Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar werken ze dan thuis voor de kinderen? Hier niet hoor. En op heel veel plekken niet volgens mij. Wat eerder al voorbij kwam; een continue rooster voor scholen die dit niet hebben - kan ik me wel voorstellen. Niet zodat de ouders dan kunnen werken - maar zodat de ouders die hun kinderen op moeten halen en brengen - elkaar niet zo gemakkelijk kunnen besmetten eventueel. 2 contact momenten minder.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Net bij nieuwsuur zat.....weet haar naam niet meer maar ze zit ook bij OMT. Die zegt gewoon "laten we het met zijn alle proberen" ja ho eens even en dan leerkrachten en kinderen als proefkonijn gebruiken.....

Leerkrachten die in de risicogroep vallen niet laten werken zei ze want die moeten hun contacten beperken. Uh ja hoe dan de scholen open doen als er leerkrachten zijn die niet kunnen/mogen werken...vervanging is er niet.

En leerkrachten en ouders onderling mogen niet met elkaar in contact komen. Lijkt mij allemaal heel lastige werkbare situatie.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ja en weet je wat ik dan weer denk? Kijk eens in de plaatselijke supermarkt. Hoeveel mensen zijn daar aan het werk en lopen elke dag weer risico. Als iedereen zo denkt komen we ook nergens.

Als het zorgpersoneel niet wil werken vanwege angst voor besmetting dan wordt nienamd verpleegt, winkelpersoneel bang? Dan kijk maar hoe je boodschappen krijgt enz.

Willes, Zara75, Roanna en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Goed nieuws dus voor morgen, ben benieuwd. En ik wil graag het proefkonijn zijn, geen moeite mee. Als de scholen open gaan dan gaan mijn kinderen gewoon. De wereld is groter dan coronaangst.

Willes, Felice, Liekje81 en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dus omdat die " gewoon" werken moeten de leerkrachten ook maar gewoon als proefkonijn gebruikt worden.
    Wat als blijkt dat de "geleerden" het toch fout hebben wat dan...."Ja sorry toch maar weer dicht we hadden het verkeers ingeschat" boodschappen en zorg zijn levensbehoefte die noodzakelijk zijn. En ja die mensen moeten beter beschermd worden en mogen wat mij betreft een dikke bonus krijgen allemaal.
    Onderwijs is geen eerste levensbehoefte hoe sneu het ook voor sommige kinderen is dat is het niet

aappie20 vindt dit leuk.
  6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik weet zeker als dat zo is dat oudere leerkrachten en leerkrachten die in de risicogroep vallen of thuis iemand hebben die in de risicogroep vallen niet komen/mogen werken zijn we zo klaar met scholen openen. Dat is geen werkbare situatie, wordt lastig onderwijs geven zonder leerkrachten in de klas......

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Onderwijs is een grondrecht en ook noodzakelijk. Ik weet niet hoe het zit met sociaal contact en het ontbreken ervan wat dat met kinderen doet.

Daarbij ben ik nou niet echt onder de indruk van het onderwijs op afstand wat ik tot nu toe heb gezien.

Kinderen zijn al 5 weken thuis, daar had in de loop van de weken toch wel verbetering in mogen komen.

Anan, Gewooniemand en Axia vinden dit leuk.
  8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zolang mijn man thuis werkt gaat mijn dochter niet naar school. Mag de leerplicht ambtenaar hier iedere dag een boete komen brengen, prima

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoe vaak heb ik leerkrachten de afgelopen tijd horen roepen wat voor belangrijk beroep ze hebben enz, maar jij zegt nu dus van niet.

Oke, ook weer duidelijk dan.

Anan, Felice, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Is toch prima, geen moeite mee, creëert kleinere groepen op school dus hebben andere kinderen ook nog eens baat bij.

smax, Elsa86, Anouk2005 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat zijn jouw woorden niet de mijne!

Zeker belangrijk maar ik ga echt niet mijn eigen gezondheid en die van mijn man en dochter op het spel zetten.

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
  13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Luna86 vindt dit leuk.
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh, hier word ik echt niet vrolijk van. :( Liever alle kinderen weer naar school. Want voor veel kinderen zijn in deze periode juist de sociale contacten het belangrijkste. Je zult maar net in een groepje zonder je vrienden zitten.
    En op de momenten dat kinderen thuis zitten, kunnen ze dus niet meer op afstand begeleid worden door hun leerkracht. Want die staat voor de klas.
    Als dit werkelijk het plan is, vind ik het een waardeloze polder-concessie. Met stip op 1 staat voor mij: scholen weer open, met extra hygiëne maatregelen en een plan voor het halen & brengen door ouders. Daar is best wat op te vinden.
    En anders liever dicht en vol inzetten op afstandsonderwijs.

Maar in groepjes, ik zie het gewoon nog even niet voor me. Ik ben bang dat het leuk lijkt, maar dat leerlingen onder de streep juist minder uitleg en hulp krijgen. Althans... leerlingen op scholen die het al goed voor elkaar hebben met afstandsonderwijs. Als dit zo door gaat, heb ik echt het gevoel dat mijn leerlingen gedupeerd worden door de scholen die het afstandsonderwijs niet goed op poten hebben gezet.

sprits, Nataly1972, Didi1980 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Helaas is het bovenstaande laatste tijd toch weer aan de gang, ook hier in Brabant. Het is duidelijk waarneembaar drukker op de weg, steeds meer mensen gaan "gewoon" op pad, toch een paar dagen per week op kantoor werken, toch bij elkaar op bezoek "want kan in de tuin", parken lijken net grasvelden in de Efteling op een zonnige dag.
    En afspraakjes gaan gewoon door, daar zoekt iedereen zijn eigen definitie van de maatregelen in.

Van de naleving van maatregelen van afgelopen weken zie ik hier in Brabant steeds minder van helaas. Dus die scholen kunnen ook gewoon open, zal niet veel uitmaken in veel dorpen.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    En kinderen hebben eerst waarschijnlijk gewoon behoefte aan bijpraten. Het sociaal-emotionele stuk. Gewoon met de hele klas. En niet in een groepje van 5 een rekenuitleg krijgen....

En wat je zegt, de juf zal dan vrijwel de hele dag bezig zijn met de verschillende groepjes en daardoor minder tijd hebben voor het verzorgen van afstandsonderwijs op de momenten dat de kinderen toch nog zelfstandig meoten werken (lees nog steeds het grootste deel van de week).

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja dat sporten is ook heel fijn!!! Mijn kinderen werken keihard voor de nieuwe kleur judoband.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Hoe groot is het percentage van thuis werkende ouders? Je moet je kind ook voor een paar uur naar school kunnen brengen.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    En laat alsjeblieft de zwemlessen weer starten....

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina