7 weken zwanger en erg moe: lage hemoglobine?

Discussion in 'Gezondheid' started by piccolina, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik ben 7 weken zwanger van 2e kindje en ben erg moe.
    Vorige zwangerschap had ik dat ook maar toen kon ik uitslapen nu met kind van 13 mnd lukt dat niet.
    Ik heb hemoglobine van 5.5 wat vrij laag is. Bij vorige zwangerschaap deed genealoog niets mee ik had toen ook zwangerschapsvergiftiging maar was erg moe en duizelig op het eind ook.

Iemand hier die tips heeft? Ik kan pas naar zh voor echo en afspraak over aantaal weken natuurlijk maar dagen gaan nu al zo moezaam.
    Ik eet heel gevarieerd en drink veel en vitaminen.
    Ga ook nu meer rode vlees eten en granaat maar misschien iemand andere gouden tip?

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Floradix? Dat is een drank met ijzer.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Waar kan ik die kopen? Recept nodig?
    Is het volkomen onschadelijk?

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
  5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Roosvicee ferro?
    Let er wel op dat je niet helemaal verstopt gaat zitten als je je ijzerinname ernstig verhoogd

6. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floradix kan idd helpen, maar vermoeidheid hoort er soms ook gewoon bij. Rusten wanneer het kan, op tijd naar bed, en verder doorbikkelen... of een keertje de tv even aan ;)

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb niks te laag, ben nu 11 weken zwanger. Maar ook ik ben kapot. Mijn moeheid lijkt nu wel wat minder te worden, erg fijn. Het hoort er gewoon bij denk ik. Ik ga die florradix eens proberen. Het is gewoon anders als er al een groter kindje is. Mijn dochter slaapt ook niet meer tussen de middag dus geen mogelijkheid om even te liggen. Vroeg naar bed en ze kijkt tussendoor wat meer tv, dan kan ik even op de bank liggen. Rust pakken waar mogelijk en verder verstand op 0 en doorgaan.

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja doe ik ook en ik denk indd komt het deels door zwanger zijn hihi ben ook misselijk hoef niet spugen maar allees lijkt sterk ruiken en ik heb honger maar nergens zin in.
    Dat herken ik ook van mijn vorige zwangerschap.

Ik ga florax proberen miss hooft het wat op en zal iets beter zijn

Mijn dochter is een hele actieve baby ze slaapt snachts nog nooit door dus we nemen haar bij ons vanaf 4.00 uur em daar is ook actief.
    En overdag ook vraagt ze continu aandacht. Met tv is ze niet tevreden meer dan 5 minuten. En slaapt 2x 1 uur of 1x 1.5 dus ik kan niet slapen lig ik net word ze wakker hihi :))

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Broccoli eten! Zit veel ijzer in.
    Maar... Ik vind 5,5 voor het begin van een zwangerschap erg laag. Ik zou toch weer met je arts gaan praten.

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En pas op met rood vlees! Het moet juist goed doorbakken.

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ook al was dat altijd buiten zwanger zijn?

Ik kan pas 28 mei naar zh maar volgende week kan ik bloed laten prikken bij ha en daar het bespreken idd

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er zijn zat mensen waar het hb lager is dan zou 'moeten', maar jij hebt eigenlijk een chronische anemie. Dat is niet gezond. Hb opkrikken tijdens zwangerschap (zeker als je de oorzaak niet weet) is heel moeilijk. Je moet nog een heel eind. Je moet zorgen dat je dat wel allemaal gaat trekken. Ook omdat je al een kindje hebt rondlopen.
    Ik zou zeker de oorzaak van je lage hb uit laten zoeken.
    Het is een groot misverstand (ook bij veel artsen) dat dit altijd komt door een gebrek aan ijzer.

13. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Met Merah eens.
    Als het nu al zo laag is wordt ws alleen maar erger als je er niks mee doet. . Ik zou idd floradix gaan halen.
    Appelstroop op je brood en veel ijzerhoudende groente enz gaan eten.
    Rood vlees is niet zo verstandig, er zijn genoeg alternatieven.

14. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #14 piccolina, May 8, 2014
    Last edited: May 8, 2014
    Dat heb ik toen ook ha nagevraagt (bloed werd geprikt voor zwangerschap) maar ze zei dat 5.6 was wat laag maar niet zo laag om iets mee te doen. Toen ook bij zwangerschap na 32 week was ik bij zh al omdat ik steeds op onderzoek moest ivm eiwit in urine, duizeligheid en hogebloed druk (normaal 110/60 toen 135/80) maar ervaren verschillende gynaecologen zeiden steeds dat het kan en dat hemoglobine ook laag is maar niet lager dan normaal bij mij dus dat ze vonden dat het niet nodig is om ijzertabletteb of florax te drinken.
    Was ook steeds onduidelijk of ik daadwerkelijk last van zwangerschapsverg. had of van toch hemoglobine maar 2 dagen voor uitgerekende datum mijn bloeddruk werd 145/90 en bloed is drastisch verandert zeiden ze waarop ik werd ingelijd.
    Maar ondanks dus dat lage hb mijn dochter was flinke van 4040 en super gezond ik had ook enorme placenta van 780gr

Ik heb trouwens totaal geen last van buiten zwangerschap van lage hemoglobine ik heb eniergie voor 10 en nooit moe.. Ik sport ook erg veel en intensief en nooit ervaren iets aan mijn lage hb gehaalte (zuurstof)

Ik ga zoiezo ha vragen of ze iets met dat hb gehaalte kan doen
    Ik weet niet zelf hoe men dan kan onderzoeken? Extra bloed prikken?

15. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Bij volkorenbrood vitamine c nemen. Jus d orange drinken bijvoorbeeld. Ik deed tomaat op brood en jus, had ern hele hoge hb de hele zwangerschap. Geen zuivel erbij nemen. Remt de ijzeropname. Zelfde geldt voor overige volkoren producten/groente met veel ijzer. Spinazie is ook goed.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Kan ook een vitamine B12 tekort zijn.
    Ik zou je vitaminen en hb vragen om te onderzoeken.

17. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja ook aangevraagt
    Volgende week krijg ha de uitslagen. Er zijn vitaminen, urine en leverfunctie en hb bloed geprikt

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Totaal ijzer, tybc en ferritine ook?

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Werd weggeroepen net.
    Hoop dat je arts voldoende heeft geprikt om de oorzaak te achterhalen. Dan kun je er tenminste wat mee.

20. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nou resultaten binnen en alles is prima
    Hb is 7.0 vitamine is 60 en de rest ook allemaal goed
    Bloeddruk 120/70

Tja dus volgens huisarts komt het echt door hormoon verandering en is even doorbikkelen..

Share This Page