Dat is idd. een hele goede vraag... Nogsteeds in afwachting waar onze school mee gaat komen. Genoeg vragen die oprijzen in ieder geval..
Dat snap ik. Wat zegt jouw gevoel als jij naar jouw kind kijkt? Hij heeft geen oudere broer of zus, dus afkijken wat normaal is zit er niet in. Zou het langs hem heen gaan dat er iets gaande is of zou het veel vragen opleveren omdat het straks niet gaat kloppen?
Het gaat niet langs hem heen. Hij weet bijv. dat ie 1,5m. afstand moet houden en dat leuke dingen zoals bijv. de ballenbak gesloten zijn ''omdat er veel mensen ziek zijn''. Maar daar maak ik me verder geen zorgen over. Het is meer dat ik me zo voor kan stellen dat het voor een kleuter gewoon best eng is zo'n eerste keer in een nieuw gebouw met een nieuwe juf en nieuwe kindjes. En wat ik al eerder zei: dat icm. dat je papa/mama niet eventjes mee naar binnen mag om je goede moed in te spreken en te troosten indien nodig, lijkt me best wel een pittige kluif voor de meeste nieuwe kindjes. Edit: onze PSZ heeft een inloopkwartier waarin je als ouder ook nog even met je kind spelen mag. 99 van de 100 keer doe ik dat ook. Ook wat dat betreft is de stap voor onze zoon dan extra groot als ik niet eens 1 voet over de drempel van school mag zetten straks. Wellicht ten overvloede: maar nog altijd beredeneerd vanuit onze zoon/de kleuter en niet vanuit mezelf dus.
Maar dan zouden ze toch niet op de 50% komen? Of gaan ze dan op de dagen dat ze wel les gaan geven iets langer les geven zodat ze onderaan de streep toch op 50% komen?
Ik zal ''morgen'' (cq. vandaag, oeps) even verduidelijking proberen te geven. Nu iets te laat om m'n hersenen te laten kraken
Ergens he... Als de plannen er zijn om per 2 juni normaal de scholen open te doen, waarom laten ze scholen dan nu "zweten" met een volledig aangepast plan... Voor 2 weken? Bedankt voor de inzichten over later starten met school ook al is je kind 4 jaar... Fijn om te lezen dat opvang door aangevraagd kan worden op dit soort momenten, heb mijn gastouder nagevraagd en die is bereid om in de week dat hij 4 wordt evt nog extra opvang te bieden, maar ik heb per eind mei opgezegd (lang geleden al) en per 1 juni bso, dus zouden in juni de regels nog niet anders worden ben ik wel heel benieuwd hoe ik dit zou moeten opvangen tot aan de zomervakantie (half juli)
Het mag incidenteel voorkomen (tijdelijke oplossing bij overmacht) De school moet aantonen welke stappen het heeft genomen om tot deze keuze te komen. Een onderwijsassistent is niet bevoegd en niet eindverantwoordelijk. Er zal een bevoegd leraar aanwezig moeten zijn (denk ook aan buiten spelen etc.) Maar helaas werkt het in de praktijk anders door het lerarentekort. Een onderwijsassistent heeft andere taken/verantwoordelijkheden dan een leraarondersteuner.
Ik denk dat vanuit de overheid de regel is gesteld dat je alleen van bso gebruik mag maken als je kind die dag school heeft, omdat het een beetje krom is dat je scholen met halve bezetting laat draaien, maar dan wel volle ruimtes bij de BSO hebt met diezelfde kinderen (al laten ze dit bij kdv wel gebeuren, maar dat is een andere leeftijdsgroep). En ook is het de vraag of BSO’s anders langere dagen moeten draaien. Immers, wat hebben ouders eraan als ze alsnog de halve dag zelf moeten opvangen, dan helpt het nog niet bij de doelstelling om ouders weer beter het werk te kunnen laten hervatten zodat de economie blijft draaien. Als scholen halve dagen instellen met 2 shifts, gaan dus alle leerlingen elke dag naar school en mag iedereen op z’n contract dagen gebruik maken van de BSO met als gevolg dat BSO’s heel druk zijn (+die doen ook nog noodopvang).
Nee dat geloof ik ook, dat jij dat niet zo bedoelde. Maar dat bedacht ik me later omdat me te binnen schoot dat het wel als argument stond in de post waar ik in eerste instantie op reageerde (dus niet die van jou).
Dt is onze school ook vergeten in de planning zie ik. Zal ze er straks over mailen maar dan blijft het nog 4 om 4 dagen voor de halve klassen Groep a week 1 ma, wo, vrij week 2 dinsdag Groep b week 1 di, do, week 2 ma, woe
Extra contact moment is het niet of je nou om 12 of 14 uur ophaalt. En iom de juf zal veel mogelijk zijn. Hier spelen ze buiten om 9.30 en 11.15 weer dus kan me voorstellen dat de juf dan verzoekt tijdens het buitenspelen bij het schoolplein te halen dan is ze toch al buiten met de groep. Ik weet niet hoe flexibel andere scholen zijn maar bij ons zou dat zeker geen probleem zijn. Nu denk ik dat mijn dochter weer geen problemen heeft met niet wennen. Die heeft er juist ontzettend veel zin in.
Hier gisteren en vandaag studiedagen, direct voor de vakantie. Zo worden wel meer studiedagen gepland in het jaar om vakanties te verlengen.
Heb alweer 3x de vraag gekregen voor speelafspraakjes. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling dat je na school kinderen binnen laat spelen. Die van mij mag nog niet alleen op straat.
Hier idd al tegen de kinderen gezegt dat afspreken de 1e paar weken nog niet mag, zeker niet binnen. Snappen ze gelukkig.
Mijn dochter van bijna 4 gaat al naar de peutergroep van de school. Haar zus zit ook in 1 van de kleuterklassen. Ze kent de juf (vorig jaar heeft Emma een half jaar bij haar in de klas gezeten). Ze kent een paar kindjes, daar heeft Emma wel eens mee gespeeld. Ze wil zelf ook heel graag naar school, dus ik hoop dat ze mag beginnen na de vakantie. Ik weet ook zeker dat Emma haar wel gerust kan stellen als ze het spannend vind.
Aah ok ik snap het. Dat zou ik dan in jouw geval ook heel lastig vinden. Maar als het niet goed voelt dan moet he hem thuis houden. Heeft school begrip voor neem ik aan?
Bij ons is de gehele school op vrijdagmiddag vrij Dus wij hebben altijd al 3 hele dagen en 2 halve. Dus dus 5 halve, waarvan 3 van 3uur en 2 van 2uur.
Die krijg ik al weken. Mensen willen gewoon niet meewerken lijkt het wel. Ook na nadrukkelijk nee, vragen ze het opnieuw.