Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Sorry hoor, maar er wordt weer precies niets gezegd! Weer zo’n bewering die nergens op gebaseerd is. Hou toch op. Er wordt gezegd: het lijkt erop dat..... maar we moeten morgen afwachten.
    misschien op sportief gebied een versoepeling voor de jeugd, maar we moeten morgen afwachten.

Er wordt dus wederom niets gezegd. Aannames, eventueel, het zou kunnen dat, het lijkt erop dat, misschien... en dan komt de Maar of alleen.

sprits, Juul75, Didi1980 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou precies dit.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook zo... morgen gaat mijn oudste mogelijk 'lunchen' op het schoolplein met een goede vriendin. Dat kan netjes op afstand en mogelijk kunnen ze dan nog even zwaaien naar een paar juffen die die dag op school zijn. Verder spelen ze hier dagelijks met een groepje van 5 in totaal buiten. Binnen afspreken doe ik niet- heel soms komt er even iemand binnen - maar dan vind ik lastig - omdat ze wél afstand van mij en man moeten houden. Of wij van hen. Dus zoveel mogelijk buiten. Het afspreken is wel een stuk minder. Maar dat is vooral omdat ook niet alle ouders het doen (sommige kindjes of ouders vallen in de risicogroep) .

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    En zo begint het. Dan wordt het kind opgehaald, komt de ouder mee naar binnen en dat is allemaal niet de bedoeling.

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Maar jij hebt het over buiten, en dat mag.

Ik heb het over kleuters die de ene dag na school met die en die thuis afspreken en de dag erna met weer een ander kind enz.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ja duhhhh, gek he?! Hij is geen minister president, maar dat wist je hoop ik wel? Daar begon hij idd mee ja, Later zei hij; ‘alleen voor de basisscholen dus wat versoepeling.’

Je hoeft het van mij niet aan te nemen he? Over 24uur weet jij ook hoe het zit. En ik ook de precieze versoepeling, maar dat die er komt ben ik nu wel 100% van overtuigd.

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit herken ik ook heel erg. Ik ken genoeg kinderen die volledig binnen moeten blijven of enkel onder het ouderlijk toezicht naar buiten mogen (niet specifiek in risicogroepen trouwens).

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn kinderen zijn ouder. Kleuters elke dag met iemand anders laten afspreken zou ik niet doen.

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Een arts vanuit een van de universiteiren ziekenhuizen in Nederland heeft pas aan gegeven dat hoog risico kindjes zelfs niet ernstiger ziek worden dan anderen leeftijd genoten.

Onze zoon heeft een ernstig long probleem icm afweer en evt erfelijke hartafwijking 'kan pas getest worden als hij ouder is'

Echter als artsen aangeven dat het gewoon kan dan gaat hij gewoon weer.

Word er ook best geïrriteerd van dat mensen bij elke scheet roepen hoog risico te zijn.

Moet wel zegen dat ik de longstichting ook best veel paniek vind zaaien terwijl de kant van de cardioloogen een stuk realistischer zijn en dat 'hoog risico' heel erg hebben uit gedund en geopenbaard hebben zodat hartpatiënten weten hoe en wat.

' niet aanvallend naar jou bedoeld trouwens hoor'

Link er bij,

https://www.dvhn.nl/groningen/Ook-chronisch-zieke-kinderen-hebben-weinig-te-vrezen-van-corona-25522287.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2Fgroningen%2FOok-chronisch-zieke-kinderen-hebben-weinig-te-vrezen-van-corona-25522287.html

2littlemonkeys en Spectre vinden dit leuk.
  10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier wordt gelukkig niemand meer opgehaald, ze gaan zelfstandig. Nee bij een kleuter zou ik het ook niet doen dus begrijp het wel.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier blijven onze kinderen in principe binnen, gewoon voor de zekerheid (en zie het stukje hieronder), alleen mijn jongste en ik komen 2 keer per week bij onze verzorgpony en 1 keer per week op de manege.
    Ik zie hier in de buurt vaak grote groepen kinderen buiten zonder toezicht, dat lijkt me niet de bedoeling. Er staat bij de adviezen buiten spelen in kleine groepen, met toezicht.

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik lees ook dat het actiecomite leraren niet staat te springen om de school weer open te laten gaan.

14. Mammielove

Het vriendje van dochter is ook al 5 weken binnen. Prima, hun beslissing.
    Dochter speelt wel buiten met een groepje kinderen. Binnenspelen doen we niet, maar doen we anders ook bijna niet. Dus daar veranderd nu niet zoveel aan bij ons.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn kinderen spreken ook met niemand af. Mogen prima buitenspelen, zelfs naar de speeltuin, maar als er andere kinderen zijn moeten ze terug naar huis komen.
    Mijn jongste (adhd) heeft twee keer per week een uitje naar de supermarkt. Hij moet dan wel in het karretje blijven zitten. En 1 keer per week mee naar school om nieuw werk op te halen. Dit heeft hij echt nodig.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik denk voornamelijk omdat de 1,5 meter gewoon niet te realiseren is bij (jonge) kinderen.
    Maar goed, nou komen er waarschijnlijk weer allemaal reacties dat de leraren niks willen.

Wij hebben vandaag 3x vergadering in verschillende samenstellingen en iedereen wil gewoon heel graag dat de kinderen weer op school komen. Maar als dat met 1,5 meter afstand moet tussen iedereen.... ja hoe dan. Kinderen zien hun juf weer, zien elkaar, willen getroost worden. En dan zeggen als juf joh ga daar maar zitten want ik mag niet dichterbij je komen?
    Dus eerst afwachten wat er morgen gezegd wordt. Wat mag weer, binnen welke kaders moeten we denken. En ik denk dat je na morgen pas kunt zeggen wat er wel en niet mogelijk is.

Fuddey, Roanna, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    @Maan14 begrijpelijk hoor, denk dat jij je er ook meer in hebt verdiept gezien de gezondheid van je zoon. En indd, sommige mensen vinden zichzelf al snel in een risico groep vallen...

Maan14 vindt dit leuk.
  18. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    Frits die altijd bij rtl4 praat over politiek heeft aangegeven dat we er niet teveel van moeten verwachten morgen!

19. Mammielove

Klopt. Ik ga er vanuit dat iig de scholen versoepelt worden en wellicht iets met jongeren. Verder wordt alles weer verlengd.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik kan me niet voorstellen dat de scholen opengaan in Brabant en Limburg.

Niet omdat kinderen nou zo besmettelijk zijn maar vanwege de evt bijverschijnselen, denk aan oudersdie dan toch weer naar kantoor gaan ipv thuis werken.

Ouders en opa s en oma s op het schoolplein. Afapraakjes enz.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina