Op dit moment zit ik in isolatie vanwege corona. Vorige week dinsdag ben ik ziek geworden en woensdag de positieve test. Ik ben eigenlijk alweer goed opgeknapt en had dus gehoopt morgen uit isolatie te mogen. Alleen nu heb ik sinds vannacht overal ontzettende jeuk zag vandaag dus overal rode uitslag zitten. Geen puntjes of iets, het zijn eigenlijk overal rode plekken en vlekken. Huisarts gebeld en ik krijg gelukkig tabletjes en koelzalf maar ze konden me niet vertellen of dit iets te maken heeft met de corona en wat er eventueel gebeurd met de isolatie nu? Dus de ggd gebeld, na lang overleg met de arts daar moet ik nu de medicijnen innemen en vrijdag weer contact opnemen om te kijken hoe het dan gaat. Daar heb ik dus niet heel veel aan ben ik bang.... Wie herkent dit met een coronabesmetting?
Ja, ik! Maandag 16 november een positieve test, woensdag 25 november zat ik onder de vlekken en jeuk. Vorig jaar heb ik een keer netelroos gehad, daar leek het erg op bij mij. Pilletjes ingenomen en 2 dagen later was het weg. Ik mocht toen de klachten weg waren weer gaan werken.
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/erysipelas-wondroos/kun-je-van-het-coronavirus-ook-huiduitslag-krijgen/ We hadden het er een tijdje geleden over met collega's. Dat huiduitslag een (vroeg) symptoom zou kunnen zijn van corona. Geen idee hoe we er op kwamen eigenlijk. Misschien via het nieuws. Of de dermatologie in het ziekenhuis waar ik werk.