Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er veel meer scenario's mogelijk zijn. Dan vooral mbt tot jouw laatste punt. Die allemaal wel andere uitwerking vereisen.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG !!
    Ik denk dan heel simpel, waarom geen mondkapje dragen?
    De kapper een mondmasker en de klant ook.
    Voor mijn part een bril en handschoenen.
    Ze kunnen toch niet eeuwig gesloten blijven, ik weet van een aantal dat ze dan voor altijd gesloten kunnen blijven.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat geloof ik niet. Ze kondigen nu al weken aan dat 21april er duidelijkheid komt. En ze weten natuurlijk allang wat ze gaan doen. Als ze nu zouden komen met; over 2 weken meer duidelijkheid, zijn ze al het vertrouwen kwijt met het grote risico dat er steeds meer mensen de maatregelen ook aan hun laars gaan lappen.

liefkleintje en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Ze geven ook duidelijk aan dat er een kans is dat er nog geen versoepeling komt.

Syane vindt dit leuk.
  5. Mammielove

En dat wisten ze een aantal weken geleden natuurlijk nog niet, dat er na 28 april meivakantie is? ;) Je doet nu net alsof ze hier allemaal geen rekening mee hebben gehouden.

sillies vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is in ieder geval een heel goed teken. En een bewijs van dat de aanpak werkt.

7. Mammielove

Rutte wil ook graag naar de kapper, dus die mondkapjes zullen vast gebruikt moeten worden daar :)

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik woon ook in de brandhaard. De kinderen zijn tm 1 mrt thuis geweest ivm carnaval, daarna 1 week 'normaal' school. Halfweg die week, 4 mrt, kwam de eerste bevestigde patiënt hier. Toch heb ik niet het gevoel gehad dat het in die periode zo snel ging hier. Wel vanaf 9 maart, toen hoorden we steeds meer ambulances en later toen ook de traumaheli vaak landde bij het ziekenhuis.
    Ik ken hier ook geen kinderen die ziek geweest zijn.
    Mijn collega heeft twee kinderen die wel heel erg ziek geweest zijn.
    Je weet ook niet of het zich bij kinderen anders manifesteert.
    Ik hoorde bijvoorbeeld dat 1/3 van de opgenomen patiënten buikgriepklachten had. Stel dat het op deze manier bij kinderen voorkomt, dan denk je niet meteen aan corona, maar wellicht kunnen ze het dan wel doorgeven aan andere kinderen en die weer aan hun ouders. Daarom vind ik het heel lastig om stellig te zeggen dat niet veel kinderen ziek geworden zijn en dat daarom de scholen makkelijk weer open kunnen. Daarvoor weten we nog gewoon te weinig.
    Ik hoop dat we dinsdag meer weten, maar las al dat het jongerenonderzoek pas op z'n vroegst half mei klaar is en het verslag van het onderzoek begin juni.

Seffie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Mammielove

Omdat iedereen gaan vissen. Dinsdag; dan gaan ze duidelijkheid geven. Dus niet een week van te voren; waarschijnlijk gaan we de scholen weer openen, maar.... Is toch niet meer dan logisch?

10. GossipGirlxoxo

Nou anders ik wel! Heb gisteren gewoon van 2 mensen de vraag gehad of ik nephaar in had. Neeeeeee ik moet naar de kapper!!! :rolleyes::roflmao:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Ik vermoed dat dit ook zo zal gaan zodra dat tekort aan beschermingsmatteriaal is opgelost.

Champetter en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het ook zo sneu. Mijn vaste kapster die altijd in loondienst was is vorig jaar samen met een collega kapster een eigen kapsalon begonnen. Het ging allemaal zo voorspoedig en nu nog geen jaar later zijn ze dicht. Ik hoop dat ze het hoofd boven water kunnen houden.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt te erg gewoon. Ik baal ook zo ontzettend dat ik niet voor de crisis ben gegaan. Stond echt op de planning maar ik stelde het steeds uit.

14. GossipGirlxoxo

Mijn nicht heeft 6 kapsalons in bejaarden tehuizen. Personeelskosten lopen door, huur loopt door (en die is belachelijk) en ze mag waarschijnlijk pas als laatste van alle kappers open.

Ja ik stelde het ook al een tijdje uit, en nu heb ik spijt... als haar op mijn hoofd :p

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier zijn de kinderen tijdens de carnevalsvakantie juist veel intensiever bij elkaar geweest dan anders, zaterdag tm woensdag iedere dag en avond jeugdcarneval. Door de storm werd alles naar binnen verplaatst, dus nog meer dicht op elkaar.

Zojuist hoor ik de directeur van Bernhoven trouwens zeggen dat hij op 8 maart al noodvraag had uitgebracht en aan de bel had getrokken omdat het ziekenhuis volliep. Aangezien de opnames gemiddeld 2 weken na de besmetting komen is die golf precies af te meten op hoge besmettingsperiode tijdens de carnevalsweek.

Ik zeg overigens nergens dat niet veel kinderen ziek zijn geworden. Maar dat er gelukkig weinig tot geen kinderen in ziekenhuis zijn opgenomen met Corona hier in de omgeving.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk overigens dat carnaval 2021 niet door zal gaan ;)

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ook hoor.. Of het moet helemaal achter de rug zijn.

Ik schreef dat hier in de week van 12mrt, net na de eerste maatregelen in Brabant.
    Werd half gelyncht :|:o:

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Haha! Mijn businesstip voor lente/zomer 2020: een webshop in sjaaltjes en mannenhaarbandjes ;)

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.156
    23.237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk dat er ook nog geen versoepeling komt, maar dat de scholen wel open gaan vanaf 11 mei. Dan is overal de meivakantie afgelopen. In steeds meer landen worden op dit moment maatregelen versoepeld, in Frnakrijk bv gaan ze ook vanaf 11 mei weer naar school. Duitsland is daar ook al mee aan het opstarten, Oostenrijk. Zweden zijn de scholen nooit dicht geweest.

amdaa vindt dit leuk.
  20. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Hoe weet je dat van het verkeersexamen?

Deel Deze Pagina