Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dankjewel!! Begrip is soms nogal ver te zoeken, er zijn vast meer mensen die mijn situatie herkennen waardoor de angsten misschien ook wat beter te begrijpen zijn i.p.v. dat ik mezelf steeds moet verdedigen.... ik ben degene die voor de gezondheid voor mijn kind staat, ik ben verantwoordelijk daarvoor en vind het dus ook niet meer dan logisch om hem te beschermen waar ik kan om ernstige complicaties voor te blijven. Mijn kind is vast niet de enige met deze klachten en ik weet zeker dat er mensen bij zijn die er wat gezondheid betreft nog erger ervoor staan, dus ik ben er echt wel van overtuigd dat er groepen bij zijn die het wel met mijn keuze eens zijn.
    Nu eerst maar afwachten wat het kabinet morgen naar buiten brengt, daarna zien we wel verder.

Zoe123 vindt dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Iig versoepeling morgen! Nu nog even afwachten hoe en wat precies :)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Hoe weet je dat zo zeker?

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Waar lees je dat?

5. Mammielove

Vertelde politiek verslaggever Xander net in NOS.

6. Mammielove

Zie vorige bericht

Snoopy1983 vindt dit leuk.
  7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    En hij heeft Rutte en De Jonge persoonlijk gesproken? Heeft hij niet gezegd dat het een mogelijkheid is of dat dat de verwachtingen zijn? Er is nl nog steeds niet duidelijk en definitief zolang dat niet officieel is verkondigt.

8. Mammielove

Nou, ik denk wel dat ie ze gesproken heeft ja. Hij loopt daar de hele dag ;)
    Nee, hij was heel stellig; helaas morgen ook minder fijn nieuws; horeca blijft nog dicht.
    Journaal van nu, dus je kan het terugkijken natuurlijk :)

sillies vindt dit leuk.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    dat ga ik zo inderdaad eens doen... Van 18:00?

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vorige keer was maandag al bekend dat scholen dicht zouden blijven. Ik geloof wel dat een en ander al eerder uitlekt ja.

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Mss eerst de school open in de gebieden waar weinig besmettingen zijn?

Zat me te bedenken hoe dat dan verder zal gaan. Stel de kinderen mogen (in wat voor vorm dan ook) weer naar school. Laat je ze dan ookna school weer afspreken thuis? Denk dat veel mensen dat zullen doen. Dat ze denken: de school is open nu kan dat weer.

Kreeg vorige week al een appje van een moeder voor een speelafspraakje. Ik vind het daar nog veel te vroeg voor. Ook als ze weer naar school gaan. Jullie dan?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik ga ervan uit dat het versoepeld gaat worden. Welke manier is nog maar de vraag.
    Voor risico kindjes snap ik dat mensen ze nog liever thuis houden. Maar dat is dan toch ook logischer vind ik, laat die nog wat langer thuis en de rest terug naar school. Tot de zomervakantie dicht zie ik echt als een ramp.
    Zoveel kinderen die nu al van de radar van school verdwenen zijn (denk aan achterstand wijken / gezinnen zonder laptop of waarvan ouders geen Nederlands kunnen oid)
    En voor de kinderen die al een achterstand hebben of een enorme behoefte aan structuur nodig hebben. De druk op de ouders, als je beide werkt en je kind nog goed moet begeleiden met schoolwerk, is echt niet makkelijk.
    Of examen leerlingen en de kids van groep 8, hoe ga je op jee nieuwe school starten volgend jaar als je niet eens fatsoenlijk het jaar als groep 8 leerling heb kunnen afsluiten met de oude vertrouwde school vrienden...

Daarom denk ik dat het geen verkeerde oplossing is voor de risico groepen om nog thuis te blijven, als ze dat wensen, en dat de rest weer naar school kan gaan.
    Maar we gaan het zien morgen wat het besluit gaat zijn :)

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje speelt af en toe ook gewoon met de kindjes van onze buren, ik zie er zelf niet zo'n probleem in. Verder geen contact met andere kindjes.
    Mijn zoontje is alleen en ook al is hij nog maar 3, hij mist de opvang en de omgang met andere kindjes echt heel erg. Hij vraagt constant om te spelen dus met wederzijdse goedkeuring mogen ze nu samen spelen.

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn kinderen spelen elke middag met een aantal andere kinderen buiten en met een vriendje binnen.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ken echt best veel mensen waarvan de kinderen nooit gestopt zijn met afspreken. En in de buurt zie ik ook dezelfde vriendinnetjes uit dezelfde huizen komen als voorheen.
    Op fb zie ik het nog erger: gewoon kinderfeestjes voor de halve klas "helaas in de tuin want alles is dicht".
    Veel mensen scharen dit onder "kinderen mogen samenspelen".

Dus qua samenscholing van kinderen zal wel/geen versoepeling echt niet veel veranderen.
    Vandaar dat ik echt hoop dat scholen opengaan. Dit soort halve maatregelen werken toch niet.

Amarens vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    En dat mag ook gewoon hè. Hier spelen ze ook met een vast vriendje. En ze houden zich allemaal echt goed aan de afspraken.

Spectre en Athina vinden dit leuk.
  17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Buiten spelen mag, binnen toch niet?

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Geen idee, ik zie het verschil met buiten en binnen niet eerlijk gezegd. En nu het lekker weer is, zijn ze toch meeste tijd wel buiten

Amarens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina