Hier aanmeld code gekregen en havo vwo advies zoals verwacht. Fijn dat dit nu klaar is, weer wat stress minder.
Hier nu ook bericht van school. Ze kijken naar de E6, M7 en E7 toetsen en ook naar het kind zelf, de methode toetsen enz enz en ze gaan kansrijk adviseren. Ze kijken of het nog lukt om de M8 toets te doen maar dat wordt pas na de voorjaarsvakantie. Het adviesgesprek is in de week van 15 maart en het aanmelden is eind maart. Het kan dus allemaal net.
Verschilt dus wel per school de inschrijvingen dus. Er is open dag online vandaag dus dan kan ik het vast wel vragen.
Toevallig vandaag een 'open dag' gehad. Inschrijving is halverwege maart. Maar goed, dat maakt voor ons niks uit. Advies is de tweede week van februari bekend.
Oké, hier ook volgende week digitaal. Ik had gehoopt dat dit misschien wel wat persoonlijker zou mogen maar snap het ook wel als je kijkt naar de lockdown nu.
Wij hebben 29 oktober al een gesprek gehad over het voorlopig schooladvies. Dat was toen gelukkig nog gewoon op school mogelijk.
Hier niet, wij zijn al sinds corona nooit meer binnen in de school geweest. Zelfs de school nog niet goed gezien aangezien ze in corona tijd naar een nieuw gebouw zijn verhuisd.
Dit was ook echt een uitzondering hoor. Ik heb de school het afgelopen jaar verder ook niet meer van binnen gezien. Contact met leerkrachten gaan verder allemaal digitaal of telefonisch. Maar, in dit geval vond ik het heel fijn dat ze hiervoor een uitzondering hebben gemaakt. En dat kon toen ook nog, kijkend naar de toen geldende maatregelen.
Het voorlopig adviesgesprek was ook op school. De oudergesprekken in september en de uitslag van de nio ook. Maar het definitieve adviesgesprek volgende week is digitaal.
Dat hebben ze bij ons digitaal gedaan die handtekening. Vroegen voor accoord en toen kon ze dat invullen via een gedeeld scherm