol kinderen tegenover zich heeft....

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    fairy2011, meintje, merah en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb zulk iets als blijkt dat het verantwoord is deal ermee.
    Als het niet verantwoord is .sluiten tot de zomer en dan de zomer inkorten met 2/3 weken.

merah, Anouk2005, sillies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nee het inkorten zien ze absoluut niet zitten, dat staat er ook bij :p

merah, Luna86, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja dus geen enkele flexibiliteit mogelijk,kom dan met een tegenvoorstel

Anouk2005, suus1983, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dat staat er ook in, een uitzondering voor examenleerlingen die wel naar school mogen, is dat niet voldoende dan? :p

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Vind ik ook. Kom eens met iets wat jullie wel zien zitten!

Nataly1972, Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik merk dat ik het en beetje zat aan het worden ben. de leraren hebben het zo enorm zwaar !want die hebben ook een gezin ernaast. Wij doen het hier 3 dubbele gezin juf (zonder enige ervaring ook nog)! en werken. Wij hebben echt geen 12 weken vakantie in het jaar.laat staan 6 weken achterelkaar om bij te tanken. Iedereen moet zich flexibel opstellen in deze periode waar alles al anders is behalve de leraren

sidmick, fairy2011, merah en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Wellicht worden die maatregelen tegelijkertijd ook wat versoepelt dan? Lijkt mij iig niet zo gek.

17. Mammielove

Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik had niks anders verwacht. De voorzitter van de PO-in actie was volgende week heel duidelijk erover.

MAAR, ik begrijp uit deze topic dat dit club helemaal niet namens de leraren spreekt, dus wie weet.

MyMiracle en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zal wel hard klinken, maar ik ben er beetje klaar mee. Ik werk op een ic en ik heb er ook niet om gevraagd om in de frontlinie te staan! Maar ik doe het, zonder te klagen, maar ook met de angst om besmet te worden. Als ik zie hoe mijn collega’s, alle functies, zonder te klagen dit werk doet.
    Of mijn vakantie door gaat is de vraag. Mijn laatste vakantie was in oktober.

Laten ze gewoon uitzoeken wat de beste manier is, dat hadden ze afgelopen wkn kunnen doen.
    niet dat ik de ziekenhuizen wil ophemelen, maar binnen een paar wkn zijn ze volledig opgeschaald voor de stroom patiënten. Misschien hadden scholen ook in de tijd ideeen kunnen bedenken hoe de scholen op een veilige manier weer open kunnen gaan, ipv steeds roepen dat het niet kan.

Me26, sidmick, Bubbel en 18 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina