En dan voornamelijk in welke buurt je niet moet wonen. Wij wonen nu in een ander dorp naast Alkmaar maar willen verhuizen en de kans is groot dat we naar Alkmaar gaan. Zoals overdie, daar willen wij echt niet wonen en zo zijn er vast meer van die plekken.
Dat ligt er echt helemaal aan wat je wilt en niet wilt.. Wij wonen in Overdie volgens mij officieel (of noemt men dat dan Kooimeer?) maar dan niet aan de flat-kant zeg maar, maar aan de Vondelstraat-kant: heel fijn wonen. Wij zouden zelf nooit in de Daalmeer of het Hoefplan willen wonen, maar dat is meer op basis van de uitstraling van de wijken zeg maar. Geldt ook voor Huiswaard wat ons betreft. Fijner vinden wij dan de binnenstad en Friese poort, Rekerbuurt, spoorbuurt, Oudorp, burgemeesterkwartier, rondom de Hout, Emma kwartier etc. Zowel voor uitstraling als de wijk zelf
Ligt er inderdaad net aan in wat voor buurt jij je prettig voelt. Wat zoeken jullie in een buurt? Overdie (flatkant) zou ik persoonlijk niet hoeven te wonen, net als dat er bepaalde stukken in Hoefplan zijn die voor mij niet hoeven (ook het gedeelte met de grote flats). Daalmeer ligt er echt aan in welk stuk, maar dat geld ook voor de Mare. Koedijk vind ik persoonlijk weer te ver weg van het centrum en beperkt qua winkels. Zelf zou ik het liefst weer in 't Rak gaan wonen, maar dat komt ook omdat ik daar ben opgegroeid.
Sowiso het gedeelte met de flats willen wij niet. Net als de volksbuurtjes. Niks mis mee hoor maar gewoon niet ons ding en zullen er niet kunnen aarden. Eigenlijk wat wij willen iseen kindvriendelijke buurt, redelijk modern, dicht bij centrum geen must.Geen achterstandswijk... gewoon een nette buurt met hardwerkende mensen Wij gaan willen eerst tijdje particulier huren ondanks het weggegooid geld is. Maar dat komt omdat wij plannen hebben te emigreren over aantal jaar maar niet met een opgroeidend kind in ons appartement willen wonen. Gezien de woningen die ik te huur zag op funda kom je veelal in Alkmaar uit. Ik ga jou buurt eens opzoeken abri ik ken overdie eigenlijk alleen heel negatief... dus jou verhaal klinkt weer wat positiever! T rak ken ik niet ga ik ook eens opzoeken
Overdie en de hoef zijn wel gunstiger voor mij qua werken. Wonen nu in een dorp wat daar tegen aan ligt ( dan snap je wel welke ik bedoel ) daar werk ik ook en doe ik alles op mijn fiets.
Volksbuurt is Oud-Overdie, dus die kan je in ieder geval overslaan Er staat een huurwoning op Funda in Bergermeer (sorry ik ben gek op huizen kijken op Funda ), dat is ook wel een nette buurt en ligt voor Hoefplan.
Ik zou zelf nooit in hoefplan of Overdie (flatkant) willen wonen, spiegelbuurt is enorm opgeknapt en daar zou ik eventueel wel willen wonen. Ik woon nu nabij het centrum en dat bevalt uitstekend. Het centrum van Oudorp is ook wel iets waar ik zelf zou kunnen wonen. (Oudorp bedoel is niet de flats mee) Rekerbuurt, ooievaarsnest, Friese poort lijken mij ook prima. Opgegroeid in 't Rak, ook prima, maar Daarmee zou ik niet meer willen wonen! Veel te ver weg. Vooral nu ik 5 minuten lopen van het centrum woon (aan het kanaal!) Bergermeer vind ik ook wel oké.
Ik ben grotendeels op gegroeid in overdie maar indd. Nooit meer al is t nu bij de spiegelstraat en de pc hooftstraat ( heet die straat nog steeds zo?) Wel aan t verbeteren doordat daar meer koop woningen staan. Verder naar achter moet je niet doen Oudorp heeft een goede wijk ( indd niet de flats) en Volgens mij is Alkmaar Noord ook wel okay. Mijn zus heeft daar net een huis gekocht.
Sla Overdie idd maar beter over. Dat werd ons ook enorm afgeraden, iedereen die wij kennen die daar hebben gewoond zeggen dat ze blij zijn dat ze weg zijn. Oudorp is prachtig, geeft echt een dorpsgevoel! Zeker de buitenrand zeg maar. Wij hebben eigenlijk nooit last gehad van de hoofdweg en de ring toen we daar woonden. Koedijk is ook mooi. Daalmeer achter de Jumbo richting daalmeerpad ook, hebben wij ook gekeken naar huizen. Rond de Oudieplas die wijken kun je ook mooi wonen! Maar ga niet direct aan de Oudieplas wonen, dan heb je veel overlast zomers van motorbootjes enzo.