Onze dochter van 4 mnd slaapt sinds een kleine week op dr buik. Ze lag daarvoor op dr zij in een zijligkussen. Ze heeft een flink grote zuigbehoefte ivm verborgen reflux. De reflux gaat stukken beter ineens maar de zuigbehoefte blijft heel groot. Ze kan hierdoor absoluut niet slapen zonder speen. Alleen nu hebben we een 'probleem', want nu ze op dr buikje ligt is het ding steeds zoek. Ze draait veel met haar hoofd en wrijft hierbij vaak ook over het matras. Waarom ze dat doet geen idee. Lijkt wel een soort van krabbelen, is niet dat ze dr hoofd niet hoog genoeg op kan tillen. Doordat ze na het draaien haar speen kwijt is wordt ze weer wakker. Iemand tips? Wij hebben hierdoor namelijk al nachten amper geslapen... Of is het gewoon weer de zoveelste 'fase'
Heel herkenbaar, dat was hier ook, erg vervelend! Wij hebben ook van alles geprobeerd, speenkoord eraan en die aan de slaapzak vastmaken, maar ja, daar ging hij dan op liggen, ligt ook niet echt lekker. Spuugdoekje erdoor gedaan waardoor hij 'm zelf weer met z'n arm richting z'n hoofd schoof en dan de speen kon pakken. Maar niets was eigenlijk ideaal. In de loop van de tijd is het steeds beter geworden, rond een maand of 7 kon hij 'm volgens mij zelf weer terug stoppen. Hier scheelde het al wel om glow in the dark spenen te gebruiken, scheelde 's nachts een hele zoektocht naar dat stomme ding en ik had ook altijd nog ergens een paar reserve liggen. Soms kon ik 's morgens op zoek gaan naar 4 of 5 spenen. Wij hebben wel eens zitten grappen dat we door elk gaatje in de speen een elastiekje zouden doen en dan de elastiekjes achter z'n oren, zou hij 'm vast niet meer kwijt raken.
Hahaha secondelijm is hier ook al voorbij gekomen Maar het wordt dus beter met de tijd... Die nachten zonder slaap zijn zo zwaar... En het is zo zonde. Qua voedingen gaat het super, ze heeft zelfs niet altijd meer behoefte aan een nachtvoeding. Maar ja dan zijn we alsnog de hele nacht wakker door die k speen . Ze slaapt overigens in een ledikant tegen ons hoofdeind aan, dus dat scheelt wel enorm. Maar je bent toch iedere keer wakker.
Je hebt: speenkoorden, knuffeltjes/doekjes met een speentje eraan, glow in de dark spenen. Die vinden ze sneller maar papa en mama ook. Soms als ze te lang wakker zijn vanwege het zoeken slapen ze niet zo snel meer in. Er zijn verzwaarde knuffels, net als die deurstoppers. Daar kan je de speen ook aanvast maken en zo heb je altijd een speentje bij de hand, iig een reserve. Of leg een stuk of 5 speentjes in bed. Wij vonden de glow in the dark erg fijn, maar zijn er hoe dan ook toch nog vaak uitgegaan omdat hij ze zelf niet wilde of kon pakken. Dus hup aangeven en dan weer weg. als ze snel weer slaapt, maar raakt haar speen gewoon vaak kwijt, zou ik het bedje even bij mij naast bed neerzetten. Ze is denk ik te klein om daar veel van te merken, maar jij kan er snel die speen induwen en verder pitten
Hier ook een periode gehad toen hij 5 maanden was. Hele nacht door was hij zijn speen kwijt en niks hielp. Werd om een half uur wakker ervoor. En wat waren wij moe toen 😪 Geloof me het wordt beter. Op gegeven moment wordt hun zuigbehoefte minder en ze kunnen hen speen ook zelf terug vinden.
Haha was er al bang voor miki 🙈 Ik heb nu een doekje aan de speen zitten, zo'n lodger ding. Maar dit durf ik niet s nachts omdat ik bang ben dat ze dat ding voor dr neus trekt.
Ik weet niet welke speen je hebt, maar probeer anders toch eens een spuugdoekje er doorheen te halen, daar kunnen ze gewoon doorheen ademen. En inderdaad, de gebroken nachten zijn zwaar, maar als ik het lees hebben jullie het jezelf al zo makkelijk mogelijk gemaakt, je kan in elk geval gewoon blijven liggen. Hopelijk gaat 't snel beter en kan ze 'm zelf weer vinden en terug stoppen.