Krijsend kind wordt buschauffeur teveel | nu.nl/werk en priv | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl t is toch ongelofelijk...dat het irritant kan zijn oke.....maar dit gaat toch veel te ver?
Die kerel heeft waarschijnlijk wel een erg kort lontje.... Maar ja, je leest nu natuurlijk wel weer de ene helft van het verhaal en slechts dit ene stukje.Voor hetzelfde is er wel meer voorgevallen. Zo denk ik dan meestal. Neemt natuurlijk niet weg dat het niet gelijk nodig is om een kind dan de bus uit te zetten.
op staande voet ontslaan! hij kan toch niet in 3 minuten beslissen of dat kindje een goede reden had om te huilen en of de moeder wel goed is in opvoeden? voor hetzelfde geld is ze wagenziek, wat een eikel! als er iemand met zijn poten aan mijn kind zou zitten omdat ze huilt nou dan is diegene nog niet jarig!
Sjeminee zeg! Dit gaat wel ver hoor! Ik bedoel, kinderen huilen nou eenmaal soms, hetzij omdat ze hun zin niet krijgen hetzij om iets anders maar om dat nou meteen te linken aan een slechte opvoeding en die mensen dan zo uit de bus te zetten... Waar gaan we heen denk ik dan?
Tjee zeg! Het zou je maar overkomen! Zo... ik had die kerel kweet niet wat aangedaan.*&%$*^*# :x Maar dat is ook niet goed, want dan komt er weer een kopje in de krant dat de buschaffeurs het toenemende geweld zo zat zijn, met gevolg dat jij in de problemen zit.
ik ben benieuwd naar het verhaal van de moeder, de reactie in het stukje is van een medereiziger namelijk.
Nou het gaat wel ver om een kind zomaar uit de bus te zetten.. Ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal!
Wagenziek hoeft nog niet eens... gewoon moe kan al een reden zijn om vreselijk te gaan gillen.... tenminste dat zou hier best een optie zijn geweest.... Belachelijk zoiets... kan daar echt niet over als een man zomaar zoiets gaat vertellen... (helaas ervaring mee... bij het maken van een eeg.... Elise (toen nog geen 1,5 jaar) mocht niet bij mij op schoot, en wilde absoluut niet op de "brancard/bed" blijven liggen, de man van het zh vertelde toen aan ons: "Je kan altijd merken of ouders de baas zijn over hun kind of niet....die kindjes blijven altijd netjes liggen..."(hoezo steek onder water, en een kind van 1,5???? blijft dus echt niet stil liggen als ze dat niet wil...) AUWTSCH! K********, hubbie heeft zsm Elise opgepakt en we zijn echt woedend weggelopen.... alsof die man weet hoe ons kindje is...~na 3min~ ze had al zoveel onderzoeken gehad en was compleet overstuiur dat ze nu alweer iets "moest" doen.... Later wel aangekaart en excuus gehad van die man maar toch.....)
Pfff, nee ze zijn zelf natuurlijk perfect en weten precies dé manier om een kind tevreden te stellen en hun mond te laten houden wanneer ze eens een mindere bui hebben. En natuurlijk zij zijn dé expert qua opvoeding, waarom werken ze nog op de bus op in het ziekenhuis! Ze kunnen beter opvoedkundige worden aangezien ze er zoveel van weten! BAH!!
Juist, dat vind ik nou ook! BAH!!! De boekjes zeggen zoveel dingen en die gaan ze achterna, maar de praktijk leert mij iig anders en dát snappen ze dan weer ff niet... Heb me er heel lang vervelend onder gevoeld.... Alsof ik geen goede moder ben en hubbie geen goede vader.... -ik trek me dat soort dingen altijd erg aan- Wat een onzin! Ik weet nu écht wel beter gelukkig! Ik hoop dat die moeder iets steviger in haar schoenen staat (dan ik toen) en er wat van gezegt heeft.... of het gewoon echt aanklaag, dit mág gewoon niet gebeuren (ondanks de vrijheid van meningsuiting in de land)
Nou ik zat laatst in een bus in de stad waar er over word gesproken.. Maar toen stond er ook een kindje met dr modderpootjes op een stoel en te springen !! Toen heeft de buschauffeur vriendelijk gevraagt of ze haar kind van de stoel wilde halen en die moeder is uit dr plaat gegaan. En zei je kan wel normaal vragen bla bla en ik ga de politie bellen etc etc.. Toen is de buschauffeur ook gestopt en heeft de deur open gezet en ze vriendelijk verwezen de bus te verlaten.. Ben benieuwd of het dezelfde buschauffeur is hahhahaha.
nou ja! ik kan me voorstellen dat je dat bijblijft! dus hij baseerd goed ouderschap op kindjes die blijven liggen of niet? erg kortzichtig en zal zelf wel geen kids hebben! mijn meisje huilt/gilt trouwens ook om alles als ze moe is, meestal als ze dan op bed ligt is het gelijk over, gewoon aan rust toe inderdaad.
Kijk maar dat vind ik dan toch ook wel wat anders... De manier waarop jij dit beschrijft klinkt alsof de buschauffeur het goed heeft aangepakt... dit is geen aanval op ouderschap van iemand maar gewoon het feit dat hij zijnbus netjes en schoon wil houden voor iedereen.... kijk dat die vrouw het niet leuk vind vind ik dan haar probleem en vind het prima dat een buschauffeur haar dan vriendelik verzoekt de bus te verlaten.... Maar om een vrowu eruit te zetten omdat aar kindje huilt is iets heeeeel anders naar mijn mening...
Ik vond ook dat die buschauffeur het netjes afhandelde en zou het ook precies zo doen. Maar anderzijds ik heb nog nooit buschauffeurs horen klagen over dit soort dingen, deze bus chauffeur was de eerst. Dus het zou me eigenlijk niet eens verbazen dat het dezelfde buschauffeur zou zijn.
Nou ik weet het niet. Misschien heeft die man niet goed gehandeld maar misschien deed die moeder ook helemaal niks om het kind iets stiller te houden. Lastig, ik denk dat er twee verhalen zijn.
JEEETJE zeg dit overkomt iedereen wel eens een keer( een hard huilende kind ),, en wie heeft het lef om te zeggen dan je gene goed moeder zou zijn,, ik den dat bij de beste mamma's dit wel eens gebeurt,, straks was het kindje ziek.. kort lontje hoor zou zo zeggen hij hoort geen vader te zijn met zo'n kort lontje
Misschien had ik vroeger ook wel gezegd van.. tja misschien had die moeder er wat meer aan moeten doen om dat kind stil te krijgen... Ik weet nu echter uit ervaring dat er soms gewoon momenten zijn dat je er niets aan KAN doen. Thom is al aardig eigenzinnig en driftig op zijn tijd en ik ben echt wel heel streng, maar 9 van de 10 keer heeft streng zijn op zo'n moment geen moer zin. Misschien wel over 1 1/2 jaar, daar heb ik nog geen ervaring mee. Wat mij betreft dus schande van die chauffeur.
Tja, dit is maar 1 kant van het verhaal. Als het zo gegaan is, vind ik het asociaal van de buschauffeur. Dat verhaal hierboven van dat kind met die moddervoeten vind ik toch netjes opgelost van de buschauffeur.