Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is er een reden dat ze getest is? Ziekenhuisopname? Risico groep oid? Ik dacht dat ze tot nu toe alleen ziekenhuisopnames en zorgpersoneel testen?

2. GossipGirlxoxo

Heel erg ot maar mijn moeder deed dat ook altijd, als ik riep ik heb honger dan was het je hebt trek, kindjes in afrika hebben honger. Of als ik niet lekker vond zeggen, kinderen in Afrika zouden willen dat ze dat mochten eten. Ik hoor het haar 30 jaar later nog zeggen in gedachten en heb me vanaf kinds af aan voorgenomen dit nooooooit tegen mijn kinderen te zeggen :p

3. GossipGirlxoxo

Weet iemand of onderwijs assistenten officieel hele dagen les mogen geven? Hier hebben wij 2 docenten die in de risico groep vallen en thuis moeten blijven. Die worden nu vervangen door onderwijs assistenten (die beide wel in opleiding zijn op de pabo). De docenten zullen die onderwijs assistenten vanuit huis begeleiden.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja had ik door dat suus had gereageerd ;) Maar ik had de indruk dat jullie beiden ideeen niet correct waren, vandaar mijn reactie :)

Vwb. je vraagstuk: daar heb ik geen antwoord op noch een goed idee over helaas.
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je eventuele vragen nav. de uitwerking van jullie school beantwoord krijgt.

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik quote even:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vraag me af of dit wettelijk mag gezien ieder kind ouder dan 4 (voor zover ik weet, kon helaas geen officiele stukken vinden vwb. de specifieke leeftijd) recht heeft op onderwijs.

Aan de andere kant: de leerplichtwet is pas vanaf 5 (officieel zelfs vanaf de eerste schooldag van de maand nadat het kind 5 is geworden)..

Ik begrijp het trouwens wel hoor, deze keuze.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het toch echt vijf is bij ons. Het is gebruikelijk om een kind vanaf 4 te laten gaan. Maar zover ik weet zijn de regels pas vanaf vijf jaar. Daarbij vraag ik mij af of het goed is om een kind van vier in deze situatie voor het eerst te laten gaan. Dat hangt denk ik van het kind af.

NiVa0230 en amdaa vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wil je me op de hoogte houden van hoe jullie school dat dan voor zich ziet met het voor je kind wennen in een nieuwe klas in een nieuwe omgeving zonder dat papa/mama mee mag dat nieuwe gebouw met die nieuwe gezichten in om je even gerust te stellen?
    Gedacht dus vanuit de nieuwe leerling, niet vanuit mezelf.

Leolove vindt dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Ja hoor, bij ons vallen de oa's regelmatig in.
    Sterker nog, de klas van zoon heeft een onderwijsassistent als groepsleerkracht. Dit nadat juf 1 een burn-out kreeg, en gedetacheerde juf 2 er een dusdanige puinzooi van had gemaakt dat ze acuut van de groep was gehaald. En ongelooflijk maar waar, dit grietje van naar mijn idee amper 20 jaar oud heeft, met begeleiding van een ervaren kleuterjuf in het lokaal ernaast en de ib'er, deze totaal ontspoorde klas in no time weer op de rails gekregen.

Madeliefje06, Roanna, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik ken hier alleen de MBO kant, mijn man draait 0.8 en draait nu wel meer uren dan normaal maar ik zeg heel eerlijk, dat zie je allicht niet direct aan de leskant af.

MBO heeft nog wel examens lopen bijv. En zo zijn er tig van die "taakuur" dingen die ineens WEER erbij komen. Dat was al klaar, maar dat is niet geschikt voor deze situatie (urenverantwoording, examenvereisten, stagebedrijven die dicht zijn) dus dat moest allemaal met spoed omgebouwd worden. In meer of mindere mate zal het PO en het VO daar ook mee te maken hebben neem ik aan.

Bij mn man staat t nu geloof ik inmiddels. Geloof geen recentelijke herschikkingen in Teams meer gehad.

Mijn man geeft les, roosters, de team IT sores, stagebegeleider, mentor en examenverantwoordelijke dus allicht dat sommigen zoiets hebben van HUH, dat is nou eenmaal die indeling daar.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #1951 hummeltje5, 24 apr 2020
    Laatst bewerkt: 24 apr 2020
    Ik dacht landelijk maar zou kunnen hoor wat jij zegt. Is al weer een poos terug dat ik dit heb gelezen dus kan best zijn dat het wat vertroebeld is nu.

Edit:

Idem als hierboven.

Adje vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O ja, dat zeker..

Vwb. dat laatste: dat was ook niet hoe ik het bedoelde hoor :)

Adje vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier een (grote) school die samenwerkt met 3 verschillende BSO's (evv.).
    Je zal er maar aan staan... :|

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ah, zo.

6, 7 en 8 mei dan dus wel online les begrijp ik :thumup:

Lynx vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat zou mooi zijn idd.
    Las inmiddels ook enkele berichten hier van scholen die dat gaan doen :thumup:

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen idee, las het van meerdere leden hier. Maar klinkt idd. plausibel zo direct na de meivakantie :)

17. Krtek

Krtek Niet meer actief

Ik geloof alleen dat iedereen vergeet dat de 2e schoolweek maar 3 dagen telt ivm Hemelvaartsdag. Maakt de puzzel om de dagen eerlijk te verdelen nog wat lastiger.

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zou je dat laatste denken (oprecht bedoel ik dat, en niet zo bot zo als het over komt op papier)?
    Ik betwijfel dat een beetje omdat ik me ook zo voor kan stellen -in deze tijden van corona- dat ze dat laatste niet echt op prijs zullen stellen nu en/of misschien wel gewoon zeggen dat dat echt niet kan nu (al weet ik niet of ze dat kunnen maken)? Ivm. weer een extra contactmoment wat nu juist zoveel mogelijk beperkt moet worden bedoel ik dan.
    Maar misschien ook wel hoor. Als je het idd. tijdig laat weten is het ook vast wel mogelijk om het betreffende kind dan de klas uit/het schoolplein op te sturen door bijv. een onderwijsassistent of wie er dan ook maar op dat moment beschikbaar is, waarna het wordt opgevangen door papa/mama.

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #1959 hummeltje5, 24 apr 2020
    Laatst bewerkt: 24 apr 2020
    Valt wel mee toch? Met die 5 schooldagen van de eerste week erbij zijn het nog altijd 8 dagen, dus een even getal, dus makkelijk deelbaar door 2 ;)

Edit: goed, 7 eigenlijk, want je hebt natuurlijk op de woensdagen sowieso al maar een halve dag.
    Maar ook 7 is deelbaar door 2 gelukkig :p

Heb voor het gemak even geen rekening gehouden met de vrije vrijdagmiddag van sommige kleuters.

20. Krtek

Krtek Niet meer actief

Maar in de onderbouw heb je dan 5 hele en 3 halve dagen in die2 weken.

Deel Deze Pagina