Ik niet. Ruim 20 jaar ervaring binnen de overheid en het Rijk. Als er geen dossieropbouw is (bijv door steeds veranderend management) dan kom je makkelijk met dingen weg. En over het management en hoger nog maar te zwijgen. Veel ouwejongens krentenbrood hoor. Ik ken zat niet goed functionerende vastgeroeste medewerkers/managers/directeuren.
Mijn zoon gaat na 11 mei 2 hele dagen naar school. (continurooster) Of maandag donderdag of dinsdag vrijdag. Woensdag geen school maar thuis huiswerk. Ze verdelen de klassen op alfabetische volgorde. Blij toe dat hij straks weer naar school kan, mijn zoon heeft een schop onder zijn kont nodig dus dat werkt op school beter dat er een juf aanwezig is die hem kan helpen dan dat hij thuis lekker snel zijn huiswerk maakt.
Precies dit. Mijn man werkt voor een grote gemeente en er werken gewoon mensen van wie echt niemand weet wat ze nu precies doen en ook zat mensen die hogere functies hebben dan mijn man, maar echt geen flauw idee hebben wat het vak inhoudt. Worden allemaal beschermd door vriendjes/vriendinnetjes binnen de directies. Overigens word ik zelf nu in het onderwijs veel strenger en frequenter beoordeeld en geobserveerd dmv lesbezoeken en gesprekken dan tijdens de bijna tien jaar dat ik in het bedrijfsleven werkte. Er wordt ook een veel actievere houding van mij verwacht vwb reflectie en professionalisering. Maar goed, ik lees dat veel van de kritiek uitgaat naar PO en gezien ik werkzaam ben in het VO kan ik daar niks zinnigs over zeggen.
Ben ik deels met je eens en deels toch ook weer niet. Het is nl. bewezen dat men het meeste leert/nieuwe informatie tot zich neemt in de ochtend. De groepen die dan 's ochtends les zouden moeten gaan krijgen staan er dan dus beter voor tov. de groepen die 's middags les zouden moeten gaan krijgen. Nb.1 nog altijd beter iets dan niets natuurlijk. Nb. 2 dat geldt natuurlijk alleen voor de lange termijn. Als kinderen enkel 50% les krijgen tussen 11 en 20 mei (wat ik zowel verwacht als hoop) zal dat niet zo'n vaart lopen.
Heeft je partner ook een vitaal beroep? Kunnen jullie de opvang anders regelen? Bijv doordat een ouder thuiswerkt? Dat speelt allemaal mee bij de vraag of je er recht op hebt.
Dat zijnd e opties inderdaad. Of papa/mama helpt overdag Maar is wel de reden dat leerkrachten in veel gevallen voorkeur geven aan halve dagen ipv hele dagen.
Ochtend/middag kan afgewisseld worden. Beide heeft voordelen. 's morgens huiswerk maken gaat hier makkelijker dan 's middags....
Dankje! Ik werk bij het Kruidvat , vind ik zelf niet een heel vitaal beroep maar goed. Nu ik er zo over nadenk zullen ze inderdaad wel helemaal weer naar school mogen tegen die tijd.
Wat betreft de discussie over of leraren het zwaar hebben... Die kwam in dit topic voort uit het feit dat een school van iemand hier aangaf pas 18 mei te starten met lessen op school, omdat ze meer tijd nodig hadden en in de vakantie niet gaan werken. Dan maakt het wat mij betreft niet uit hoe zwaar leerkrachten het hebben, dit kan gewoon écht niet en ik vraag me af of het wel mag.
De manier waarop ik daar op zou reageren is niet anders dan bij een individuele leerkracht: ik zou het gesprek aangaan: eerst met school, vervolgens het bestuur en zo nodig hogerop.
Misschien mosterd (ik loop wat achter in dit topic) maar heb (volgens mij was het op de RIVM website) gelezen dat als je je kind nu thuis gaat houden na 11 mei, er echt wel een oogje dichtgeknepen wordt door leerplichtambtenaren. Edit: ik kon zo vlug even niet het stukje vinden wat ik bedoelde maar wel dit (zie foto).
Ja dat zou ik ook zo doen. Maar die discussie erna over de leerkrachten was niet echt nodig vind ik. Al snap ik het ook wel als een leerkracht hier vervolgens gaat zeggen vakantie is vakantie.
Sorry maar dit vind ik echt bullsh*t. Zoveel scholen die wel alles straks op poten hebben. Wij werken nu keihard en overleggen continu maar hoeven in de vakantie ook weinig te doen. Maandag 11 mei gebruike. We als opstartdag en 12 mei zullen de kinderen naar school komen. Volgens een heel plan.
Hier ook pas later naar school vanwege de voorbereidingstijd. Tja, die 3 dagen maakt op 2 maanden ook niets meer uit. Je kunt wel er tegenin gaan, maar dan kost de directie ook weer tijd die ze beter aan iets anders kunnen besteden nu.
Wij zullen vrijdag horen hoe school het gaat aanpakken. Officieel had mijn dochter volgende week vakantie en dan 4 en 5 mei vrij en zou ze dan op 6 mei weer naar school gaan. Als ze mazzel heeft verlengt de school de vakantie, anders heeft ze op 6, 7 en 8 mei nog thuis onderwijs. Ik wacht rustig af.
Hier ben ik dus ook een beetje bang voor, dat ze die woensdag er gratis bij pakken als het ware, waardoor je effectief nog minder dan de helft les krijgt. Daarnaast zit mijn middelste bij de kleuters en die hebben op zowel woensdag als vrijdag maar een halve dag. Als het tegenzit hebben wij dus de dinsdag en vrijdag en effectief is dat een dag tot 2:45 uur les en een dag tot12 uur. Dat schiet dan niet echt op
Als alles goed gaat, gaan kinderen per 1 juni volledig naar school. Ik maak me dus totaal geen zorgen over de invulling van die 2,5 weken in mei.
Nou dit inderdaad! Enige wat ik wel hoop, is dat het beetje praktisch ingevuld wordt, maar dat komt ook omdat de kids in verschillende plaatsen naar school gaan En als ze dan een paar uur minder les krijgen lig ik niet wakker van. De uren op school zullen sowieso effectiever zijn dan alle dagen thuis lijkt me.