Hoppediz Bondolino

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door YellowButterfly, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Omdat wij nu een mannetje hebben gekregen doe ik mijn mooie roze draagdoek van Hoppediz weg. Ik zoek een wat neutralere variant en tijdens het zoeken kwam ik de Bondolino tegen, die er ook wel erg praktisch uitziet. (ter info, deze: Bondolino Camel | Bondolino babydrager | Babydrager / draagzak | Babybij) Manlief gaat namelijk echt niet met een draagdoek lopen (en roze was natuurlijk al helemaal not done... :D) maar hiermee gaat hij het denk ik wel doen. Nu ben ik alleen benieuwd naar ervaringen met deze draagdoek/ zak en de voor- en nadelen ten opzichte van de gewone geweven doek, kan iemand mij daar meer over vertellen?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een geweven draagdoek heb ik niet wel een Tricot Slen en de Bondolino sinds 3 weken.

Ik ben er erg tevreden over. Is een makkelijke draagzak die door het knopen voor iedereen snel te gebruiken is zonder te verstellen. Het 'hoofdkapje' vind ik ook erg fijn, dubbelgevouwen voor extra steun en helemaal omhoog (of 1 kant) voor wind/zon enz.

Het verschil met de doek vind ik dat er net iets minder steun is in de eerste weken. De bondolino mag vanaf de geboorte maar in een doek zitten ze dan toch nog iets geborgener. Al is die in deze tijd veel te warm, vind ik.

Ik heb overigens wel de Light versie, misschien scheeld dat iets.Nog vragen? Brand maar los ;)

3. YellowButterfly

Dank je wel :) Is de bondolino nu te warm bedoel je of doel je op de doek? Wat weinig ondersteuning voor de hele kleintjes vind ik wel een minpunt, ik weet nog dat ik de 6 weken sprong bij onze dochter dmv de draagdoek goed doorgekomen ben dus daar moet hij wel geschikt voor zijn ;)

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het is niet dat het niet kan hoor, ik gebruik hem nu ook al (juist, ook in de aanloop naar de sprong ;) ) en dat gaat best (ze is ook nog vrij klein, nu 53 cm en 4 kg). Maar als ik moet kiezen is de draagdoek geborgener en sluit die overal mooier aan. Bondolino heeft wel een fijne flap voor extra neksteun, dat is wel super en een pre voor die hele kleintjes. Hier heb ik de voetjes nog binnenin, als ik die er buiten laat hangen komt ze met haar hoofd niet boven de bovenkant van ze zak uit en zie ik niets, dat vind ik niet prettig.

Ik vind de Tricot slen nu te warm, zweet me kapot en zij dus ook.. De bondolino is een stuk luchtiger dus dat gaat beter. Ik heb de Bondolino Pflaume Light, is dunner dan de gewone (al ken ik de gewone niet). Nadeel voor jou is misschien dat die er enkel in (subtiel) paars is, weet niet wat je vriend daarvan vind ;)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fotootje :)

6. YellowButterfly

Helemaal super, dank je wel voor alle info en de foto! Ik vind het er goed uitzien! Ons mannetje is nu net zo groot als jullie meisje nu, en het valt me dus heel erg mee :) Subtiel paars gaat manlief niet leuk vinden haha :D

Ik ga nog eens even verder op zoek naar info - jij in ieder geval ontzettend bedankt! Als er meer mensen zijn met ervaringen hou ik me aanbevolen!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik lees ff mee en heb een vraagje aan Loki....

Ik heb nl ook de bondolino maar de kleine vind het nog niks aan..... dit omdat we de beentjes tot nu toe erin gepropt hebben, maar dat zit volgens m8ij helemaal niet lekker! Nu zie ik op jou foto de beentjes eruit hangen.. vind je het niet eng om bij zo klein kindje de beentjes te spreiden en hoe doe je dat precies? Wil de Bondolino nl wel graag gaan gebruiken... heb nu ff een babybjorn geleend, maar dat vind ik helemaal niks (de kleine wel overigens.....:))

Deel Deze Pagina