Hier helaas nog niets gehoord, ik verwacht dat volgende week als de verlenging definitief is. Wel is op basis van de eerste sluiting besloten om de cito later te maken. Maar nu gaat dat dus niet. Gisteren op het jeugdjournaal zag je meerdere scholen waar groep 8 wel naar school kan. Ik hoop dat dat een advies wordt voor iedere school.
Ja in december al gehoord en nu na de vakantie weer alleen geloof ik niet dat het doorgaat omdat het ernaar uitziet dat de scholen langer dicht blijven. Maar ok, wat wij hier door hebben gekregen, de citos worden met twee weken uitgesteld en begin februari afgenomen nadat de kinderen twee weken op school zijn geweest.
Maar het hele thuisonderwijs is gewoon oneerlijk, daar zit ik heel erg mee. De kinderen worden benadeeld terwijl je erbij staat. En nee ik vind het onbegrijpelijk dat groep 8 van school a wel bij elkaar zit en zich voorbereid voor de cito en groep 8 van school b thuis wat werkbladeren toegestuurd krijgt. Er is geen enkel beleid en kwaliteitscontrole. De citos gaan ze straks ad hoc iets mee bedenken in de trend oh shit wij hebben de citos nog, ok afschaffen dan maar en alles op de eindtoets in april gooien.
Nou ik denk dat de scholen dat zelf nog niet weten. Mochten we 18 januari weer opengaan dan is er nog niet zoveel aan de hand. Meestal is dat de periode waarin je start met Cito afname, dat kun je dan 1 o f 2 weken vooruit schuiven, geen probleem. Mochten de scholen langer dichtblijven moet er wel een oplossing gezocht worden, reken maar dat daar op hoger niveau echt al over wordt nagedacht.
Er zit nog wel iets tussen fysiek onderwijs en een paar 'werkbladeren'. Denk dat de meeste scholen daar ook tussenin zitten qua thuisonderwijs. Gelukkig wordt een advies niet alleen gebaseerd op de citotoetsen in groep 8
Nee ook voor een deel groep 7 en toen hadden we lockdown 1. En misschien heeft dat niet bij iedereen voor verandering gezorgd qua citouitslagen maar mijn dochter was E7 wel omlaag gegaan. Met daarbij de woorden van de meester die zei dat ze meer kon en dat vast in groep 8 zou laten zien.
Ik hoop ook dat ze voor alle groep 8 kinderen dat gaan doen. De oudste gaat elke ochtend van 9-11, en dan s middags thuis verwerken. Gaat best goed zo.
Mijn dochter was ook omhoog gegaan met de E7, maar omdat de rest van de klas heel slecht had gescoord, telt het niet mee. Lekker dan
Wij hebben in november het advies al gehad. Was geen twijfel over en de cito gaat daar niks meer aan veranderen. Alleen de open dagen bezoeken is lastig. Mijn zoon wil waarschijnlijk wel naar dezelfde school als zijn broer, omdat dat de enige tweetalige vwo in de wijde omtrek is. Thuisonderwijs gaat hier best goed. Ze hebben voor twee weken een rooster mee, alle boeken en schriften mee, in teams staan de links naar gynzy enzo en kunnen ze chatten met de juf. Tussen half 9 en 2 wordt daar prompt op gereageerd. Ik vind het zelf wel warrig wat er nu online moet en waar, en wat niet online, maar de kinderen snappen het wel en weten precies wat ze moeten doen.
Jep. Niet alleen haar klas hoor, blijkbaar de meeste leerlingen van deze scholengemeenschap en dus heeft de overkoelende organisatie bedacht dat het niet mee mag tellen. Scheelt voor haar enorm. Laatste woord is hier uiteraard nog niet over gezegd.
Bijzonder! Een school geeft advies dus kan toch ook zelf weten wat ze meenemen in het advies? Kan me voorstellen dat je in individuele gevallen een cito uitslag niet representatief vindt maar omdat te veralgemeniseren vind ik erg slecht...
Ze gebruiken een plaatsingswijzer waar dan een advies uitrolt, maar de e7 mogen ze daar niet in plaatsen en geval van dochter scheelt dat veel en verder dan de plaatsingswijzer kijken ze niet.
Ja dat wel, maar er is al aangegeven dat het vooral afhangt van de m8 cito. Dat was bij zoon vorig jaar precies zo. Maar 8 van de 31 hadden hetzelfde advies als het voorlopige advies.