Klopt ik heb het fout alle kinderen gaan vanaf 11 mei weer naar school voor de helft van de onderwijstijd. Onderbouw 12 uur de de bovenbouw 13 uur
Maar zoals ergens anders werd verteld dat ze hoopte dat ze gewoon 6 mei naar school kunnen is dus niet zo. Scholen moeten 11 mei weer open dus de kinderen hebben 3 extra dagen vakantie. Wij als leerkrachten werken wel vanaf 6 mei.
Maar hoezo dan? Ze kunnen toch gewoon voor die dagen doorgaan zoals voor de vakantie. Waarom nu nog weer 3 dagen extra vakantie. Dan hebben ze dadelijk 3 weken meivakantie gehad. En ze hebben al zoveel gemist. Mag dit? Ik vraag me dat echt af. op Rijksoverheid staat dit: Het kabinet heeft besloten om scholen fysiek te sluiten tot 11 mei. Dit betekent dat leerlingen in het primair onderwijs tot en met de meivakantie geen les meer krijgen op school. Scholen geven tot de meivakantie onderwijs op afstand. En dan doorgelinkt naar de periode van de meivakantie. Denk niet dat die dagen er zomaar achteraan geplakt mogen worden.
Ik hoor net op t nieuws dat de scholen open moeten, ook als ze denken dat ze er nog niet uit komen qua planning. Als ze daar hulp bij nodig hebben kunnen ze dat aanvragen. edit: spuit11 Haha. Lees dat t al gepost was.
Er staat toch gewoon dat scholen tot die tijd doorgaan met geven van onderwijs op afstand en daarnaast alles regelen om weer open te gaan? Dus scholen die nu vakantie hebben krijgen neem ik aan die laatste week gewoon onderwijs thuis, de dagen dat ze anders ook naar school zouden gaan.
Ze bedoelde vanaf 6 mei thuisonderwijs en vanaf 11 mei weer school. Hier start het 4 mei weer, laatste week volledig thuis.
Wie is men en hoe stelt men zich op dan? Ik zie hier alleen maar dat leerkrachten op dit moment 24/7 bezig zijn met kijken hoe ze deze bizarre omstandigheden vorm kunnen geven zodanig dat het enigszins werkbaar is maar ook nog dragelijk voor de KINDEREN. Daar zetten ze zich voornamelijk voor in.
Men zijn denk ik met name de schoolbesturen en directies die dus niet op 11 mei wilden open gaan. En ook die nog extra vakantiedagen aan de meivakantie vastplakken terwijl dat gewone schooldagen zijn en nu dus via thuisonderwijs moeten worden vormgegeven. En men staat ook voor de leerkrachten die dat heel normaal vinden en daar dan in meegaan cq er niet tegen in gaan om dit ter discussie te stellen.
Er staander hier nog meer. En daarbij... onder een koepel vallen meerdere scholen. Soms heel veel. Dus het gaat dan om behoorlijk wat kinderen. Helaas. En elk verhaal en kind is er 1 teveel.
Jij leest men als persoonlijk voor jou. Ik zeg men als reactie op Posts hier die daar over gaan. Mijn reactie was specifiek naar Juffie26 over de scholen die er voor kozen om18 mei of nog later open te gaan. En op haar post dat zij drie dagen aan de vakantie plakken.