Ik ben het op het gebied van onderwijs op veel niet met je eens, maar hierbij wel. Wel vraag ik me af in hoeverre algemeen beleid echt mogelijk is, omdat de situatie van scholen zo verschillend is dat het deels zo situatiespecifiek is wat wel of niet kan (of hoe je het wilt noemen)... Maar er moeten wel richtlijnen/kaders zijn om grote verschillen te voorkomen.
Niemand heeft het over jou specifiek Verschillen houdt juist in dat op diverse scholen kinderen prima thuisonderwijs kregen en op diverse scholen amper tot geen. Daardoor ontstaan er dus verschillen...
Dat mag de scholenkoepel in samenspraak met ministerie gaan bepalen hoe en wat ze gaan doen. En broertjes en zusjes op zelfde tijden ect zal allemaal afhankelijk zijn hoe jullie school het in gaat vullen. Maar de leraren zullen echt wel daarmee proberen rekening te houden waar mogelijk. Vanavond horen we wel iets maar nog niet het hele plan helaas
Ik ken heel veel scholen en nergens gehoord dat het echt niet van de grond is gekomen. Verschillen ja dat zeker maar nergens gehoord dat kinderen weken niets gedaan hebben en niets van school hebben gekregen.
Nou hier geen anderstaligen of een vreemde wijk, veel welwillende ouders en maar een minimaal aanbod. Alleen een planning gekregen en de antwoorden en zoek het maar uit.
Tja, je zou zeker spontaan aanmelden bij een club zodat ze toch kunnen sporten. Mijn dochter is wat jonger, maar turnt, dat mag ook niet verwacht ik.
Dat is wat ik ook zie bij mijn kinderen. Twee (vrij extreme) uitersten. Wel zie ik dat beide scholen/leerkrachten op hun manier hun best doen. En ik denk dat zodra de kinderen weer in de klas zitten het verschil automatisch kleiner wordt (omdat het deels samenhangt met beschikbaarheid van lesmateriaal en kwaliteiten op het gebied van computervaardigheden van de leerkrachten).
Er hebben echt heel veel kinderen geen onderwijs vanuit de school gekregen afgelopen weken. Wel meestal werkboeken, maar geen onderwijs. Dat zijn echt wezenlijke verschillen. Is ook regelmatig aangekaart in de media, laatst ook door Slob op tv.
Als je het zo bedoeld hebben mijn kinderen ook geen onderwijs gekregen. Weektaak + materiaal en succes. Juf van de oudste was wel elke dag online voor vragen, juf van de jongste niet.
Haha moesten we wel eerst om vragen en alleen onder voorwaarde dat we er geen misbruik van zouden maken
Wat zei je? ‘Zonder antwoorden lukt het me ook wel’? Wat voor belang heb je er bij om er misbruik van te maken...?
Ja, ik ga echt vanuit dat een juf (die op mijn bericht hier reageert) zelf "het onderwijs" anders definieert als verstrekken van een werkboek en antwoordenboek aan kinderen. Die kun je als het moet zelf ook wel aanschaffen.
O, dat heb ik ook gedaan. Ik heb voor mijn dochter zelf werkboeken besteld (oa rekentijgers) omdat zij zich stierlijk verveelde en de juf zei dat ze voor ‘slimme kinderen’ nu echt niets kon betekenen....
Zeker aangetoond. Kijk maar eens hier naar de verhalen op dit forum. Op onze school, welke echt geen super grote school is met veel hoogopgeleide en welgestelde ouders, dus met genoeg middelen voor goed thuisonderwijs tot hun beschikking is het gewoon flut geregeld. Als ik dan hier zie hoe het ook kan. Dat heeft echt niks te maken met maatwerk. Totaal niet. En zo lees ik dat hier heel veel. Scholen die het predicaat innovatief en ict-school dragen die niks aan afstandsonderwijs doen digitaal maar alles op papier meegeven en waar ouders alles zelf kunnen doen. Nee, dat is geen maatwerk. Sommige scholen maken het er zich veel te makkelijk van af.
Ik begrijp uit het verhaal van Rutte dat jouw zoontje, met zijn gezondheid, niet verplicht is om naar school te komen. Wellicht ziet de situatie er na de zomervakantie voor jullie wat beter uit
Ik vind het een kul verhaal. Kinderen halve tijd maar naar school en de BSO moet zich aanpassen. Dus mijn ene kind zit die dag op school en gaat daarna naar de BSO en de andere twee kan ik thuis onderwijs geven die dag en betalen voor een BSO die ofwel niet wordt afgenomen ofwel mijn kinderen dan om half 3 vanuit huis naar de BSO sturen? Ze hadden beter de scholen gewoon helemaal open kunnen doen. Als de kinderen toch geen 1,5 meter afstand hoeven houden kunnen ze ook wel weer hutje mutje in de klas.