Schommel in de tuin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yeuu, 4 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Voor onze kinderen willen wij voor hun verjaardag een schommel in de tuin kopen. Een dubbele, en aan oma vragen we de ringen erbij dat ze kunnen wisselen.

Wie heeft er ervaring mee? En dan bedoel ik het plaatsen (verankeren in beton), wordt het veel gebruikt, ik zie ook zo'n klimladder of klimtouw, is dat leuk?
    Enz. Oftewel ik hoor graag ervaringen. En misschien tips waar ik moet zijn om hem veilig te laten plaatsen.
    Alvast bedankt.

2. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Geen tips, sorry. Maar ik lees graag even nee want wij zoeken hetzelfde

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben er 1 sinds oktober. Ook een dubbele. 2 gewone zitjes en een baby zitje voor de jongste. Het wisselen gaat heel makkelijk. Dus als de oudste met een vriendinnetje wil schommelen kan dat ook prima.

Wij hebben de schommel niet verankerd in beton dus daar kan ik je niet bij helpen.

Mijn oudste gebruikt de schommel heel veel. Vrijwel iedere dag zit ze er wel even op. In het voorjaar wil ik ook nog van die ringen erbij halen voor de afwisseling.

Mijn man heeft de schommel zelf in elkaar gezet.

4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Thnx voor de antwoorden. Niet verankerd, is dat niet gevaarlijk?

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Wij hebben twee dubbele. Niet verankerd, nooit van gehoord eigenlijk. De poten zijn schuin genoeg. We hebben er 1 die flink hoog is, als mijn oudste daar erg hard op gaat komen de poten soms los van de grond, maar er gebeurt verder niks mee.
    We hebben ook een lagere, maar eigenlijk wordt die amper gebruikt. Dus als het kan zou ik wel voor een wat hogere gaan.
    Wij hebben 2 gewone schommels, een babyschommel en een rekstok. Die laatste wordt ook best veel gebruikt, vind ik ook wel een aanrader.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Uiteindelijk komt er speling. Aan zo'n rek wordt gewiebeld en bewogen door de schommels. Wij hadden er vroeger ook 1 zonder verankering en op een dag zwiepte dat hele rek om toen mijn zusje aan het schommelen was.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook niet verankerd. Maar ook geen speling! Poten schuin en daaraan vast nog een stuk hout in tegengestelde richting. Hoe leg ik dat uit?...
    Elke poot is zeg maar een omgekeerde ‘V’ in de grond.

8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Ja, mijn man heeft van de zomer een schommel gemaakt.
    2 gaten gegraven, beton in gegoten, palen in gezet, en idd aan weerskanten nog een stuk hout er tegen aan.
    Toch wiebelt het wel een beetje, maar niet zo heel erg gelukkig.
    In de zomer werd er dagelijks mee gespeeld.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Bij ons stond hij er al toen we het huis kochten dus geen idee hoe het onder de grond zit ;)
    Wel een enkele helaas. Maar met mooi weer wordt er veel gebruik van gemaakt. Schommel, rekstok, ringen, babyschommel...
    Touwladder vind ik met de jongste nog niks, die klimt overal op en in

10. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Bij ons vroeger had mijn vader ze in de eerste instantie ook niet verankerd, hij kwam meteen los toen we erop gingen schommelen. Daarna alle poten verankerd met beton, toen de schommel eruit ging zijn ze wel even aan het hakken geweest hahah. Het hielp wel, want de schommel zat muurvast in de grond. Wij hadden ook een dubbele :)

Deel Deze Pagina